בן גביר בזירת הפיגוע
(צילום: אלכס גמבורג)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אמש (יום שישי) לזירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, שם נרצחו לפחות שבעה ישראלים. הוא סירב להתראיין בגלל השבת, אך לנוכחים במקום אמר שעזב את שולחן השבת והגיע במיוחד בגלל פיקוח הנפש - ודיבר עם התושבים.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"צריך להפסיק את זה". בן גביר והאזרח שדיבר עמו בזירת הפיגוע
( צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר בזירה
( צילום: אלכס קולומויסקי)

טבח בירושלים - כתבות נוספות

"זה פיקוח נפש. עזבתי את שולחן השבת, את הילדים ואשתי. אתם צודקים, חובת ההוכחה היא עלינו. זה לא יכול להימשך ככה", אמר לתושבים. הוא שוחח עימם וצעק יחד איתם: "מוות למחבלים". המחבל, נזכיר, נוטרל על-ידי שוטר ומתנדב בזמן שניסה להימלט.
בשלב מסוים התושבים צעקו לבן גביר: "זה קרה במשמרת שלך. רוצחים אותנו". חלקם הביעו בו תמיכה, ואמרו לו כי הם סומכים עליו. לאחר מכן צעקו "מוות לערבים, מוות לשמאלנים", אז ניסה בן גביר לחדול את הקריאות.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
"נהרסה לנו השבת". בן גביר בזירת הפיגוע
( צילום: רויטרס)
בהמשך פגש בן גביר בתושב המקום, שסיפר כי יצא החוצה כששמע את היריות וכמעט נורה על-ידי המחבל. "אני גר פה, הייתי בטוח שהם יורים פה בלילה", אמר. "יצאתי החוצה וראיתי אנשים צועקים ורצים, פה שניים היו על הרצפה ופה עוד אחד על הרצפה. הכלב בן כלב עמד מולי עם נשק וכמעט ירה בי, לא יודע איך הוא לא הרג אותי".
לאחר מכן פנה האזרח לשר בבכי: "איתמר תטפל בהם. בחרנו בך". לאחר מכן טען כי אם היה חמוש היה הורג את המחבל ומונע רצח של "שלושה או ארבעה", אך לדבריו לא נותנים לו נשק בגלל שהיה מעורב בתקרית אלימה.
בן גביר השיב לו: "אני מקווה שבקרוב נשנה את המדיניות של הנשק. חייבים להיות כלי נשק לעוד אזרחים". כשהאזרח המשיך לבכות ביקש ממנו השר לשתות, והוא ענה: "נהרסה לנו השבת איתמר. אל תעשה חשבון לאף אחד". הוא ציין כי חמישה מבני משפחתה של אשתו, כולל אחיה וגיסתה, נרצחו בפיגועים בירושלים. "צריך להפסיק את זה", אמר, ובן גביר השיב: "חייבים להפסיק את זה".
השר לביטחון לאומי אמר לאזרח כי מדובר באחריות של הממשלה והיא זו שצריכה להגיב לפיגוע, ולא האזרחים. לאחר מכן הבהיר: "בעזרת השם זה מה שיקרה".
פורסם לראשונה: 22:56, 27.01.23