3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה
(צילום: רויטרס)
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת והערב (יום חמישי) עומד מספרם על 457. לשם השוואה, ביום חמישי שעבר עמד מספר החולים הקשים על 636, ולפני שבועיים בדיוק 732 חולים כאלה היו מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מדובר בירידה של כ-38% במספר החולים הקשים בשבועיים.
רוב החולים במצב קשה אינם מחוסנים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 343 מהחולים שמאושפזים במצב קשה לא התחסנו כלל, 70 התחסנו אך לא קיבלו את מנת הדחף ו-30 קיבלו את מנת הדחף. לגבי 14 החולים הנוספים לא נמסר מהו מצבם החיסוני. מהנתונים עולה כי יותר מ-77% מהחולים במצב קשה אינם מחוסנים, לעומת פחות מ-7% שקיבלו את מנת הבוסטר.
3 צפייה בגלריה
השנה שהייתה קורונה חיסונים חיסון מחסן חוסיין דיאב
השנה שהייתה קורונה חיסונים חיסון מחסן חוסיין דיאב
מבצע החיסונים
(צילום: אורי דוידוביץ)
לפי משרד הבריאות, שניים מהחולים במצב קשה הם בני 12 עד 15 שלא התחסנו. בן 16 עד 19 גם מאושפז במצב קשה וגם הוא לא התחסן. בקבוצת הגיל 20 עד 29 יש 14 חולים קשים – 11 מהם לא התחסנו, שניים מחוסנים ללא מנת דחף ואחד קיבל את מנת הדחף.
מהנתונים עולה בין היתר כי כל 23 החולים הקשים שבשנות ה-30 לחייהם לא התחסנו בכלל. בקרב 65 החולים הקשים בגילים 40 עד 49, 60 לא התחסנו בכלל, ארבעה התחסנו אך לא קיבלו את מנת הדחף וחולה בודד בטווח הגילים הזה קיבל גם את החיסון השלישי. בקבוצת הגיל 50 עד 59 – מאושפזים 97 חולים קשים – 79 מהם לא התחסנו כלל, 14 התחסנו ללא מנת דחף וארבעה קיבלו את מנת הדחף.
3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
התו הירוק
(צילום: gettyimages)
מכאן עולה שבסך הכול, בגילים 60 ומטה, יותר מ-87% מהחולים במצב קשה לא התחסנו, לעומת כ-3% שקיבלו את מנת הדחף.
בנוסף מאושפזים 103 חולים קשים בגילים 60 עד 69 – 74 מהם לא מחוסנים, 19 מחוסנים ללא מנת דחף ו-10 קיבלו את מנת הדחף. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בקבוצת הגיל הזו 75% מהאנשים קיבלו את מנת הדחף, כך שעל כל ישראלי אחד בגיל זה שלא קיבל את מנת הדחף – יש שלושה שקיבלו.
בנט במליאה: "אי אפשר להמשיך לחיות 200 ימי סגר בשנה"
(צילום: ערוץ כנסת)
עוד עולה מהנתונים כי 88 מהחולים הקשים הם בשנות ה-70 לחייהם – קבוצת הגיל עם שיעור המתחסנים הגבוה ביותר. 59 לא התחסנו בכלל, 19 התחסנו אך לא קיבלו את מנת הדחף, ו-10 קיבלו את מנת הדחף. בקרב בני 80 ומעלה – 30 אינם מחוסנים, 12 מחוסנים ללא מנת דחף וארבעה קיבלו את מנת הדחף.
מעדכון הערב של משרד הבריאות עולה גם כי עד שעות הערב אובחנו בישראל 1,423 חיוביים לקורונה. מתוך 63 אלף בדיקות שפועחנו, כ-2.3% היו חיוביות. מנתוני המשרד עולה כי קרוב ל-74% מהמאומתים היום אינם מחוסנים כלל.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,879 חולי קורונה, שלושה מהם היום. כל הנפטרים היום אינם מחוסנים. מתחילת החודש נפטרו בישראל 100 חולי קורונה.

התו הירוק נדחה שוב

קבינט הקורונה החליט אמש כי בשל "מגבלות טכניות", עדיין לא תהיה חובה להציג את התו הירוק החדש ואפשר יהיה להציג למקומות הרלוונטיים "תעודת קורונה".
התו הירוק נדחה שוב. ריאיון עם בעלי עסקים ולקוחות מתוסכלים
(צילום: בראל אפרים, אבי חי)

לפי ההחלטה, חובת סריקת ברקוד ואכיפתה תחל רק ביום א', 17 באוקטובר, בעוד שבוע וחצי. התו הירוק החדש כולל למעשה חובת חיסון שלישי למי שקיבל את שתי מנות החיסון הראשונות לפני יותר מחצי שנה.
בנוסף אישר קבינט הקורונה כי בחללים פתוחים במסעדות ובבריכות שחייה מקורות יוחל מתווה התו הסגול מ-11 באוקטובר, במקום התו הירוק שהיה נדרש לכך עד כה. באטרקציות בחלל פתוח (טיולי ג'יפים, קיאקים וכיו"ב) יוחל מתווה התו הסגול במקום התו הירוק ממחר, יום שישי. השרים לא קיבלו החלטה בעניין חדרי הכושר וציינו שהחלטה כזו תתקבל בהמשך, ועד אז לא יחול שינוי.