אמו של סמל רון שרמן, מעיין, תקפה אחר הצהריים (יום שישי) את משרד הביטחון, שמסרב לפי שעה להשיב את האבן שלקח ממצבת בנה. בינתיים, ניצבת בקבר אבן חלופית שהניחה האם, ועליה כתבה לבנה שמשרד הביטחון גנב את האבן המקורית, ושהיא "מבקשת סליחה" על הפקרתו וחטיפתו - וש"הוקרב בשביל רווח פוליטי אחרי המחדל הגדול בתולדות מדינת ישראל".
4 צפייה בגלריה
אימא של החייל רון שרמן ז"ל, שנחטף על ידי מחבלי החמאס ונהרג בעזה, הציבה אבן חלופית במקום זו שמשרד הביטחון הסיר
אימא של החייל רון שרמן ז"ל, שנחטף על ידי מחבלי החמאס ונהרג בעזה, הציבה אבן חלופית במקום זו שמשרד הביטחון הסיר
מימין: האבן שהונחה על קברו של רון. משמאל: האבן החלופית שהניחה האם
(צילום: אילנה קוריאל)
4 צפייה בגלריה
ההתכתבות בין מעיין שרמן לקצינת הנפגעים
ההתכתבות בין מעיין שרמן לקצינת הנפגעים
השיחה עם קצינת הנפגעים
על אבן המצבה, נזכיר, נכתב כי שרמן "נחטף, הופקר, והוקרב בעזה על ידי ממשלת המחדל באסון 7 באוקטובר 2023". במשרד הביטחון בחרו להסיר את האבן מהקבר ולא מסרו התייחסות מדוע, וכעת חוששים להחזירה - ככל הנראה כדי לא לבצע פעולה שתיראה כתמיכה במסר הפוליטי.
מעיין שרמן שיתפה בפייסבוק שלה התכתבות עם קצינת נפגעים, שבה הקצינה מבקשת לבוא ולשוחח איתה באופן אישי - ואומרת לה שנציג משרד הביטחון הביא לה את האבן הביתה, ונסע "כדי לא להשאיר אותה כאן בניגוד לרצונך". לדברי הקצינה, "הוא לא יחזיר את זה לקבר. יביא אלייך לאן שתגידי אבל לא ישירות לבית העלמין".
מעיין שרמן כותבת על מצבת בנה
(צילום: אילנה קוריאל)

4 צפייה בגלריה
מעיין שרמן מציבה אבן חלופית על קבר בנה רון שרמן ז"ל
מעיין שרמן מציבה אבן חלופית על קבר בנה רון שרמן ז"ל
"מתקשה להתקרב אל הקבר". שרמן על מצבת בנה
(צילום: אילנה קוריאל)
4 צפייה בגלריה
רון שרמן ז"ל
רון שרמן ז"ל
נסיבות מותו בשבי עדיין בבדיקה. רון שרמן
(צילום: באדיבות המשפחה)
האם תקפה: "כרגע נמסר לי ממשרד הבטחון שאין להם בעיה שאני אקח ואסחוב את האבן שגנבו מהמצבה של רון בני, שהוקרב כדי לחסל איזה מחבל בכיר בצפון הרצועה (מח"ט צפון רצועת עזה, אחמד רנדור). זו אבן ששוקלת 30 ק"ג ובקושי הצלחתי לסחוב באזכרה ארבעה צעדים. הם רוצים שאסע איתה לבית העלמין ואניח אותה שם בעצמי. למה? כי הם לא מוכנים להחזיר".
לדבריה, "הם דורשים שאני, שבקושי סוחבת את עצמי כרגע, אסחוב את לוח השיש הכבד לקבר בני, שכרגע אני מתקשה להתקרב אליו בכלל. אין להם בעיה שזה יהיה שם. הם מודים שגנבו את האבן ברגע שהאזכרה של ה-30 הסתיימה ואני יצאתי מבית העלמין. כמו גנב מהסוג הנחות ביותר. והם מודים שהיה אישור שזה יהיה שם. מפאת ענייני כבוד או משהו כזה הם דורשים שאני אלך ואחזיר את האבן למקום שממנו הם לקחו אותה ברגע שיצאתי מהאזכרה, כדי שלא אראה שעשו זאת".
"אין לי צורך שמישהו יציע פה שייקח במקומי את האבן", הדגישה. "אני דורשת שהגנבת (מתכוונת לנציגת משרד הביטחון) או מישהו מטעמה יחזיר את הגניבה ולא אני או מישהו מטעמי. זה עניין עקרוני. זה הכאב. זה הזלזול. זו העובדה שכרגע מה שחשוב להם זה הכבוד העצמי שלהם, לא שלי ולא של רון. אני לא ארפה עד שהגנבת או מישהו מטעמה יחזיר לרון את האבן שהכנתי לו".
השבוע קבע צה"ל כי שרמן וניק בייזר, שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ונהרגו שם, לא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של תקיפת המנהרה שבה היה רנדור - אך ייתכן שנהרגו מ"היבטיים שיוריים שלה, או של פעולת חמאס". עניין זה, שתקף גם לחטוף אליה טולדנו שהיה איתם, נמצא עדיין בבדיקה - שתוצאותיה עתידות להגיע בשבועות הקרובים.
תגובת משרד הביטחון תובא כשתתקבל.