ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד בכנסת לאפשרות עסקת חטופים. על רקע הפגנות במשכן של משפחות החטופים, שכבר יותר משנה מוחזקים בעזה, נתניהו אמר שאין באמת עסקה על השולחן להחזרת ארבעה חטופים, וכי "חמאס דורש דרישות שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהן".
לדבריו, "יכול להיות שהתנאים (של חמאס) יוסרו, אם הם יוסרו זה לא בגלל שהם רוצים להסיר אותם, כי הם רוצים אתנחתא, מרחב נשימה. אז מה אתה נותן להם? ימי הפוגה. באיזשהו מפתח שצריך לסגור אותו, נותן להם אפשרות לצאת מתוך המנהרות. זו אחת האפשרויות. בזה אנחנו דנים כרגע".
נתניהו: הלוואי שיציעו 4 חטופים תמורת יומיים הפסקת אש. זה לא קיים

נתניהו הזכיר את ההצעה שעליה הצהיר אתמול פומבית נשיא מצרים א-סיסי, "יומיים הפסקת אש תמורת ארבעה חטופים. אני לוקח את זה מיד. הלוואי שיצעו הצעה כזו. זה לא קיים. אנחנו מחפשים מסגרות חלקיות, במדינה שהדבר תואם את האינטרסים הלאומיים שלנו. אנחנו רוצים לקדם את זה במהירות האפשרית".
רה"מ התייחס לסוגיית החטופים גם בנאומו במליאת הכנסת, שם הבטיח לפעול להחזרתם, והתייחס במרומז לפסגה שהסייתמה היום בקטאר: "גם ברגעים אלה, בימים אלה, אנחנו מחפשים דרכים ומפעילים את האמצעים – אנחנו נחזיר את כולם הביתה בלי יוצא מן הכלל".
מסיעת יהדות התורה נמסר כי לאחר ששמעה את דבר נציגי משפחות החטופים, "היא החליטה לקרוא לממשלה לעשות כל מאמץ אפשרי כדי להביא בדרך הכי מהירה לשחרור החטופים".

נתניהו הסביר מה עשינו באיראן

בתוך כך, חברי הכנסת של הליכוד ביקשו להתעדכן במהלך ישיבת הסיעה גם בתוצאות התקיפה באיראן בליל שבת, בתגובה למתקפת הטילים בתחילת החודש. ראש הממשלה הסביר שהפגיעה הייתה משמעותית - אבל שאיומים רבים טרם הוסרו, ובראשם תוכנתי הגרעין.
"האיום האיראני מורכב משלושה דברים", אמר, "אחד הוא הציר, פלישה קרקעית ורקטית, לכבוש את הגליל ועוטף עזה. גדענו זרוע אחת (חמאס), פגענו בצורה מאוד קשה בזרוע השנייה (חיזבאללה)... התמנון רואה שהוא לא יכול להגן עליהם.
1 צפייה בגלריה
טקס זיכרון לנופלים ולנרצחים, והנחת אבן הפינה לאנדרטה לזכר חללי פעולות האיבה בכנסת
טקס זיכרון לנופלים ולנרצחים, והנחת אבן הפינה לאנדרטה לזכר חללי פעולות האיבה בכנסת
נתניהו, היום בטקס בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"האיום השני - טילים בליסטיים מאיראן. הם בנו ארסנל גדול מאוד, רצו להגדיל אותנו וגדענו את זה. שיבשנו בצורה רצינית מאוד את יכולת הייצור של הטילים הבליסטיים. דבר מאוד משמעותי. פתאום לא רק ישראל נדרשת לכלכלת חימושים - גם איראן. גם כלפי עצמם וגם כלפי השלוחים. פגענו גם ביכולת ההגנה האווירית שלה, היא חשופה".
האיום השלישי לפי נתניהו הוא הגרעין. "תוכנית הגעין האיראנית זה לא דיר א-זור ולא אוסיראק (הכורים שהותקפו בסוריה ובעיראק בהתאמה - מ"א). הרבה מתקנים, לא אחד. זה מתחת להר, מתחת לאדמה, יש שם מדענים ועוד דברים. לא ויתרתי על זה. עיכבנו אותם בעשור. הם על סף היותם מדינה עם יכולת העשרה, ויש עוד מרכיבים אחרים. מי שציפה לזבנג וגמרנו... זה בראש מעייננו".
ראש הממשלה ביקש להדגיש שכפי ש"אמרו שלא נעשה" פעולות שונות בעזה ובצפון, גם עכשיו יכולים לדבר על פספוס ההזדמנות לפגיעה בגרעין - "גם פה זה לא סוף פסוק, יש את הגרעין ויכולת שיורית בליסטית ואנחנו מטפלים בכל הדברים. אבל בפרספקטיבה של שנה - במקום שהיינו מול המקום שאנחנו נמצאים, ישראל נתפסת כמדינה עוצמתית, העוצמתית ביותר במרחב שלנו. מדינות שונות שהתחילו להרהר בקשר פונות עכשיו מחדש, ולא בכדי. נמשיך בפעולה כדי לפגוע באיום האיראני שהוא איום על העתיד שלנו".

"מאבדים את העם"

לגבי הנושא הבוער של חוק הפטור מגיוס, אמר בישיבת הסיעה ח"כ אלי דלאל ש"אנחנו מאבדים את העם. בהלוויות ובניחום אבלים מחצית מאלה שנפלו הם דתיים או מהציונות הדתית, ואין שום דיבה שחרדים לא ישתתפו בנטל".
כשעברה רשות הדיבור לשר הביטחון יואב גלנט, שיחסיו עם נתניהו מתוחים במיוחד, הוא הזכיר כי "צה"ל ומערכת הביטחון, תחת ההנחיה של הקבינט וראש הממשלה, ביצעו בחודשים האחרונים דברים מרשימים. היות וכמה חודשים לא התכנסנו, יהיה מאוד חשוב שסיעת הליכוד תביע את הערכתה לצבא ההגנה לישראל על כל מה שהוא עושה בזמן האחרון וגם על הקורבן המאוד גדול שכולם מכירים אותו ושותפים לו. יש לזה ערך משמעותי, שנה מתחילת המלחמה כהצהרה בפתיחת המושב".
יו"ר הסיעה אופיר כץ העיר לגלנט: "אין פה חבר כנסת אחד שלא משבח יום וליל את מערכת הביטחון. כולנו בניחומי אבלים".
גלנט הגיב: "אני לא אומר את זה כביקורת. זה עניין של כבוד הדדי. יש לזה ערך, עניין שהחיילים צריכים אותו".