אגודות הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע והטכניון בחיפה הודיעו הבוקר (שלישי) כי יצטרפו לדרישת אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת תל אביב לעצירת חוק הגיוס כפי שהוא מונח על שולחן הכנסת או שישבשו את הפעילות באקדמיה.
שתי האגודות פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר החינוך יואב קיש, ודרשו: "החליפו את חוק הגיוס בחוק שוויוני שלא יכביד את הנטל הכבד גם ככה".
1 צפייה בגלריה
 הסטודנטים לנתניהו: קדם חוק גיוס שוויוני
 הסטודנטים לנתניהו: קדם חוק גיוס שוויוני
הסטודנטים לנתניהו: קדם חוק גיוס שוויוני
(צילום: יונתן זינדל, מוטי קמחי)
במכתב נטען כי אם החוק הנוכחי יקודם, ינקטו האגודות והחברים בהן בכל האמצעים העומדים לרשותם. "השנה הנוכחית הייתה מטלטלת, והותירה בין היתר אובדן קשה של חברינו לספסל הלימודים, אשר נפלו בשדה הקרב ולא שבו לבתיהם, לבני זוגם ולחבריהם בקמפוס", נכתב. "החוק, במידה שיעבור במתכונתו הנוכחית, יאפשר השתמטות חוקית של רבבות צעירים בעודה מעמיסה נטל כבד אף יותר על כתפי משרתי המילואים הקיימים, שביניהם אלפי סטודנטים.
"התרומה המשמעותית של סטודנטים לביטחון המדינה במהלך שירותם אינה נעלמת מעינינו, ואנו דורשים שהיא לא תילקח כמובן מאליו גם על-ידי הממשלה והכנסת. כל עוד החקיקה הנוכחית, המפלה והאי-שוויונית עומדת על הפרק, אנו ננקוט בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגיע לצדק עבור הסטודנטים שלנו, עד לקידומו של מתווה גיוס שוויוני ואחראי", חתמו האגודות.
לפני כשבועיים נחשף ב-ynet כי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שיגרה מכתב דומה, ובו נטען כי החוק יחייב יותר ויותר ימי מילואים של סטודנטיות וסטודנטים, מה שיקשה עליהם להשלים את התואר, ומעבר לכך ישפיע על שוק העבודה שבו יתקשו להשתלב.
דניאל זילבר, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, מסרה: "אני מודה לחברינו מאוניברסיטת בן גוריון והטכניון על שהצטרפו לדרישתנו הצודקת למתווה גיוס שוויוני שיפזר את הנטל הכבד על ציבור הסטודנטים וכלל הציבור בישראל. אני קוראת בזאת לראש הממשלה, שר הביטחון ושר החינוך, אל תקלו ראש בדרישתנו, עצרו את חקיקת חוק האי-גיוס, ולאגודות הסטודנטים הנוספות, הצטרפו אלינו במאבק לצדק ושוויון בפני החוק".