אחרי שעתירת המדינה נדחתה: עבריין המין אלון קסטיאל שוחרר מהכלא
(צילום: עידו ארז )

עבריין המין אלון קסטיאל שוחרר אחר הצהריים (יום ב') מכלא חרמון לאחר שהבוקר דחה בית המשפט המחוזי בנצרת את ערעור המדינה שלא להעניק לו שחרור מוקדם. בצאתו מהכלא לא אמר מילה והלך ישר לג'יפ שחיכה לו. קסטיאל שוחרר יותר משבעה חודשים לפני המועד שבו היה אמור להשתחרר ממאסר.
בשבוע שעבר הורתה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של קסטיאל שהורשע בעבירות ניסיון אינוס, מעשים מגונים בכוח והטרדה מינית, בארבעה אישומים שונים. שחרורו הותנה בתנאים שונים, ובין היתר הורתה הוועדה על איסור כניסתו לתל אביב, רמת גן וגבעתיים. עוד נקבע כי כניסתו לתחומי העיר יפו תהיה רק לצורכי טיפול ובשעות מוגדרות.
5 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
קסטיאל יוצא מהכלא. הורחק מתל אביב, רמת גן וגבעתיים
(צילום: אפי שריר )
5 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
(צילום: אפי שריר )
ועדת השחרורים כתבה כי החליטה להיעתר לבקשה לשחרור מוקדם, "לאחר שלקחה בחשבון שהמשיב נעדר עבר פלילי, וחוות דעתה מצאה כי מסוכנותו המינית נמוכה. שחרורו המוקדם יאפשר את שילובו ההדרגתי בחברה תחת פיקוח וליווי מקצועי". היא ציינה כי לא התעלמה מעמדת נפגעות העבירה, "אולם מצאה שלא לתת לכך משקל מכריע".
לאחר ההחלטה בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז צפון עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בנצרת נגד ההחלטה. המדינה טענה כי "בהחלטת שחרורו מהכלא לא ניתן משקל מספק לעמדת נפגעות העבירה, ולסיכון המשמעותי הצפוי להיגרם להן כתוצאה משחרורו המוקדם - ולכן ההחלטה חורגת באורח קיצוני ממתחם הסבירות".
5 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
קסטיאל יוצא מהכלא
5 צפייה בגלריה
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
אלון קסטיאל בשחרורו מהכלא
(צילום: אפי שריר )
בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אנו ערים לסבל הרב ולכאב של נפגעות העבירה עד היום ולמצוקה הרבה ממנה הן סובלות, כפי שזה בה לידי ביטוי בדברים שמסרו בפני ועדת השחרורים. אין ספק שמעשיו של המשיב ממשיכים להשפיע על חיי הנפגעות, מקשים עליהן בשגרת חייהן ואנו מבינים גם את תחושת התסכול של נפגעות העבירה שסבורות שהעונש שהוטל על המשיב היה קל מדי לשיטתן. עם זאת, המחוקק לא החריג את תחולת חוק שחרור על תנאי על עברייני מין". הם דחו כאמור את העתירה, ולצד זה קבעו כי "איסור הכניסה לתל אביב ויפו יהיה מוחלט, גם לצורך טיפולים".
"הגוף מכווץ ונשבר לי הלב", אמרה ל-ynet מיטל כהן (39), שהתלוננה נגד קסטיאל. "אני יושבת בשדה התעופה ומחכה לטיסתי לארץ. מצד אחד, אני רוצה לעלות עליה - חברה טובה מגיעה איתי לשבוע - זו הפעם ראשונה שלה בארץ. מצד שני, אולי עדיף שתתבטל". לדבריה, "אגיע לארץ ביום שבו החליטו לשחרר את הסיוט לחופשי - איך אוכל להרגיש בנוח ולא להתכווץ מכל טריגר? האירוניה כואבת".
מיכל לויט, נפגעת נוספת, אמרה כי "אלה בשורות קשות ועצובות, אבל הרגשות מעורבים. אני גאה בכל הנשים האמיצות שלחמו כדי לערער על החלטת הוועדה - גאה בשרי גולן, שדיברה היום באומץ רב בבית המשפט בשם כולנו, וגאה בכל הנשים שהגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בערעור ההסטורי של הפרקליטות - מקווה שהצלחנו לשנות משהו". היא הוסיפה: "מערכת המשפט היא איטית, אבל הפרקליטות והתקשורת עמדו לצד הנפגעות. הרעש התקשורתי והערעורים של הפרקליטות נוטעים בי תקווה".