המשטרה עצרה אתמול (רביעי) נער בן 16 תושב תל שבע בעל צרכים מיוחדים. הנער היה אזוק ולאחר מספר שעות שוחרר והורחק מביתו במשך שבוע ימים. המשטרה טוענת כי הוא נעצר בחשד לגרימת נזק לרכוש. מנגד, בני משפחתו טענו כי אסור היה לעצור אותו וכי הוא נזקק לטיפול בהתאם למצבו.
1 צפייה בגלריה
נער בן 16 נעצר על ידי המשטרה על פגיעה ברכוש
נער בן 16 נעצר על ידי המשטרה על פגיעה ברכוש
הנער שנעצר. "התנהגות חמורה של המשטרה"
לאחר המעצר אמרה קרובת משפחתו כי "אני לא מבינה מה רוצים מנער בעל צרכים מיוחדים. זאת התנהגות חמורה מצד המשטרה שלא מתחשבת במצבו. נערים כאלו נפגעים מהר והמעצר יפגע בו נפשית כי הוא לא מבין על מה הם לקחו אותו. כל טעות שהוא עושה צריכים להדריך אותו וזה חלק מהטיפול, ולא לעצור אותו. הוא נער עם פיגור וצרכים מיוחדים ויש לו הפרעות, אבל כל זה לא מצדיק את המעצר ואת ההרחקה".
קרוב משפחה אחר אמר כי "הנער לא עבריין ולא ארגון פשע וזה מצדיק שיתייחסו אליו בצורה כל כך קשה. הנער הורחק והוא לא מפסיק לבכות. הוא מחובר מאוד לבני משפחתו ואוהב להיות איתם, אבל לצערי המשטרה עשתה צעד שפוגע בו. במקום שיתפסו רוצחים ופושעים הם באים לעצור בעל צרכים מיוחדים. גם אם פגע ברכוש זה לא אומר שהוא עשה את המעשה בכוונה, אלא בגלל מצבו. זה מראה עד כמה המשטרה כושלת בתפקידה ורוצה להוכיח את עצמה ולא מעניין אותם אם עצרו אנשים נכים".
רופא המכיר את פרטי המקרה הסביר ש"בעלי צרכים מיוחדים לפעמים מתנהגים בצורה שהיא לא במקום, אבל הם עושים זאת בלי להבין את רמת הטעויות של מעשיהם. לכן, המשטרה צריכה להבין שהם פגעו בנער ואולי בגלל המעצר הפגיעה שלו תחמיר. חובה שהנער יחזור לחיק בני משפחתו ולא להעניש אותו. אם המשטרה לא מבינה את חומרת המצב אז היא בבעיה רצינית".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "הנער עוכב לחקירה בגין חשד לעבירת רכוש. סנגור נמצא איתו והוא יקבל את כל הזכויות המגיעות לו במסגרת החקירה".