יום קרב בצפון: תוך שעות ספורות שוגרו היום (ראשון) יותר מ-100 רקטות לעבר יישובי הצפון. במקביל, צה"ל תקף שורת יעדים בדרום לבנון, בהם גם מפקדה של מטה המודיעין של חיזבאללה וסדנת נשק תת-קרקעית בביירות.
כטב"ם יורט בים באזור חיפה, הבוקר

5 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי נהריה
יירוטים בשמי נהריה
עשרות שיגורים במטח לגליל המערבי. יירוטים בשמי נהריה
(צילום: נוריאל טריגובוף)
5 צפייה בגלריה
פגיעת רסיס יירוט בגג בניין בחיפה
פגיעת רסיס יירוט בגג בניין בחיפה
נזק לדירה בחיפה מפגיעת רסיס יירוט
(צילום: כבאות והצלה חוף)
עוד לפני שיגורי הרקטות, סמוך לשעה 07:00 בבוקר בוצע יירוט של כטב"ם מול הים באזור חיפה. זמן קצר לאחר מכן עדכן דובר צה"ל כי "חיל האוויר יירט מטרה אווירית חשודה במרחב הימי של חיפה. לא הופעלו התרעות על-פי מדיניות".
בשעה 09:37 הופעלו התרעות על ירי רקטות וטילים בקריות, חיפה, עכו, נשר ושורת יישובים נוספים בחוף הכרמל, בהם עין חוד, גבעת וולפסון, עתלית, יערות הכרמל ודליית אל כרמל. 12 דקות לאחר מכן הופעלו אזעקות נוספות בחיפה ובכפר גלים. דובר צה"ל עדכן כי חיל האוויר יירט שיגור אחד שנורה משטח לבנון, שני שיגורים נוספים נפלו בשטחים פתוחים.
בעקבות היירוט נפגעה מרסיסים דירה ברחוב התמר בחיפה. בעלת הדירה סיפרה כי "היינו במקלט בזמן האזעקה ושמענו פיצוץ. עלינו הביתה כדי לראות מה קרה". נזק נגרם לדירה לאחר שמים מדוד שמש שנפגע מהרסיס חדרו דרך הפתח שנוצר מהפגיעה, לא היו נפגעים בגוף.
5 צפייה בגלריה
נפילות בכביש 90
נפילות בכביש 90
פגיעות בכביש 90 במטח לעבר צפת והסביבה
(צילום: סהר הורביץ)
5 צפייה בגלריה
שריפה ליד ראש פינה
שריפה ליד ראש פינה
שריפה ליד ראש פינה
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
5 צפייה בגלריה
שריפה ליד ראש פינה
שריפה ליד ראש פינה
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
כשעה וחצי לאחר מכן, סמוך לשעה 11:00 הופעלו התרעות נוספות בעכו, נהריה ושורת יישובים נוספים בגליל המערבי, בהם לימן, שלומי, מצובה, חניתה ויערה. דובר צה"ל עדכן כי לפחות 70 רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל. "חלק מהרקטות יורטו", נמסר.
בשעה 12:30 שוגר מטח גם לעבר יישובי צפת והסביבה. התרעות הופעלו בין היתר בראש פינה, ביריה, אליפלט ועמיעד. מספר רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, אחת מהן בכביש 90, סמוך למחלף אליפלט. המשטרה מסרה כי מתבצעות סריקות לאיתור מוקדי נפילה. בהמשך עדכן דובר צה"ל כי זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון. עוד נמסר כי כוחות כיבוי פועלים על מנת לכבות שריפות.
(צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, הבוקר עדכן דובר צה"ל כי חיל האוויר חיסל באזור תבנין שבדרום לבנון בכיר במפקדת חזית הדרום של חיזבאללה, אל-חאג' עבאס סלאמה. עוד נמסר כי חוסלו המחבלים רדא עבאס עואדה, ששימש כמומחה קשר בכיר בארגון הטרור, ואחמד עלי חסין, ששימש כאחראי צוות ייצור שעסק באמצעי לחימה אסטרטגיים. חסין, כך נמסר, עבר הכשרות באיראן.
על המשך הפעילות הקרקעית בדרום לבנון והתקיפות האוויריות נגד חיזבאללה, מסר דובר צה"ל כי ביממה האחרונה חוסלו עוד עשרות מחבלים של ארגון הטרור השיעי. "התמרון הקרקעי בדרום לבנון נמשך. כוחות צה"ל פועלים להשמדת תשתיות טרור של חיזבאללה, מחסלים מחבלים ומחרימים אמצעי לחימה שאותרו", נמסר. "בהיתקלויות שונות, לוחמי גולני ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובשיתוף פעולה עם חיל האוויר".
עוד נמסר כי "חיל האוויר בהכוונת פיקוד הצפון תקפו וחיסלו יותר מ-65 מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון ותקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה, ביניהן חוליות מחבלים, משגרים שכוונו לעבר שטח מדינת ישראל ומבנים צבאיים. במהלך היממה האחרונה, חיל האוויר תקף כ-175 מטרות טרור בעזה ובלבנון. בין המטרות שהותקפו: מחסני אמצעי לחימה, פירי שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חמאס וחיזבאללה".