2 צפייה בגלריה
צה"ל חיילים ישראלים ליד גבול רצועת עזה
צה"ל חיילים ישראלים ליד גבול רצועת עזה
ארכיון
(צילום: AFP)
פעילי טרור ירו היום (שני) לכיוון ישראל אש מקלעים שבדרך כלל משמשת נגד מטוסים. אין נפגעים ולא דווח על נזק. זוהי תקרית שלישית בתוך פחות משבוע בגזרת עזה, אחרי הירי שפצע עובד ישראלי ושיגור הרקטות שנפלו מול חופי גוש דן.
מצה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום, הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח בלבד כתוצאה מירי שאינו רקטי מדרום רצועת עזה לשטח ישראל".
תקיפת צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דו"צ )

רק שלשום תקף צה"ל ברצועת עזה, אחרי שבשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת נפלו שתי רקטות מול חופי גוש דן. חמאס טען אז שהירי היה טעות ונבע ממזג האוויר, אך בישראל הבהירו שלא יקבלו עוד תירוצים. עם זאת, המטוסים והמסוקים של צה"ל תקפו את המטרות אחרי שהזהירו את מי שבאזור להתרחק מהמקום. "היקף היעדים וסוג המטרות", נמסר מצה"ל, "הוא תגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לחופי הים התיכון, מערבית לגוש דן. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה והוא נושא בהשלכות לפעולות הטרור מהרצועה".
בצה"ל, נדגיש, הסתפקו בתגובה מוגבלת בדמות תקיפת מתחם לייצור רקטות - בדומה לתקיפות שבוצעו מאז סוף "שומר החומות" - וכן תקפו עמדות ריקות של חמאס, זאת על מנת לאותת לארגון הטרור שבישראל מעדיפים לסיים את האירוע ולא להיגרר להסלמה.
2 צפייה בגלריה
יפו שיגור טיל טילים עזה טרור חמאס
יפו שיגור טיל טילים עזה טרור חמאס
נפילת הרקטות בים מול חופי גוש דן בשבת
שיגור הרקטות שלשום התרחש ימים אחדים אחרי הירי בגבול רצועת עזה לעבר עובד ישראלי באזור נחל עוז. הוא נפצע באורח קל ברגלו מרסיסי הירי, וטנקים של צה"ל תקפו בתגובה חמש עמדות של חמאס בצפון הרצועה. שלושה פלסטינים נפצעו אז באורח בינוני וקל. בצה"ל העריכו כי מדובר בפעולה סוררת ולא מכוונת של מי מארגוני הטרור ברצועת עזה. עם זאת, כך לפי ההערכה, מי שפתח באש כן הושפע מההצהרות הלוחמניות של חמאס נגד ישראל בתקופה האחרונה - למרות שבשטח לא השתנה דבר במדיניות הריסון של חמאס.
למתיחות מול ארגוני הטרור בעזה תורם גם מצבו של האסיר המנהלי הישאם אבו הוואש, ששובת רעב כבר יותר מ-100 ימים. תחילה פיזר הג'יהאד האיסלאמי איומים שלפיהם אם אבו הוואש ימות, הארגון יראה בכך חיסול של ישראל ויגיב בהתאם - ובהמשך גם חמאס התייחס למצבו. באל-מיאדין אף נכתב כי חמאס הודיע למצרים כי המצב יסלים באופן דרמטי אם אבו הוואש ימשיך לסבול. בינתיים, כ-200 איש הפגינו סמוך לבית החולים אסף הרופא בצריפין שבו שוהה אבו הוואש, ודרשו את שחרורו. בין המשתתפים היו חברי כנסת ערבים וראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית השייח ראאד סלאח וסגנו השייח כמאל כטיב.
בהכנת הכתבה השתתף חסן שעלאן