רשת אל-ג'זירה פרסמה השבוע תיעוד "מיוחד ובלעדי", לדבריה, שבה נראה כלב עוקץ שתוקף אישה מבוגרת שישנה בביתה שבמחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה. אלא שבתגובה לכך אמרו בצה"ל כי בעת התקיפה הכלב לא היה ברשות הכוחות - וטענו כי נחטף על-ידי חמאס לפני כן, עם הציוד שעל גבו. בתיעוד, נציין, לא נראה רגע הפעלת המצלמה - על אף שכל החומרים היו בידי המחבלים.
תיעוד התקיפה

3 צפייה בגלריה
כלב העוקץ שנחטף על ידי מחבלי חמאס בקמפיין תקיפת אישה בג'באליה שברצועת עזה
כלב העוקץ שנחטף על ידי מחבלי חמאס בקמפיין תקיפת אישה בג'באליה שברצועת עזה
הקמפיין על האישה שהותקפה, שהפך לוויראלי
מדובר בכלב עוקץ שבתחילת חודש יוני דיווחנו כי חמאס הרג אותו, ואז מלכד אותו במטעני חבלה כדי לפגוע בלוחמים בג'באליה. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי לוחמי סיירת הצנחנים, שפשטו בחודש שעבר על מחנה הפליטים, שלחו את כלב התקיפה באמצעות נוהגו מיחידת עוקץ לתוך מבנה שבו, לפי החשד, הסתתרו מחבלים. באופן חריג, הכלב לא חזר אל הכוח ולא נשמעו קולות של מאבק מתוך המבנה, ואף לא נביחות.
אנשי הכוח החליטו לסגור על הבית מרחוק, כי הבינו שמשהו יוצא דופן ומסוכן מתרחש סביבו, ושלחו אחר כך רחפן לחיפוש אחר הכלב הגדול - שפשוט נעלם. בסריקות עם הרחפן הזעיר זוהה הכלב, בתום דקות ארוכות ומותחות, מוטל בסמטה ליד המבנה, ולא ברור אם הוא עדיין בחיים.
הלוחמים חזרו למקום תחת אבטחה כבדה וחיפויים הדדיים כדי לאסוף את הכלב מהסמטה – אך כשהגיעו לנקודה הוא שוב נעלם. הם שלחו את הרחפן למבנה צמוד וגילו את הכלב שוב מוטל על הרצפה, אלא שהפעם חשדם העלה כי המחבלים הצליחו להרוג אותו באופן חשאי ושקט, ולהסתיר מתחת לגופו מטעני חבלה, מתוך הבנה שהלוחמים יחזרו בשלב מסוים לאסוף אותו. הכוח מהצנחנים לא נפל למלכודת, והצליח לזהות את החיווטים שיצאו מגופתו של הכלב, שכמעט הפך לפגר תופת. הזירה נוטרלה ממטעניה בבטחה, וגופתו של הכלב פונתה אחר כבוד לקבורה בבית העלמין של כלבי עוקץ במתקם אדם הסמוך למודיעין.
כעת, כאמור, פרסמו באל-ג'זירה, קטעים מהמצלמה שהותקנה על הכלב - שבהם הוא נראה תוקף אישה מבוגרת בביתה בג'באליה. בתיעוד, שהפך לוויראלי, היא נראית מתעמתת עם הכלב במיטתה.
אלא שכאמור, צה"ל מסר כי חרף העובדה שהכלב שמוצג בסרטון אכן שייך ליחידת עוקץ - בפועל הוא נחטף על-ידי חמאס עם ציוד הלחימה שעל גבו. "האירוע התרחש אחרי שנותק הקשר עם הכלב", הבהירו. "הוא מעולם לא קיבל פקודה לפגוע בבלתי-מעורבים". בהמשך, לפי הצבא, "הכלב נרצח ומולכד כדי לפגוע בכוח, כחלק מהניצול הציני של החמאס". גורמים בצה"ל טענו כי הכלב נחטף לפני האירוע של תקיפת האישה, אך בפועל לא ברור אם הוא נחטף אחרי שהלוחמים שלחו אותו לביתה - שהוגדר בית חשוד.
הקטע, בכל מקרה, הפך לקמפיין ברשתות החברתיות - כשהאישה, דאולת עבדאללה אלטנאנה, משולה לכיפה אדומה - והכלב לזאב. "הוא גרר אותי מחדר השינה ליציאה מהבית, ונפצעתי ביד", אמרה האישה - וטענה גם שנעקרה מביתה.
את התיעוד העביר לאל-ג'זירה הכתב אנס שריף, שמסקר את אזור צפון הרצועה ומזוהה עם חמאס. הוא תושב ג'באליה שביתו הופצץ בתקיפת צה"ל, ואביו נהרג. הוא נחשב לכתב שהולך "יד ביד" עם מחבלי חמאס, ומחזיק בתיעודים רבים ממחבלים שאיתם היה בקרבות - במיוחד במחנה ג'באליה.