בחודש שעבר: שר החוץ האיראני בגבול לבנון-ישראל
( צילום: Irna)

שימותו ג'יהדיסטים בעזה, שימותו אנשי חיזבאללה בסוריה ובלבנון, לאיראנים לא באמת אכפת. הפרסים בזים בליבם לערבים, גם לשיעים שביניהם. "אנחנו צאצאי תרבות עתיקה, את השחמט המצאנו כבר לפני אלפי שנים", הם אומרים לעצמם, "ואלה? אפילו לא את השש-בש. תראו איך הם חיים".
האיראנים מקיפים אותנו בעושי דברם על פי תוכנית סדורה. ג'יהאד איסלאמי פלסטיני בעזה, מחבלי חיזבאללה בלבנון, ותמהיל של חיזבאללה ועוד ערב רב של מיליציות שיעיות בסוריה. כל אוסף המחבלים הזה אוכל מידם של האיראנים ופועל על פי האינטרס האיראני, לרוב בניגוד לאינטרס המקומי שלהם עצמם. ההחלטות מתקבלות בטהרן, הרחק מהמקום שבו משלמים את המחיר על החלטות אלה.
ישראל נלחמת בזרועות התמנון ומתכתשת איתן. בכל רגע נתון מכוונות לעברנו מאות אלפי רקטות של משרתי האיראנים, ובכל סבב לחימה רבות מהן משוגרות לעברנו, ואנחנו מכים בשליחים. וזה בדיוק העניין, לאיראנים לא אכפת להילחם עד הערבי האחרון, אבל חיי אנשיהם חשובים להם מאוד, לזה הם רגישים. גם לאדמת איראן הם רגישים, בניגוד מוחלט לשוויון הנפש שלהם ביחס לחורבן בלבנון ובעזה.
מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן, והמכות שהם סופגים בסוריה ועל אדמת איראן, זה דבר אחד. אבל כשבישראל נשמעות אזעקות ומאות אלפי אזרחים יושבים בחדרים מוגנים - בערי איראן שקט ושלווה, אף שהם אחראים על המימון, ההכוונה וההנחיה לפתוח באש. זרועות התמנון משלמות את המחיר, ואילו ראשו שוכן לבטח. שיראז, אספהאן וטהרן לא משלמות את המחיר שמשלמות שדרות, אשקלון ותל אביב.
זה לא חייב להיות ככה. כוחות הביטחון שלנו חכמים ויודעים להגיע רחוק. וכמו שהאיראנים לא צריכים לשגר שום דבר משטחם ובכל זאת לדאוג שמטחים כבדים ינחתו בישראל, כך יכול לקרות גם להם. יש מספיק כוחות סוניים ואחרים באיראן ובסביבתה שסובלים מהטרור והדיכוי האיראני, והם ישמחו, עם קצת סיוע, להשיב אש.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
המטרה היא לא פגיעה בערי איראן, המטרה היא שקט בערי ישראל. וכדי שידם של האיראנים תפסיק להיות כל כך קלה על ההדק כשהם מורים על ירי לעברנו, צריך שידעו שאם בגללם בערינו יושבים במקלטים - כך יהיה גם אצלם. רובע מחוק בביירות, חורבן בכפרים בדרום לבנון, ובניינים הרוסים בעזה, כל אלה ביחד מזיזים פחות לאיראנים מאשר מטח רקטות אחד על עיר בארצם.
ישראל מתכוננת למערכה רב-זירתית שאותה זוממת איראן. משאבים רבים ומחשבה מושקעים בכך ובצדק. מדובר בתרחיש קשה אך מציאותי לחלוטין, של אלפי רקטות ביום על העורף, מכמה כיוונים ובמשך שבועות. בנוסף לתגובות שצה"ל מכין לארגוני הטרור שיבצעו את הירי ושנמצאים קרוב אלינו, צריך להכין תגובה גם לראש התמנון. צריך שבאיראן ידעו שאם שלוחיהם יירו על העורף בישראל, הדבר יגרור תוצאה דומה גם אצלם. זה חייב להיכנס למערכת השיקולים שלהם, מפני שזה יקטין מאוד את הסיכוי שהתרחיש יתממש. כך ייפגעו פחות איראנים, פחות לבנונים ועזתים, והכי חשוב, ייפגעו פחות ישראלים.
גלעד שרון הוא חבר ליכוד