ריאיון פוליטי ח"כ מוסי רז מרצ
(צילום: סטס קופולו)

רגע לפני פיזור הכנסת הצפוי הערב, מתח ח"כ מוסי רז (מרצ) ביקורת על התנהלות האופוזיציה והחיפזון לאשר חוקים. "תארי לך שאצהיר כי אצביע בעד חוק המטרו תמורת סיום הכיבוש. זה לא עובד ככה", אמר בריאיון לאולפן ynet, והוסיף: "הייתי מעדיף שהצבעות בכנסת לא ייערכו תחת איומים ותנאים".
2 צפייה בגלריה
"לשאול את האופוזיציה למה ההתנגדות - אני לא רואה סיבה טובה"
"לשאול את האופוזיציה למה ההתנגדות - אני לא רואה סיבה טובה"
"לשאול את האופוזיציה למה ההתנגדות - אני לא רואה סיבה טובה"
(צילום: מוטי קמחי, shutterstock)
מי אשם בזה שחוק הוויזה וחוק המטרו לא עברו עדיין? "עובדה שיש מי שמתנגד להם, והם כרגע הרוב באופוזיציה. צריך לשאול אותם למה הם מתנגדים, אולי יש להם סיבה טובה. אני לא רואה סיבה טובה, אני הצבעתי גם בעד החוק הזה וגם בעד החוק הזה, ואני מקווה שגם הם יצביעו בעד".
מדברים על זה שאולי התנאי שלהם הוא שהבחירות יתקיימו ב-25 באוקטובר ולא ב-1 בנובמבר, אז שבוע, זה מה שימנע מישראלים לנסוע לארה"ב בלי ויזה ושתהיה כאן מטרו ב-2040? "השאלה היא אם הצבעות בכנסת נערכות תחת איומים ותנאים. אני הייתי מעדיף שלא. מי שבעד אישור חוק המטרו יצביע בעדו בלי קשר לשבוע לפני הבחירות. תארי לך שאגיד שאני מצביע בעד חוק המטרו בתנאי שתסיימו את הכיבוש. זה לא עובד ככה. אם אתם חושבים שמטרו חשוב לאזרחי ישראל תצביעו בעד. מה זה קשור לתאריך הבחירות?"
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ ותמר זנדברג בבית סוקולוב
ניצן הורוביץ ותמר זנדברג בבית סוקולוב
"ההבדלים פחות דרמטיים". הורוביץ וזנדברג, שהתמודדו ב-2019 על ראשות מרצ
(צילום: שאול גולן)
האם דין מרצ לרוץ לבד בבחירות, או שאתה בכל זאת רוצה חיבור בשמאל? "אני רוצה מפלגת שמאל גדולה, כמו המפלגה הדמוקרטית האמריקאית שיש בה את כל הגוונים, מהמרכז-שמאל עד השמאל הרדיקלי, עם יהודים וערבים. זה כנראה לא יקרה בבחירות האלה. יש בינינו לבין המפלגות השמאליות האחרות הבדלים ניכרים, אני מניח שהציבור מבין שאנחנו מעוניינים בחיבור ואחרים לא מעוניינים".
מי צריך להנהיג את מרצ? "כל הח"כים והשרים של מרצ מוצלחים מספיק. אני באופן אישי אראה מי מועמד ולפי זה אחליט. אני לא חושב שזה מה שישנה. אין לנו מועמד שיביא 12 מנדטים, וגם עם כל המועמדים אנחנו נעבור את אחוז החסימה יפה. ההבדלים ביניהם פחות דרמטיים".
איזו דיפלומטיות. "התפקיד הדיפלומטי היחיד שאני מעוניין בו זה שגריר בירושלים המזרחית".