סגן מנהיג חיזבאללה נעים קאסם נאם היום (שני) לראשונה מאז חיסולו של מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה. בפתח דבריו הוא שיבח את נסראללה, והוסיף: "ירושלים הייתה בראש סדר העדיפויות שלו, במסגרת האחדות הערבית והאיסלאמית". בהמשך האשים קאסם את ארה"ב: "מעניקה לישראל תמיכה ללא גבולות בביצוע הטבח".
הצהרתו של סגנו של חסן נסראללה

בנוגע לחיסול נסראללה בדאחייה, הדגיש קאסם כי "בניגוד למה שהאויב אמר - לא הייתה פגישה של 20 מנהיגים. ישראל מבצעת טבח בכל לבנון, עד שלא יישאר בית שלא יהיו בו סימני התוקפנות". על אפשרות של כניסה קרקעית, הוסיף: "אם ישראל תחליט להיכנס קרקעית - הכוחות של חיזבאללה מוכנים. נצא מנצחים מהקרב הזה.
"ישראל לא תשיג את מטרתה עם האכזריות שלה", אמר קאסם. "הדרך של ההתנגדות נמשכת, וחיזבאללה ממשיך במטרותיו ובג'יהאד. ההנהגה ממשיכה בדיוק כפי שקבע נסראללה. נמשיך לתמוך בעזה ולהגן על פלסטין - באותו הקצב. מה שאנחנו עושים זה המינימום, כחלק מתוכנית המשך הקרב ומה שהשטח דורש. אנחנו יודעים שהקרב יהיה ארוך, ואנחנו מוכנים להתמודד עם כל אירוע. האויב לא ישיג את מטרתו".
עוד טען קאסם בנאומו כי חיזבאללה פגע במטרות במרחק 150 קילומטרים בעומק ישראל. "האויב משתגע כי הוא לא יכול להגיע ליכולות שלנו", הוסיף קאסם. "ננצח כפי שניצחנו ב-2006. במבנה של חיזבאללה יש סגני מפקדים וחלופות מוכנות כשהמנהיג נפצע, בכל תפקיד. את המזכ"ל נבחר בהקדם האפשרי ובהתאם למנגנון המאושר. הניצחון הוא שלנו, צריך סבלנות, אנחנו מוכנים".
נאומו הקצר נועד למעשה בעיקר כדי להראות שחיזבאללה בשליטה לאחר שורת החיסולים המשמעותיים שספג. בנוסף, הוא הגיע גם על רקע כל השמועות בנוגע לזהות המחליפים של נסראללה.
מחבלי ארגון טרור שחוסלו בלבנון
הלווייתו של עקיל - שם נאם קאסם

נאומו של קאסם שודר הפעם מתוך מבנה סגור, לעומת דבריו בשבוע שעבר אותם נשא מלב הדאחייה. קאסם, שנאם כאמור גם בשבוע שעבר בהלווייתו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל שחוסל בביירות גם כן, איים גם אז על ישראל, ואמר כי "נכנסנו לשלב חדש - קרב של החשבון הפתוח". במסר למקבלי ההחלטות בישראל, הוסיף: "אתם תמותו בטרור, הכלכלה תתפורר, לא תשיגו את מטרותיכם".
גם בריאיון לסוכנות הידיעות AP לפני כשלושה חודשים איים קאסם על ישראל. הוא הזהיר אז כי אם ישראל מתכננת "מבצע מוגבל" בלבנון - שלא יהיה מלחמה רחבת היקף - עליה לצפות שהלחימה לא תהיה מוגבלת. "ישראל יכולה להחליט מה שהיא רוצה - מלחמה טוטאלית, חלקית, מוגבלת. אבל עליה לצפות שהתגובה שלנו וההתנגדות שלנו לא יהיו תחת החוקים או ההגבלות שהגדירה ישראל. אם ישראל תפתח במלחמה - זה אומר שלא תהיה שליטה על ההיקף, או על מי ייכנס אליה", אמר.
לצד זאת, הוא הבהיר כי אם תהיה הפסקת אש ברצועת עזה - תיפסק הלחימה בגבול לבנון. "נעצור ללא שום דיון", הסביר. לדבריו, חיזבאללה משמש "חזית תמיכה" בחמאס. "אם המלחמה תיעצר - התמיכה הצבאית (שלנו) לא תתקיים יותר", הוסיף קאסם.