תיאומים אחרונים בין ישראל לארה"ב לקראת תגובות איראן וחיזבאללה: מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, ביקר היום (חמישי) פעם נוספת בישראל, ונועד בקריה בתל אביב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין הצבאות, ולבנות את הקואליציה כנגד האיום האיראני - וייתכן שגם מול חיזבאללה, במידה והאירוע יצא משליטה. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם הגנרל מייקל קורילה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם הגנרל מייקל קורילה
הרמטכ"ל הלוי עם הגנרל קורילה בחודש שעבר
(צילום: דובר צה"ל)
קורילה, מפקד הכוחות האמריקניים באזור, נמצא בקשר ישיר ושוטף עם הרמטכ"ל הלוי מאז תחילת המלחמה, והגיע לביקור בבור בקריה לאחרונה רק לפני שלושה ימים. הגנרל עזב לפני שעה קלה את ישראל.
כזכור, מתקפת הכטב"מים והטילים ששיגרה איראן לעבר ישראל בחודש אפריל סוכלה על-ידי הקואליציה שהוקמה בסיוע ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות, שעזרו לישראל לזהות וליירט את השיגורים הרבים. ביקורו של קורילה מהווה מסר חשוב לאיראן ולחיזבאללה, לאחר שהאמריקנים עיבו את כוחותיהם במזרח התיכון.
ההערכות הסבירות הן שארה"ב לא תפעל מול חיזבאללה במקרה שיתקוף, ותשאיר את הזירה לישראל - שכן בהגנה אין לה כמעט במה לסייע. עם זאת, ההערכה היא שארה"ב כן תתערב ותתקוף גם היא, אם התגובה תגרור מלחמה אזורית רחבה.
פגישת גלנט-הלוי-קורילה, השבוע
(צילום: אלעד מלכה)

במקביל, בישראל ממשיכים לשגר מסרים מאיימים לחיזבאללה. בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל בריאיון למגזין האמריקני "טיים" האם מלחמה עם חיזבאללה היא עניין מוגמר, והשיב כי "על חיזבאללה לשקול היטב את ההשלכות של מתקפה על ישראל ופתיחת מלחמה רחבה איתנו. אני חושב שאם הם דנים בזה – הם צריכים לחשוב פעמיים".
יחד עם אמירה זו של נתניהו, בדומה לביקורו של הגנרל קורילה, המסר שיצא מהקריה הוא שישראל תגיב בעוצמה לפגיעה משמעותית, אבל שתגובה לא-קיצונית תביא להתקדמות במגעים מול חמאס לעסקה ולהפסקת המלחמה. דברים אלו מתחברים לניסיון אמריקני להתניע דווקא כעת מהלך נרחב להסדרה אזורית. במקביל, גם החות'ים עדיין לא הגיבו לתקיפה בחודיידה, אך כל העת הם מאותתים שמטרתם היא הפסקת אש בעזה.