לאחר שנכדה סמל דניאל לוי נפל ברצועת עזה, התעורר בסבתו נינט לוי (82) חשש לשלום נכד נוסף שלחם ברצועה, סמל ידידיה אזוגי. הלילה (בין רביעי לחמישי), קיבלה הסבתא את הבשורה הקשה שלא ציפתה לה - גם נכדה השני נפל בקרבות. "הכאב של המשפחה הוא נורא ואיום", סיפר הבוקר דוד לוי, אביו של דניאל שנפל לפני פחות משלושה שבועות.
1 צפייה בגלריה
דניאל לוי,  ידידיה אזוגי
דניאל לוי,  ידידיה אזוגי
דניאל לוי ז"ל, ובן הדוד ידידיה אזוגי ז"ל. 19 יום
(צילום: דובר צה"ל)
הלווייתו של סמל דניאל לוי בבית העלמין הצבאי בקריית אתא

סמל ידידיה אזוגי, בן 21 מהיישוב רבבה שבשומרון, נפל אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה. אזוגי, סמל מחלקה בגדוד 101 של הצנחנים, הותיר אחריו הורים, ו-5 אחים. סמל דניאל לוי, בן 19 בנופלו, תושב קריית מוצקין, היה לוחם בגדוד 931 בחטיבת הנחל, ונהרג ב-10 במאי עם שלושה מחבריו לגדוד. אחד מהם, סמל יוסף דסה (19) מקריית ביאליק, היה חברו הטוב של דניאל. הם למדו יחד מכיתה א', התגייסו יחד לאותה חטיבה וסיימו חודש לפני נפילתם את הטירונות. יחד נהרגו בפיצוץ מטען חבלה בשכונת זייתון. בערב יום העצמאות, הובאו דניאל ויוסף למנוחת עולמים בזה אחר זה בבית העלמין הצבאי "אושה" בקריית אתא. זה לצד זה לעולמים.
"אמא שלי איבדה שני נכדים בהפרש קצר", אמר דוד, בנה של הסבתא נינט, תושבת קריית מוצקין. "שניהם חיילים, שניהם היו לוחמים, שניהם לחמו בעזה. המוות שלהם כל כך קרוב האחד לשני, זה משהו הזוי ובלתי נתפס".
נינט לוי מוכרת לרבים בקריות כבלנית. חרף גילה, רבות מבקשות כי תלווה אותן אל המקווה, והיא עושה זאת תמיד במסירות ובאהבה רבה. הבשורה הקשה השנייה שקיבלה על נפילת נכד נוסף בקרבות, הכתה בה. "היא מתקשה לדבר", מספרים בני המשפחה שעוטפים אותה באהבה רבה.
"אמא קיבלה את ההודעה על נפילתו של ידידיה אתמול באחת עשרה וחצי בלילה", סיפר הבן דוד. "קיבלנו את הבשורה אנחנו שלושת האחים ואחותנו דליה, שהיא אימו של ידידיה. הלכנו האחים לבית של אמא כדי לבשר לה. הבאנו איתנו את ראש העיר של קריית מוצקין ציקי אבישר, כי הוא מכיר את המשפחה ומכיר את אמא שלי טוב. חשבנו שאולי זה יקל".
"אחי אורי היה זה שבישר לה את הבשורה הכי קשה. לא יכולתי פשוט לשמוע את זה. שני הנכדים האלו היו קרובים אליה. ידידיה האהוב שלנו, היה פשוט העתק-הדבק של דניאל. שניהם מאוד דומים בתכונות האופי, צנועים, ענווים, עם יראת כבוד לזולת, עם דרך ארץ. כיבוד הורים וסבים וסבתות. זה רק חלק ממה שאפיין אותם. שניהם בחרו להיות לוחמים. בחרו בדרך הקשה. אחד רצה נח"ל ואחד רצה חטיבת הצנחנים, ושניהם הגשימו את החלום שלהם".
לוי הוסיף כי יומיים לפני שדניאל בנו נהרג בשכונת זייתון, הוא דיבר בטלפון עם בן דודו ידידיה. "הם דיברו ביניהם על זה שהם נכנסים לעזה, וקבעו שינסו להיפגש בפנים. לצערנו, שניהם נפגשים כעת למעלה. אני בטוח שהם יחד, ואני בטוח שאחד שומר על השני", אמר, כשקולו נחנק מבכי.
"לאחר נפילתו של דניאל, ידידיה יצא מהלחימה, הגיע להלוויה של דניאל והגיע גם לשבעה. חיבק את המשפחה וחזר ללחימה בעזה. אמא ידעה שהם בעזה. בכל בוקר, היא קודם בירכה אותם בתפילותיה ואז את כל עם ישראל, את כל החיילים ואת כל השוטרים. אחרי שדניאל נפל, היא דיברה עם אחותי, ושאלה כל הזמן, 'מה עם ידידיה? התקשר? עדכן במשהו?', דאגה לו מאוד. נושא הדאגה לנכד שלה קפץ לגמרי לאחר נפילתו של דניאל. רצתה לקבל מאחותי אינפורמציה כדי לדעת שהכול בסדר. רק בשבוע שעבר אחותי דליה הגיעה לנחם אותי, ועכשיו אני מגיע לנחם אותה".