"אחד האופנוענים רדף אחרי חברים שלי עם אקדח": כך עולה מעדויות חדשות אודות תקיפתו של פהד קובטי (24), חייל משוחרר מנצרת, שהוכה במאליה שבכרתים לאחר שחשדו בו כי הוא יהודי מישראל. צעיר יהודי, ששהה במקום וראה את התקיפה, סיפר ל-ynet כי "היו שם בסביבות ה-12 בני אדם, חלקם היו מאבטחי מועדונים".
ישראלים מסתתרים בזמן תקיפתו של פהד קובטי ביוון

1 צפייה בגלריה
פהד קובטי
פהד קובטי
קובטי בבית החולים
קובטי, ערבי-נוצרי שטייל ביוון עם קרובי משפחתו, הותקף ביום רביעי האחרון ונפצע בלסת ובראשו. ג'קלין קובטי, אימו של פהד, סיפרה כי התוקפים נמלטו רק לאחר שהראה להם את הצלב שעל גופו. היא סיפרה כי בנה נפצע בכל חלקי גופו, וכי נגרמו לו שברים. לדבריה, "זו לא תקיפה, זה ניסיון רצח. אני מתפללת שבני יחלים, ואעקוב אחרי המקרה עד שיענישו את התוקפים".
הצעיר היהודי, שחזה כאמור בתקיפה, הסתתר באחת הסמטאות יחד עם חברו: "ברקע אני שומע את כולם רצים, וכשהסתכלתי לראות מה קורה ראיתי את אחד האופנוענים רודף אחרי חברים שלי עם אקדח. חצי שעה לא ידעתי אם הם חיים. כשהגעתי למלון הבנתי מאחד החברים שהבחור על האופנוע איים עליהם עם הנשק, ואמר 'אנחנו יודעים איפה אתם ישנים, תפנו היום את המלון. אנחנו באים'. זה היה מפחיד מאוד, בנס נשארנו בחיים. חובה שבכל העולם ידעו על המעשים החמורים", סיפר.
פהד קובטי בבית החולים, לאחר התקיפה

עד ראייה אחר סיפר כי "התקיפה הייתה חמורה ורק על רקע גזעני. חשבתי שפהד יירצח. הוא קיבל מכות רצח, אבל אם היינו מתערבים היו רוצחים אותנו. אנחנו תיירים. בסוף כולם יאמינו לתוקפים ויפקירו אותנו".
בשגרירות יוון בישראל הגיבו לתקיפה בעקבות הפרסום ב-ynet, ומסרו כי "יוון מגנה בחריפות את התקיפה האלימה נגד האזרח הישראלי ביום רביעי שעבר. הרשויות ביוון מבצעות חקירה יסודית של התקרית. עלינו לציין כי מעשי אלימות אינם מקובלים כלל. אזרחי ישראל מוזמנים בברכה לארצנו, שהינה בהחלט יעד תיירותי בטוח".
איתמר אייכנר סייע בהכנת הכתבה