הנאום של גוטליב בהפגנה בנתניה
(צילום: נדב אבס)

חברת הכנסת טלי גוטליב דיברה אמש (יום שבת) בהפגנת תומכי המהפכה המשפטית בנתניה, וטענה בין השאר כי "השמאל בגד במדינת ישראל". גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע להפגנה, אך למרות זאת הגיעו אליה מאות בודדים של תומכים - כשמולם הפגינו כ-24 אלף איש נגד המהפכה המשפטית. גוטליב, מצידה, טענה כי הסיבה לפער בין מספר המשתתפים בשתי ההפגנות הוא "הכסף של השמאל".
"אתם יודעים מה מבחין בינינו לבין אנשי השמאל? השמאל איבד את זה, השמאל בגד במדינת ישראל, השמאל שכח את הערכים הכי בסיסיים של עם ישראל ומדינה יהודית ודמוקרטית", אמרה גוטליב. "הם שכחו את זה. הם הפקירו את ביטחון מדינת ישראל. הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי למוטט את ממשלת הימין, ויש להם כסף. תראו את ההפגנה שלהם - כמה כסף יש להם. הם מתוכננים, מתוכנתים, מתוזמרים".
איתמר בן גביר בהפגנה בנתניה
(צילום: נדב אבס)

יאיר לפיד בהפגנה בנתניה
(צילום: מטה המאבק למען הדמוקרטיה בנתניה)

1 צפייה בגלריה
טלי גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית בנתניה
טלי גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית בנתניה
גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית
(צילום: יאיר שגיא)
גוטליב גם קראה לפטר את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה והאשימה את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בהמרדה. "הוא צריך לשבת בכלא", טענה. "אני אומרת לכל חברי הכנסת תרימו ראש, תסגלו מנטליות של שליטה ולא של עבדים. משילות לא רוצים - משילות דורשים. לא יכול להיות שהשמאל ממרידים. אנחנו לא מביאים דיקטטורה וכפיית דתית, מספיק להאשים את הימין".
בן גביר, מצידו, טען כי היועמ"שית "תוקעת מקלות בגלגלים" בכל חוק שהוא מציע. "אני רוצה להציל את עם ישראל והיא אומרת שיש קושי משפטי", אמר והזכיר בין השאר את חוק מוות למחבלים, חוק החסינות לחיילים והמשמר הלאומי. "לכן אסור לנו לוותר ואנחנו לא נוותר. יש לנו דרך לפעמים ארוכה, אבל לא נוותר. רפורמה עכשיו!".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שנאם בהפגנת מתנגדי המהפכה המשפטית, לעג לבן גביר. "זה חידוש היסטורי", אמר. "תראו לי מקרה אחד בהיסטוריה שבו הממשלה מפגינה נגד אזרחיה?". לדברי לפיד, "אמרתי לאנשים שלנו בבית הנשיא - אתם לא מייצגים אותי, אתם לא מייצגים את המפלגה, אתם מייצגים מאות אלפי ישראלים נהדרים שיצאו לרחובות כדי להגן על המדינה שלהם. הם שם כדי לוודא שלא עושים לנו טריקים ושטיקים. הם שם כדי לבדוק אם אפשר להגיע להסכמה היסטורית שתלווה אותנו מאה שנה קדימה. הם גם שם כדי להגיד לצד השני – גמרנו להיות פראיירים". בן גביר, נציין, השיב ללפיד במחאת התומכים וטען כי הוא "לא מפגין נגד - אלא בעד".
פורסם לראשונה: 22:24, 15.04.23