רותי מונדר בת ה-78, ששוחררה מעזה יחד עם בתה קרן (54) ונכדה אוהד (9) לפני שלושה ימים, העידה היום לראשונה על חטיפתה ב-7 באוקטובר. "לקחו אותנו לאחד השערים של הקיבוץ, נסענו בשדות וראינו את מה שהם בוזזים", סיפרה הערב בחדשות 13.
תיעוד: אוהד מונדר במסוק חיל האוויר עם סבתו ואמו
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
תיעוד מחזרתו משבי חמאס של אוהד מונדר במסוק חיל האוויר
תיעוד מחזרתו משבי חמאס של אוהד מונדר במסוק חיל האוויר
רותי מונדר במסוק, לצד נכדה אוהד
(צילום: דובר צה"ל)
על שבי חמאס בעזה אמרה מונדר: "היינו שלושתנו ביחד, זה היה הזמן הכי ארוך עם הבת והנכד שלי יחד במקום סגור וצפוף אחד עם השני, בחדר מחניק, אסור היה לפתוח את הווילונות".
לדבריה, "הבנו שאם באנו לכאן אז ישחררו אותנו. את מי שהם רצו הם רצחו בניר עוז, גם את הבן שלי רצחו".
מונדר סיפרה על שאר השבויים שהיו עמם בחדר: "הנערים הלכו לישון מאוחר, והבנות היו לפעמים בוכות. היה מאוד קשה. ישנו על כיסאות, בלי מזרון. לא לכולם היה סדין. הבנים ישנו מתחת לספסלים". על התנאים בשבי: "הם הביאו עוף קפוא עם אורז, עם כל מיני קופסאות שימורים וגבינה. הסתדרנו, עד שהתחיל להיות מצב כלכלי לא טוב, ואנשים היו רעבים".
אסנת מאירי, בת דודתה של קרן, סיפרה שלשום כי רותי שמעה ברדיו בשבי על כך שבנה רועי מונדר נרצח בטבח בניר עוז. "אחד מהדברים שחששנו מהם מאוד היה איך לומר לה שאיבדה את הבן שלה. היה מדהים לגלות שהם כבר ידעו, ודרך הרדיו", אמרה אסנת. "הם עצמם לא השתנו, בעיקר בזכות זה שהיו יחד. אם ילד ואמא נמצאים יחד, הם יכולים לשרוד הכול. אוהד נשאר אותו הדבר, הוא שוחח אתמול בערב עם חבר והיום יבואו חברים לבקר אותו. קרן דאגה בנסיעה באוטובוס בדרך לישראל שאין לה טלפון, כרטיס אשראי ומשקפיים".
משפחת מונדר נחטפה מניר עוז. הבת קרן והנכד אוהד, תושבי כפר סבא, היו בשבת ב-7.10 בבית הסבא והסבתא אברהם ורותי. רועי ז"ל, בנם של רותי ואברהם ואחיה של קרן, נרצח כאמור באותו היום. אברהם נותר עדיין בשבי, שכן חמאס מסרב בשלב זה לשחרר גברים מבוגרים.