מחבל הגיע עם רכב, ופתח באש היום (חמישי) בתחנת הדלק הסמוכה לכניסה להתנחלות עלי - ורצח צעיר בשנות ה-20 לחייו וגבר כבן 57. אביעד גזבר, אחד מהבעלים של מסעדת "חומוס אליהו" שבתחנה, שיצא להתרעננות משירות מילואים בחאן יונס, ירה על המחבל וחיסל אותו.
סריקות התבצעו אחר מחבלים נוספים. מד"א הודיע כי מותם של שני הפצועים נקבע במקום. המחבל הוא מוחמד יוסף דיאב מנאסרה - קצין במשטרה הפלסטינית בדרגת רב סרן, המתגורר במחנה הפליטים קלנדיה הסמוך לירושלים. למנאסרה היו שני מאסרים קודמים, והוא שוחרר בפעם האחרונה מכלא עופר בשנת 2019, לאחר שריצה עונש מאסר בגין עבירות אמל"ח.
5 צפייה בגלריה
בהמשך לפיגוע בתחנת הדלק בעלי שבחטיבת בנימין, כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב
בהמשך לפיגוע בתחנת הדלק בעלי שבחטיבת בנימין, כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב
זירת הפיגוע בעלי
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
מד"א
מד"א
(צילום: מד"א)
5 צפייה בגלריה
הנשק של אחד המחבלים
הנשק של אחד המחבלים
הנשק של המחבל
זירת הפיגוע
(צילום: הצלה יו"ש ללא גבולות, מד"א)

גזבר, שחיסל כאמור את המחבל, סיפר: "זכיתי לצאת להתרעננות מחאן יונס, והגעתי פה למקום שלי. הייתי בתוך החומוס, ושמעתי יריות. הבנתי ישר שזה פיגוע, אז יצאתי ויריתי כדור כדי שהמחבל יבין שאני נמצא פה. סימנתי לו מה שנקרא 'שלום', ראיתי שהוא רואה אותי. הוא התחיל להסתער לכיווני - ותפסתי מקום ויריתי בו. המשכתי בסריקות וראיתי שאין עוד מחבלים - וככה נגמר האירוע".
אריאל אלמליח, יו"ר ההתנחלות עלי, מסר: "מדובר בפיגוע קשה. לאחר הפיגוע לפני שנה בתחנת הדלק בעלי התרחש במקום פיגוע נוסף. כעת כוחות הביטחון, יחד עם רבש"ץ היישוב, מבצעים סריקות במקום. לצערנו הכתובת הייתה על הקיר".
פרמדיק מד"א שמואל ריינוס וחובש בכיר במד"א אברהם אפלבאום, שהגיעו לזירה, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי, ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף שגם הוא היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעות היו אנושות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".
אביעד גזבר, שחיסל את המחבל
(צילום: דוברות בנימין)

5 צפייה בגלריה
אביעד גזבר, בעל החומוס בתחנת הדלק
אביעד גזבר, בעל החומוס בתחנת הדלק
"הוא התחיל להסתער לכיווני - ויריתי בו". אביעד גזבר, שחיסל את המחבל
(צילום: דוברות בנימין)
5 צפייה בגלריה
 מוחמד מנאסרה המחבל מיישוב עלי
 מוחמד מנאסרה המחבל מיישוב עלי
המחבל מוחמד יוסף דיאב מנאסרה. קצין במשטרה הפלסטינית ששוחרר ב-2019 מכלא עופר
לפי נתוני השב"כ, מתחילת השנה סוכלו כ-200 פיגועים ביו"ש, מהם כ-150 פיגועי ירי. לפני כשמונה חודשים, ארבעה בני אדם נרצחו - אלישע אנטמן (17), עופר פיירמן (64), נחמן שמואל מורדוף (17) והראל מסעוד (21) - בפיגוע ירי קטלני באותה תחנת דלק שעל כביש 60. שלושה מהנרצחים סעדו במסעדת "חומוס אליהו" שנמצאת במקום, והרביעי תדלק בתחנה. ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע. כחודש לאחר מכן, מפקד אוגדת איו"ש דאז תת-אלוף אבי בלוט הנחה את רכזי הביטחון להציב מאבטחים חמושים במתחמי סחר באזור. אבטחה הוצבה גם ב"חומוס אליהו".
בינתיים, זמן קצר אחרי הפיגוע היום נפרסו כוחות רבים של צה"ל והמשטרה סביב הזירה, כשאחת המטרות היא גם למנוע אירועים של פשיעה לאומנית. אחרי הפיגוע הקודם בתחנת הדלק, נזכיר, התרחשו כמה אירועים של פשיעה לאומנית, וכמו אז - גם היום מופצות הודעות בקבוצות וואטסאפ וטלגרם שקוראות לקיים "מחאות" לאורך הצירים.
השתתפו בהכנת הכתבה: עינב חלבי, מאיר תורג'מן
פורסם לראשונה: 17:15, 29.02.24