המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לאחרונה כתב אישום נגד רחל חיט כהן, שוטרת בת 42, שאספה מידע דרך המערכות המשטרתיות על בת הזוג החדשה של אב ילדיה. לפי כתב האישום, השוטרת הגיעה לביתה של בת הזוג ונכנסה אליו בכוח יחד עם חברתה - והשתיים תקפו את המתלוננת מילולית ואף פיזית בדירתה.
"אנחנו נטפל בך יפה", איימו עליה השתיים לאחר שנכנסו לדירתה בכוח. עוד עולה מכתב האישום כי השוטרת אחזה בכוח בחזה של המתלוננת, ואמרה לה כי ת', בן הזוג, "אוהב נשים עסיסיות ולך יש חזה קטן". השוטרת וחברתה נאשמות באיומים, הסגת גבול, הטרדה מינית, מעשה מגונה בכוח והשגת מידע מן המרשם הפלילי שלא כדין.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
שוטרת במשטרת ישראל. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשנת 2019 החליט ת' להיפרד מבת זוגו לשעבר ואם ילדו, חיט כהן. ת' עזב את הבית המשותף שלהם ועבר להתגורר עם מ', אישה אחרת שהכיר. לפי כתב האישום, בין השנים 2020-2019 נכנסה חיט כהן למערכות משטרה, בהן "שירת הסירנה", "אדם" והמרשם הפלילי לצרכיה הפרטיים וללא קשר לתפקידה כשוטרת. בתוך כך השיגה פרטים אישיים על המתלוננת, אחותה של המתלוננת ובן זוגה לשעבר ת'.
בתחילת ינואר 2020, שכרה חיט כהן גם חוקר פרטי כדי לאתר את כתובת מגוריה של המתלוננת. לאחר שהצליחה להשיג את כל המידע הנדרש, הגיעה יחד עם חברתה נינט נחום לדירה של מ'. לפי כתב האישום, נחום דפקה על דלת הדירה בעוד השוטרת המתינה מחוץ לבניין. עם פתיחת הדלת על ידי מ', תוך שהיא משוחחת בטלפון עם ת', הציגה עצמה חיט כהן והטיחה בה יחד עם חברתה טענות שלפיהן ת' עזב אותה באשמתה.
מ' הפצירה בשתיים כמה פעמים לעזוב את דירתה, וניסתה לסגור את הדלת בפניהן. במקביל, ביקשה מבן זוגה שהיה איתה על הקו להזעיק את המשטרה. בתגובה לניסיונה של מ' לסגור את הדלת, הדפה חיט כהן את הדלת ונכנסה יחד עם חברתה לדירה, תוך שהיא מאיימת על מ' שתכה אותה. נחום איימה עליה גם כן ואמרה שהן "יטפלו בה יפה".
2 צפייה בגלריה
"נכנסה למערכות משטרה לצרכיה הפרטיים". אילוסטרציה
"נכנסה למערכות משטרה לצרכיה הפרטיים". אילוסטרציה
"נכנסה למערכות משטרה לצרכיה הפרטיים". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, בשלב מסוים אחזה חיט כהן בשדה של מ' ומעכה אותו בחוזקה עד כאב. בתגובה, הדפה מ' את ידה. לאחר מכן המשיכה חיט כהן להסתובב בדירה ואמרה ל-מ' שיש לה חזה קטן וכי ת' "אוהב נשים עסיסיות". לאחר כעשרים דקות, ולאחר שמ' התקשרה לאימה וביקשה שתגיע לדירה בדחיפות, עזבו הנאשמות את הדירה.
חיט כהן נאשמת בהשגת מידע מן המרשם הפלילי שאינה זכאית לקבלו, בהטרדה מינית של המתלוננת, וביצוע מעשה מגונה תוך שימוש בכוח לשם ביזוי מיני. בכתב האישום נכתב: "במעשיהן המתוארים לעיל, נכנסו הנאשמות לנכס שבו מתגוררת המתלוננת כדי להפחידה, להעליבה או להקניטה ואיימו על המתלוננת בפגיעה שלא כדין בגופה או בשמה הטוב, בכוונה להפחידה או להקניטה".
משרד קויפמן-מלול, המייצג את השוטרת רחל חיט כהן מסר כי "כתב האישום כפי שהוגש כנגד מרשתינו מופרז, מנותק מהמציאות ואינו משקף נכונה את העובדות שתתבררנה בבית המשפט". עו"ד שאדי כהבא, המייצג את חברתה של השוטרת נינט נחום: "החלק של הלקוחה שלי גובל בזוטי דברים וצר לי שהרשויות מבקשות לבוא חשבון עם הלקוחה שלי בגין החלק שלה. כולי סמוך ובטוח שאחרי שנלבן את העובדות יתברר כי מרשתי חפה מכל פשע והסיפור יהיה מאחוריה".