בית משפט השלום בטבריה גזר היום (שלישי) 12 חודשי מאסר בפועל על חנין אלזרו (26), שהורשעה בהסתה לטרור ובגילוי הזדהות עם ארגון טרור בעקבות תגובותיה לטבח 7 באוקטובר. אלזרו, שנגזרו עליה בנוסף שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 6,000 שקל, פרסמה בוואטסאפ שלה תמונות שבהן נראה מוצב צה"לי מותקף ולידו פעילי טרור חמושים, בצירוף הכיתוב "לכל מי שהתעורר עכשיו, אתה לא בחלום! 7.10.2023".
1 צפייה בגלריה
אילוס אישה אזיקים
אילוס אישה אזיקים
פרסמה סטטוסים הכוללים דברי שבח לחמאס. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי כתב האישום, הצעירה, תושבת טבריה, פרסמה סטטוסים הכוללים דברי שבח, אהדה והזדהות עם חמאס. בסטטוס נוסף ששיתפה יומיים לאחר הטבח, נראה קולאז' של תמונות המתאר אירועים קשים מאותה שבת בצירוף הכיתוב "למי שכותב את ההיסטוריה, לאט-לאט נעכל".
רב-פקד נימר נעמה, קצין אג"ם במשטרת טבריה, אמר בדיון: "התקבלה תלונה על תושבת העיר שפרסמה ברשתות החברתיות פרסומים שיש בהם דברי הסתה חמורים, הכוללים תיעוד של תמונות מהאסון וכיתובים מסיתים בצידם. עצרנו את החשודה במהירות, אספנו את כל הראיות והבאנו אותם לפרקליטות".
הפרשה נחקרה על ידי חוקרים במחוז הצפוני, והתיק המשפטי נוהל על ידי עורך הדין ריאן סאלח, סגן בכיר לפרקליט מחוז הצפון שהיה התובע בתיק. נטען כי במעשיה אלזרו פרסמה דברי שבח, אהדה ועידוד למעשי טרור, ועל-פי תוכנם והנסיבות שבהם פורסמו, "יש אפשרות ממשית שיביאו למעשה אלימות או טרור".
אלזרו הודתה בהזדהות עם ארגון טרור, אך כפרה בכך שבמעשיה הסיתה לטרור. אף על פי כן השופט יריב נבון, סגן נשיא בית משפט השלום בטבריה, הרשיע את הצעירה גם בהסתה לטרור.
 נימר נעמהרפ"ק נימר נעמהצילום: דוברות מחוז צפון
בטיעונים לעונש ציינה הפרקליטות: "מעשיה החמורים והמסוכנים של הנאשמת, שכללו הזדהות ברורה ותמיכה בארגון טרור רצחני זמן קצר לאחר שרצח מאות אנשים וחטף מאות נוספים לעזה, פגע בערכים מוגנים, לרבות שלומם וחייהם של אזרחי המדינה, ביטחון המדינה ומרקם היחסים העדין בין אזרחי המדינה".
סנגורה של אלזרו ביקש להקל על אלזרו בעונש בטענה שהיא אם לשני ילדים ולא ראתה אותם מאז מעצרה. לטענתו, אלזרו לא שייכת לארגון כלשהו, ובנוסף היא הביעה חרטה על מעשיה וקיבלה אחריות.
"בחירת הנאשמת להפיץ פרסומים המזדהים עם ארגון החמאס ועם מעשי הטבח האכזריים שביצע, שעות ספורות לאחר תחילתו, וכן יומיים לאחר מכן - כשגודל האסון היה כבר ידוע לכל לרבות לנאשמת - פרסומים המשקפים את הלך רוחה ואת ההשלכות הצפויות ממעשיה, מלמדים כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא משמעותית וכך אף הסיכון הנשקף מהם", כתב השופט נבון.
"שעות ספורות בלבד לאחר שארגוני טרור רצחניים ונפשעים טבחו במאות מאזרחי המדינה, ללא הבדל בין גזע, דת ומין, החליטה הנאשמת במודע לפרסם פרסומים חמורים, דברי בלע ושנאה, שהיו עלולים לסכן את הציבור ולהסית אחרים לפעול כדי להוציא לפועל פעולות טרור או אלימות", הוסיף השופט נבון בגזר הדין.
 ריאן סאלח ריאן סאלחבאדיבות דוברות משרד המשפטים
"כפי שניתן להתרשם מתוכן הפרסומים, הטבח ההמוני ומעשי הזוועה שביצע החמאס באותו בוקר ארור מצאו חן בעיני הנאשמת, שללא ספק מטעמים אידיאולוגיים ומתוך הזדהות ברורה ומקוממת עם הארגון ועם מעשיו הנפשעים - כפי שאף הודתה במהלך הדיונים בתיק - החליטה 'להוסיף שמן למדורה' בשבחה את מעשי הטבח וקריאה לכל החולמים להקיץ משנתם, להתמוגג ולשמוח נוכח הצלחת הטבח ההמוני", פסק.
"התנהגות זו של הנאשמת מלמדת על עיוות חשיבה ממשי, על ערכי מוסר פגומים, על השנאה המקננת בה כלפי האחר ועל חומרה יתרה המחייבת קביעת מתחם עונש הולם המשקף זאת. לא מצאתי כי ישנם שיקולי שיקום או נסיבות אישיות כלשהן המצדיקות הקלה בעונש, אני אף מתקשה מאוד להאמין לחרטה שהביעה הנאשמת - הדברים נאמרו מן הפה ואל החוץ, אך ורק כדי לזכות בהקלה בעונש", סיכם השופט נבון.