1 צפייה בגלריה
אלי חזן  ישראל בכר  ישראל אוזן אברהם מאיר
אלי חזן  ישראל בכר  ישראל אוזן אברהם מאיר
מימין לשמאל: אלי חזן, ישראל בכר, ישראל אוזן ומאיר אברהם
( צילום: אלבום פרטי, יואב דודקביץ' , חרדים 10)
הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב ארבעה מינויים פוליטיים - ובין השאר תאשר את מינוי ישראל בכר, היועץ האסטרטגי של מפלגת ש"ס, לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס. בכר ימונה לתפקיד במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים וכחלק מההסכמים הקואליציוניים בין ש"ס לליכוד, ולאחר כניסת המינוי לתוקף יכהן כקונסול במשך שלוש שנים - תקופה שניתן יהיה להאריך בשנה נוספת לפי המלצת שר החוץ.
תפקיד הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס הוא אחד התפקידים הנחשקים ביותר בצפון אמריקה, שכן הוא אחראי על הוליווד ושורה של מדינות חשובות - בהן דרום קליפורניה, אריזונה והוואי - בעוד העיר לוס אנג'לס נחשבת למרכז הגדול והחשוב ביותר בחוף המערבי. כמו כן, היא מרכז פוליטי חשוב, ממנו מגיעים חברי קונגרס בכירים.
נתניהו מדבר על ההקלטה של ישראל בכר
(צילום: בראל אפרים)

בקליפורניה מצויים מוסדות אקדמיים וקמפוסים מהמובילים בעולם, המשפיעים בין היתר על סדר היום האמריקני והעולמי ואף מהווים זירה חשובה לפעילות דיפלומטית ציבורית, וכן למאבק בתופעת הדה-לגיטימציה וב-BDS. בכר שימש בעבר גם כיועץ הסקרים של נתניהו, והיה יועצו האסטרטגי של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עד שפוטר בפברואר 2020, לאחר ששיחה פרטית במהלכה אמר כי גנץ "יהיה ראש ממשלה לא אמיץ" הוקלטה ונחשפה.
בנוסף, אלי חזן, מי שהיה דובר הליכוד ודוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבר, ימונה לשגריר ישראל בסינגפור ומזרח טימור - גם כן במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים. אלי חזן יכהן כשגריר בסינגפור למשך שלוש שנים. גם תקופה זו ניתנת להארכה לשנה רביעית בכפוף לאישור שר החוץ. בעבר כיהן בתפקידים שונים בליכוד, בהם מנהל אגף קשרי חוץ במפלגה.
הממשלה גם תאשר את מינויו של ישראל אוזן לתפקיד מנכ"ל משרד העבודה, לאחר שוועדת המינויים אישרה את המינוי. אוזן, רק בן 37, יהיה המנכ"ל הצעיר ביותר בממשלה. בעבר כיהן כראש מטה מפלגת ש"ס, יועץ שר הפנים דאז אריה דרעי ויועץ למנכ"ל משרד הפנים.
בישיבה יאושר גם מינויו של אבי מאיר לתפקיד מנכ"ל משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות. מאיר היה מ''מ מנכ''ל משרד ההתיישבות, וכעת - לאחר אישור הממשלה - ימונה למנכ''ל קבוע של המשרד. "לאחר שוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה קיבלה את בקשת השרה והמליצה פה אחד על המינוי וההחלטה תעלה להצבעה, כנראה בישיבת הממשלה הקרובה", נמסר. השרה אורית סטרוק הוסיפה כי "לאבי הכרות עמוקה עם משרד ההתיישבות, הוא סייע רבות בקידומו של המשרד והרחבתו לתחומי עשיה ואחריות נוספים, ואני בטוחה שהוא יעשה חיל ויצליח בתפקידו".