אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל שנפלה ב-7 באוקטובר, התרגש לראות תמונה של ישראלית בהתאספות של מעריצות טיילור סוויפט בווינה, שהחזיקה שלט עם מחווה לבתו. הוא ביקש את עזרת הרשת באיתורה - ותוך שבע דקות היא נמצאה.

3 צפייה בגלריה
רוני אשל ומפגינה בוינה, אוסטריה
רוני אשל ומפגינה בוינה, אוסטריה
רוני אשל ז"ל, והשלט שהונף: "לנצח בלבנו"
3 צפייה בגלריה
אייל אשל אביה של רוני ז״ל התצפיתנית
אייל אשל אביה של רוני ז״ל התצפיתנית
האב אייל עם תמונתה של רוני
(צילום: יאיר שגיא )
"אני מחפש את העלמה הזו שמחזיקה כל כך חזק את השלט עם הכיתוב המרגש בהתאספות של הסוויפטים במרכז וינה. במידה ומישהו מזהה את המופלאה הזו, אני רוצה לחבק אותה ולהגיד תודה", כתב אשל בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו. הגולשים עזרו לו למצוא את הצעירה, והוא התרגש לכתוב: "וואו! אתם אלופים. תוך 7 דקות איתרתם אותה".
בשלט שהניפה הצעירה נכתב באנגלית: "רוני אשל, לנצח בלבנו. שחררו את כל החטופים, עוד נחזור לרקוד". בחודש יוני, מעריצות ישראליות הגיעו להופעתה של טיילור סוויפט בליסבון - כשהן נשאו את שמה של אשל ז"ל. אשל הייתה מעריצה של הזמרת, וחלמה לטוס להופעתה אחרי שתשתחרר מצה"ל, אולם נרצחה באכזריות במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. מעריצותיה הישראליות של סוויפט החליטו להגשים את חלומה, והניפו בתחילת סיבוב ההופעות האירופי של הזמרת בליסבון, דגלי ישראל עם שמה של אשל, וענדו צמידי חרוזים עם שמה לזכרה.
ביום ראשון הייתה אמורה אשל לסיים את שירותה הצבאי ולהשתחרר מצה"ל. אביה, אייל, אמר באותו יום: "היום רוני הייתה אמורה לגזור את כרטיס החוגר שלה בבקו"ם, ולצערנו הרב זה לא יקרה. אנחנו מתמודדים עם הרבה מאוד עצב שגדל מיום ליום, מתוך הבנה שהיא לא תחזור אלינו יותר. כל יום כזה שאנחנו עוברים זו תחנה. תחנה מזעזעת במסע המטורף שאנחנו עוברים בעל כורחנו".
3 צפייה בגלריה
מחווה לרוני אשל ז"ל בהופעתה של טיילור סוויפט
מחווה לרוני אשל ז"ל בהופעתה של טיילור סוויפט
המחווה לאשל בהופעתה של סוויפט בחודש יוני
(מתוך עמוד האינסטגרם של michal gaon)
בתמונות מיום הגיוס שלה בבקו"ם, נראתה רוני מחייכת ונרגשת. "כולנו התרגשנו", שחזר אשל והתקשה לעצור את הדמעות. "היא לא התגייסה להיות חיילת קרבית, וכשאמרו לה ללכת להיות תצפיתנית היא קיבלה את זה בהבנה ובהמון הכלה. במהלך השירות שלה היא הכירה את שאר הבנות הנהדרות שהיו איתה יחד באותה שבת. היא נכנסה לאותו סבב שלהן, וזה אותו סבב שנעלם, התאדה מהעולם. רוני אהבה את השירות שלה, היא אהבה להיות איתן, והן אהבו אחת את השנייה".
הוא הוסיף כי היא "תכננה ביום השחרור לטוס לטייל באנגליה, ולאחר מכן להמשיך לניו יורק וללמוד בישול. במקום זה אנחנו מציינים את יום השחרור שלה בלעדיה".
לצד האבל והאובדן, כבר כמעט עשרה חודשים שאשל נאבק כדי לקבל תשובות: "כבר בימים הראשונים של המלחמה ראיתי שאף אחד מצה"ל לא מתקשר לעדכן אותנו מה קורה, והבנתי שאני שם לבד במערכה, צריך לנהל בעצמי את החקירה כדי להבין מה היה פה באותה שבת. המצב הזה ממשיך לאורך כל עשרת חודשים האחרונים – בסופו של דבר כולנו לבד, כי הדרג המדיני והצבאי מתעסקים בשטויות ובנושאים לא מעניינים, במקום להתמקד בעשייה, לרבות הניסיון להחזרת החטופים".