"הגוף קצת כואב, אבל מעבר לזה אני אהיה בסדר ואתאושש". כך אמר הבוקר (ראשון) ל-ynet איתמר אלרואי (29), סטודנט לתואר שני בכלכלה מירושלים שספג אמש אלימות חריגה ואיומים מכוערים מצד שוטר יס"מ במהלך מעצר בהפגנה נגד הממשלה בבירה. אלרואי, ששב לא מזמן משירות מילואים ממושך בצפון, אמר בהתייחסו לתקרית הקשה שתועדה: "הוא פשוט איבד את העשתונות, הרביץ לי, קילל אותי וירק לי בפנים".
איתמר אלרואי מספר על האלימות נגדו בהפגנה
(צילום: לירן תמרי)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה מוקדם יותר כי פתחה בחקירה נגד השוטר שתועד מטיח בכוח רב את אלרואי על רכב, ולאחר מכן נשמע מקלל אותו ומאיים "יא בן ז**ה, אני אאנוס את אמא שלך". הדברים הקשים שהטיח שוטר היס"מ בפני אלרואי נאמרו בנוכחות מפקד תחנת מוריה ניצב-משנה שלומי בכר. אלרואי נחקר במשך כמה שעות בחשד להפרת הסדר הציבורי ולאחר מכן שוחרר.
"יש לנו קהילת מפגינים תומכת ומדהימה והרבה עזרה מצד מערך העצורים, ואנחנו ממשיכים הלאה להיאבק למען החטופים שיחזרו הביתה", אמר הבוקר אלרואי. "זו הייתה אלימות חריגה, זה היה מאוד לא נעים. הותקפתי באופן ישיר על-ידי שוטר יס"מ. בסופו של דבר, אני לא הקורבן היחיד. זה היה יכול לקרות לכל אחד שהיה בהפגנה וזה גם קורה לאנשים אחרים".
הוא הוסיף: "חשוב לזכור שלא כולם זוכים לזה שיצלמו אותם. אנחנו צריכים להילחם בתופעה הזו ולדאוג שהמשטרה תדאג לנו, תשמור עלינו ותהיה לטובתנו. אני אמשיך להגיע להפגנות, אמשיך להילחם למען עסקת חטופים עד שהם יהיו בבית. אין ספק שזה לא נעים, זו חוויה שמשפיעה על הנפש וזה מפחיד, אבל אני לא אוותר כי יש דברים חשובים יותר".
תיעוד המעצר האלים בהפגנה בירושלים
(צילום: שלו שלום, לירן תמרי)

במהלך ההפגנה בבירה נעצרה גם מיכל דויטש מארגון "משנים כיוון". בית משפט השלום בירושלים שחרר בתנאים מגבילים את דויטש, שנעצרה בפעם ה-15 בחודשים האחרונים. על רקע התנהלותו של שוטר היס"מ שתקף את אלרואי, יצוין כי מפקד היחידה נחקר בעצמו במח"ש בחשד לתקיפת מפגין. הפרקליטות אמורה להכריע בעניינו.
במשטרה מסרו בעקבות התיעודים מההפגנה בירושלים: "התנהלות השוטר במקום אינה עומדת בקנה אחד עם נורמות השיח וההתנהלות המצופות מכל שוטר גם במצבים סוערים מעין אלו, ולכן היא תיבדק ותטופל בהתאם".