4 צפייה בגלריה
סמיר בכרי
סמיר בכרי
סמיר בכרי בעת המעצר, היום
במשטרה מייחסים לראש ארגון הפשיעה סמיר בכרי, היעד המרכזי שנעצר אחר הצהריים (רביעי) עם סגנו, מעורבות ב-15 מקרי רצח לפחות. הוא יובא מחר לדיון בבית משפט השלום בטבריה, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. בינתיים, תושבים בצפון שמחו למשמע הבשורה על מעצרו של בכרי, שמבוקש זה ארבעה חודשים בחשד למעורבות בעבירות של רצח, אלימות וסחיטת דמי חסות: "גרם לנו לסבול ולחיות בפחד, מקווים שיקבל את העונש הראוי".
מעצרם של בכרי וסגנו, שפורסם לראשונה ב-ynet, התרחש ביישוב בסמת טבעון בגליל, בתום מבצע מורכב שבו השתתפו כוחות מיוחדים של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון. מהמשטרה נמסר כי במתחם שבו נעצרו השניים נתפס גם ג'יפ רוביקון שלפי החשד שימש אתמול לרצח עבד א-לטיף זייתון בכביש 66 סמוך לצומת מגידו. מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה הודה ללוחמי היחידה המרכזית ושאר היחידות שהשתתפו במבצע ללכידת בכרי.
4 צפייה בגלריה
סמיר בכרי
סמיר בכרי
הג'יפ שלפי החשד שימש אתמול לרצח בצומת מגידו
תושבים רבים מיישובי הצפון שמחו לשמוע על מעצרו של ראש ארגון הפשיעה. אב שבנו נרצח אמר: "בני נרצח בדם קר. אני יודע שארגון הפשע של בכרי עמד מאחורי הרצח. שמחנו מאוד שהוא נעצר, ומקווים שבאמת יקבל את העונש המתאים, ושלא ישחררו אותו אחרי כמה ימים". תושבת נצרת אמרה: "אנחנו חיים בפחד. הוא גרם לנו לסבול ולחיות באווירה קשה ועצובה. כולנו חיכינו ליום שיעצרו אותו, במטרה שיישאר בפנים. אולי זה צעד שיביא ביטחון אישי לאזרחים".
תושב נוסף מהצפון אמר: "בכרי הוא מהמסוכנים שיש. המון משפחות לא יוצאות מהבית בגללו. הוא מהווה סכנה לאנשים, והסכסוך של הארגון שלו עם ארגון אחר גרם למלחמה ואסונות". תושבת נצרת סיפרה שהיא ובני משפחתה כמעט ולא יוצאים מהבית במשך חודשים בשל מלחמת הארגונים. "אנחנו ממשיכים להיות בבית עד שנראה שהוא באמת יישאר בכלא לשנים רבות. אם ישוחרר, הסכנה על חיינו תלווה אותנו", אמרה.
מהמשטרה נמסר היום כי במתחם שבו נעצרו השניים נתפס גם ג'יפ רוביקון שלפי החשד שימש אתמול לרצח עבד א-לטיף זייתון בכביש 66 סמוך לצומת מגידו. מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה הודה ללוחמי היחידה המרכזית ושאר היחידות שהשתתפו במבצע ללכידת בכרי.
הנרצח סמוך לצומת מגידו עבד א-לטיף והזירה
(צילום: משטרת מחוז צפון)

4 צפייה בגלריה
עבד אלטטיף זייתון הנרצח בצומת מגידו
עבד אלטטיף זייתון הנרצח בצומת מגידו
הנרצח עבד א-לטיף והזירה סמוך לצומת מגידו
4 צפייה בגלריה
עורכת הדין שושנה גולדשטיין, עורך הדין יהלי שפרלינג
עורכת הדין שושנה גולדשטיין, עורך הדין יהלי שפרלינג
עורכי הדין שושנה גולדשטיין ויהלי שפרלינג
עורכי דינו של בכרי, יהלי שפרלינג ושושנה גולדשטיין ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, מסרו: "טרם ידוע לנו מה החשדות נגדו. בהמשך נדע במה מדובר וניתן תגובה".
רק בשבוע שעבר נחשפה מנהרה באורך עשרות מטרים, שמשתייכת על פי החשד לארגון הפשיעה של בכרי ושימשה למסתור בזמן פשיטות משטרתיות ומרדפים אחר עבריינים שהיו בדרכם לרצוח.
ארגון הפשע של סמיר בכרי מוכר בעיר נצרת. ראש הארגון הוא במקור תושב עזה, ובשנים האחרונות דאג להתחזק בשטח ולצרף אליו עשרות "חיילים", כולם תושבי הצפון. בכרי דרוש למשטרה והיה כאמור בבריחה. עם מעצרו, המשטרה מתכננת לחקור אותו בגין כמה אירועי רצח.
על-רקע מקרי הרצח התכופים בחברה הערבית, נחשב הסכסוך שמתנהל בין משפחת בכרי מנצרת ומשפחת חרירי שמתגוררת בכמה יישובים ברחבי המדינה לאלים ביותר. העימות בין הצדדים גבה בשנה החולפת את חייהם של יותר מ-30 בני אדם, בהם גם כמה חפים מפשע. בחלק מהמקרים לא הצליחו העבריינים להגיע ליעדיהם, ובאופן בלתי-מכוון רצחו את קרובי משפחותיהם.