פיגוע ירי בכביש 4: שוטר כבן 30 נורה למוות וארבעה נוספים נפצעו הבוקר (שלישי) לאחר שמחבל פתח בירי לעבר רכבים בכביש, סמוך למחלף יבנה. גבר כבן 42 נפצע באורח בינוני, ושלושה נוספים נפצעו באורח קל. אזרח חיסל את המחבל, שפתח באש לעבר רכבים משולי הכביש.
תיעוד מהפיגוע

תיעוד מרכב של המחבל עומד בצד הכביש

4 צפייה בגלריה
מחבל מנוטרל בכביש 4 לאחר שביצע ירי לעבר רכב
מחבל מנוטרל בכביש 4 לאחר שביצע ירי לעבר רכב
המחבל המנוטרל בזירת הפיגוע
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכביש 4 בין מחלף יבנה לאשדוד
זירת הפיגוע בכביש 4 בין מחלף יבנה לאשדוד
(צילום: תומר שונם הלוי)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע במחלף יבנה
זירת הפיגוע במחלף יבנה
כוחות המשטרה באזור זירת הפיגוע
(צילום: מאיר תורג'מן)
לפי החשד, המחבל ירד רגלית מהחולות שבאזור פלמחים לכיוון יבנה, כשהוא חמוש, ופתח באש לעבר ניידת משטרה שעמדה לכיוון דרום. המחבל המשיך לירות לעבר רכבים חולפים, ואחד הנהגים שנפצע (באורח בינוני), עלה על הגשר והזעיק את מד"א. בין מחלף חולות למחלף יבנה נהג חמוש ירד מרכבו, וחיסל את המחבל. בשל פיזורם של הפצועים לאורך כביש 4 דרומה, נוצר בלבול, ונחשד בהתחלה כי היו מספר זירות בפיגוע, או שהמחבל ירה מתוך רכב חולף.
השוטר נפצע באורח אנוש ופונה תוך פעולות החייאה לבית החולים אסותא באשדוד, אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הגבר שנפצע באורח בינוני נפגע בזירה, סמוך למחלף יבנה, והמשיך בנסיעה עד לצומת ניר גלים סמוך לאשדוד. רופא בכיר מבית החולים אסותא, שעצר לסייע לפצועים, נפגע מרכב ונפצע באורח קל באירוע.
ראש העיר יבנה רועי גבאי אמר בזירת הפיגוע: "הכניסות לעיר סגורות. אנחנו כרגע מקבלים את כל תמונת המצב מהמשטרה כמובן. כרגע על התושבים להישאר במקומם, אין הנחיות מיוחדות, אבל בטח לא להגיע להתקהלויות או לצאת החוצה. צריך לפנות את הצירים המרכזיים שלנו שכוחות הביטחון יוכלו להתנהל ממקום למקום".

בן גביר: בזכות הנשק שחילקתי נמנע אסון גדול יותר

לאחר הפיגוע נמסר מדוברות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי "האזרח שחיסל את המחבל במחלף יבנה קיבל את נשקו הפרטי לפני כשלושה חודשים, במסגרת הרפורמה שמוביל השר לביטחון לאומי בן גביר. בזכות נשקו האישי מנע אסון גדול יותר". בן גביר, שמיהר להגיע לזירות הפיגוע בניגוד לאירועים הקודמים, אמר: "הובלנו רפורמה שמוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. נשק לאזרחים הוא נשק שמציל הרבה חיים".
המפכ"ל דני לוי אמר בזירת הפיגוע: "שוטר שילם בחייו. אנחנו עושים הכול כדי שהמגע מול מחבלים, שהשוטרים יגיעו במהירות. אנחנו פרוסים כדי לתת מענה שאזרחים לא ייפגעו בעת הזאת".
בזירת הפיגוע בכביש 4
(צילום: תומר שונם הלוי, מאיר תורג'מן, דוברות השר לביטחון לאומי)

4 צפייה בגלריה
פיגוע ירי מחלף יבנה
פיגוע ירי מחלף יבנה
זירת הפיגוע בכביש 4
חובש רפואת חירום במד"א אשר ביטון, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר ל-ynet: "הוקפצתי לזירת הפיגוע. זו הייתה זירה עם הרבה רעש מסביב על כביש ראשי, סואן והיה מלא לחץ ופאניקה. מחבל ירה על רכבים שנסעו בכביש. טיפלתי בפצוע אחד עם ירי בפלג גוף עליון ולצערי נודע לנו בבית חולים שקבעו מוות.
"היה פצוע נוסף שהרכב שלו נפגע באותה הזירה והשמשה שלו התנפצה והוא המשיך בנסיעה עד לצומת ניר גלים. והוא פצוע בינוני עם שברי זכוכית ופונה לאסותא. הפצוע השלישי הוא רופא שירד לסייע בזירה שהוא פצוע קל ופונה גם כן לבית החולים באסותא".
מדוברות מד"א נמסר כי "מדובר באירוע ירי שהתרחש במחלף יבנה, חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים מהזירה במחלף יבנה לבית החולים אסותא באשדוד גבר כבן 30 במצב אנוש. פצוע נוסף בן 42 שזכוכיות רכבו התנפצו בעקבות הירי, המשיך בנסיעה לצומת ניר גלים, שם חבר לצוותי מד"א ומפונה במצב בינוני עם פציעות מרסיסי זכוכית בפלג גופו העליון לבית חולים אסותא באשדוד".