כלי התקשורת הערביים דיווחו הבוקר (יום רביעי) שצה"ל תקף לפנות בוקר מפקדה שמשמשת את "החזית העממית - המפקדה הכללית" (הארגון שייסד אחמד ג'יבריל), וחמישה פעילים נהרגו. לפי רויטרס, התקיפה בוצעה בבקעת הלבנון, סמוך לגבול המדינה עם סוריה. הפלסטינים האשימו את ישראל ב"רצח", אך גורמים ישראלים טענו בהמשך כי כלל לא הייתה תקיפה. בהמשך הודה בכיר בחזית העממית שמדובר ב"תאונת עבודה", ואמר בעילום שם ל-AFP: "רקטה ישנה התפוצצה במחסן נשק בבסיס וחמישה נהרגו כתוצאה מכך".
3 צפייה בגלריה
נזקי תקיפה של צה"ל גבול לבנון סוריה
נזקי תקיפה של צה"ל גבול לבנון סוריה
נזקי הפיצוץ בגבול לבנון-סוריה
האזור ש"הותקף" נמצא ממש בגבול שבין שתי המדינות, באזור הבקעה הלבנונית, אך לפי רויטרס כאמור בוצע בצד הלבנוני - אחרי שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר את ישראל בנאומיו האחרונים מפני חיסול גורמים פלסטיניים או זרים על אדמת לבנון. לדברי נסראללה, כל חיסול כזה "ייענה בהתאם" - גם אם לא מדובר באנשי חיזבאללה או בלבנונים. נציין כי באזור שבו התרחש הפיצוץ מתקיימת פעילות הברחות סמים ונשק פעמים רבות, כמו גם מסדרון העברת אמל"ח ללבנון מסוריה, כך שניתן להניח שאכן מדובר בתאונת עבודה.
ברשתות הערביות, כולל אחד בולט במיוחד שעוקב אחר תנועות חיל האוויר וצה"ל באזור סוריה ולבנון, הטילו ספק שמדובר בתקיפה. לדברי אותו פעיל שעוקב ומפרסם באופן קבוע על פעילות ותקיפות באזור, "לא נצפתה פעילות של חיל האוויר הישראלי בשמי האזור הלילה ולא מטוסי מודיעין שמקדימים לתקיפה". בשנים האחרונות התרחשו לא מעט תאונות עבודה של פעילי טרור בדרום לבנון, גם כאלה שגבו הרוגים, כשמעבדות נפץ התפוצצו או משגרים שהוטמנו בכפר.
חבר הוועד המרכזי של החזית העממית, בדר אחמד ג'יבריל, אמר כי "חמשת חברי 'החזית העממית - המפקדה הכללית' נרצחו בהפצצות ישראליות שכוונו עם שחר היום לאתר של החזית בגבול לבנון-סוריה". בחזית העממית אמרו כי בנוסף לחמשת ההרוגים, עוד 10 נפצעו בתקיפה. "פשע זה אינו מנותק מהאירועים האחרונים בחזית לבנון וסוריה, ובמסגרת האיומים הציוניים המתמשכים המכוונים לכוחות ההתנגדות בתוך ומחוץ לפלסטין", נכתב בהודעת הארגון. בהמשך, כאמור, בכיר בארגון הודה שה"תקיפה" המיוחסת היא "תאונת עבודה".
הדיווחים מגיעים שלושה ימים לאחר שבסוריה דווח על תקיפה ישראלית באזור הבירה דמשק, מעט לפני חצות של יום שני. לפי הדיווח, נשמעו הדי פיצוצים, ומערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי "התקיפה הישראלית בוצעה בשני גלים. יעד אחד היה בסיס הגנה אווירית סורי שיש בו פעילים של חיזבאללה והיעד השני היה באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק". לפי מרכז המעקב, ייתכן שאחד מטילי הנ"מ שירו הסורים התפוצץ בשכונה בדמשק: "אמבולנסים הגיעו למקום".
באשר ללבנון, אחרי התרגיל שחיזבאללה קיים בדרום המדינה, השמיעו ביום שישי האחרון 33 חברי פרלמנט עמדה נחרצת נגד הארגון, וטענו לאוזלת יד של מדינת לבנון אל מול מעשי ארגון הטרור. "חיזבאללה רצה שבאמצעות התמרון הזה הלבנונים, הערבים וכל העולם יבינו שהשליטה שלו עולה על זו של מדינת לבנון, ושאין למדינה ריבונות על אדמתה", אמרו חברי הפרלמנט. "תמרון הראווה של המיליציה הצבאית, שחוזר על עצמו מדי שנה, סותר את עקרון המדינה על כל רבדיו".
תיעוד התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל בתחילת השבוע

בצמרת הביטחונית ביטאו באחרונה הערכות כלליות שלפיהן חיזבאללה קרוב לפגוע בגבול הצפון וישראל עשויה לפעול בקרוב נגד איראן. ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, אמר בשבוע שעבר בכנס "חזון ואסטרטגיה בעידן אי-וודאות" באוניברסיטת רייכמן כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה "קרוב לעשות טעות שתדרדר את האזור למלחמה גדולה". בכנס נאם גם שר הביטחון יואב גלנט, שחשף כי איראן מקימה "בסיסי טרור צפים" בים.
הלוי, שנאם גם הוא בכנס באוניברסיטת רייכמן למחרת, אמר כי "לבנון נמצאת במשבר עמוק. ההתעצמות בלבנון של חיזבאללה היא אתגר מרכזי מבחינתנו. אנחנו מעכבים אותה, קשה לשמור את זה על האפס. צריך לדאוג כל הזמן שיישמר ויגדל פער איכותי בין קצב השיפורים שלנו לבין מה שהם עושים, ותמיד לשקול יוזמה שיכולה להביא יתרון. חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל. הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים, והדבר הזה מביא אותו להעז ולאתגר אותנו כשהוא בטוח שזה לא יוביל למלחמה. אני רואה בדבר הזה מסילה טובה לייצר הפתעות".