כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שלישי) שצה"ל חיסל את סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, חליל חראז, בזמן ששהה ככל הנראה בטנדר. לפי הדיווחים, יחד איתו היו שלושה אנשי חמאס נוספים. חראז, שמכונה "אבו חאלד", מתגורר במחנה הפליטים הפלסטיני ראשידיה בלבנון, ואחראי על תיאום פעולות חמאס באירופה.
קודם לכן, בשעות הבוקר, טיל נ"ט ששוגר מלבנון פגע בבית במטולה. לא היו נפגעים בתקרית, שעליה לקח חיזבאללה אחריות. בהמשך נורו מטחים כבדים לעבר קריית שמונה וליישובים בגליל העליון, ללא נפגעים. בהמשך דווח גם על חדירות כלי טיס עוינים לשמי ישראל, ובצה"ל עדכנו שהאירוע הסתיים - מבלי לציין אם אכן חדרו כטב"מים או לא. בתיעודים שצילמו תושבים בצפון ניתן לראות יירוטים.
תיעוד מתקיפת צה"ל של חוליות ומטרות טרור בלבנון
(צילום: דובר צה"ל )

יירוט בצפון

צה"ל תקף שלוש חוליות של חיזבאללה בתוך פחות משעתיים בגזרות שונות בגבול. ברשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דווח שצה"ל תקף באזור עיתא א-שעב ובעיירה אל-ג'בין במרכז ובמערב גבול לבנון. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס זיהו ותקפו שלוש חוליות נ"ט במרחב גבול לבנון. בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה מטרות טרור של חיזבאללה, בהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור.
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
תקיפה במארון א-ראס

4 צפייה בגלריה
פגיעה במטולה
פגיעה במטולה
הפגיעה במטולה, לפי רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה
4 צפייה בגלריה
תגובת ישראל לירי למטולה
תגובת ישראל לירי למטולה
תקיפה ישראלית בלבנון, לפי רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה
4 צפייה בגלריה
חליל חראז והרכב שבו חוסל בלבנון
חליל חראז והרכב שבו חוסל בלבנון
חליל חראז והטנדר שהותקף באזור צור בלבנון, לפי ערוץ "אל-ג'דיד"
4 צפייה בגלריה
תמונה מתקיפת צה"ל של בית באזור חולא לבנון
תמונה מתקיפת צה"ל של בית באזור חולא לבנון
בית שהותקף באזור חולא בלבנון, לפי רשת "אל-מנאר"
הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
עוד נמסר כי "מחבלים ירו פצצת מרגמה לעבר מוצב צה"ל במרחב גבול לבנון. אין נפגעים". כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקור הירי. בהמשך, אחרי המטחים לגליל העליון ולק"ש, נמסר מצה"ל כי "בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים לעבר שטח ישראל משטח לבנון".
בינתיים, סוכנות הידיעות הלאומית בלבנון דיווחה היום כי שני עיתונאים ואדם נוסף נהרגו בתקיפות צה"ל במדינה. לפי ערוץ "אל-מיאדין" העיתונאים שנהרגו, פרח עמר והצלם רביע אל-מעמארי, עבדו בערוץ. עליי שועייב, כתב ערוץ "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה, דיווח כי כטב"ם ישראלי תקף באמצעות שני טילים את קבוצת העיתונאים באזור טיר-חרפא שבדרום לבנון. בכלי התקשורת של חיזבאללה איימו לאחר מכן כי "התוקפנות הזאת לא תישאר ללא עונש".
בערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דווח שטנדר הותקף מדרום לצור על ידי כטב"ם ישראלי. לפי הדיווח, ארבעה נהרגו בתקיפה - ייתכן שאחד מהם הוא חליל חראז. ברשת "אל-מנאר" דווח על תקיפת שני בתים ריקים בחולא ובאזור מיס אל-ג'בל. גורם לבנוני דיווח על תקיפה גם בכפר מארון א-ראס.
במקביל לירי הטילים והפצמ"רים, בחיזבאללה ממשיכים בניסיונות שיגור כטב"מים מתאבדים שמכוונים על מטרות לאורך גבול לבנון. כחלק מהמאמץ למנוע את חדירתם לישראל משבשים במערכת הביטחון את קליטת לווייני ה-GPS ברחבי הצפון.
(צילום: שמוליק דודפור)

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי התייחס בריאיון ל-ynet Live לפגיעת טיל הנ"ט ואמר כי "מטולה מפונה כמעט כולה ולכן הפגיעה היא רק ברכוש". לדבריו, ביישוב נותרו כ-60 תושבים, בהם אנשי ביטחון ועובדי המועצה. "זה מאוד מתסכל שאנחנו במדינת ישראל ולא מסוגלים להגיע לבתים שלנו, וזה חלק מחיינו. במקביל היו פה גם רחפנים מעלינו הבוקר ואנחנו חיים ככה בחודש האחרון. כל אלו בממשלה שמזהירים את נסראללה וטוענים שהוא עדיין לא פותח בלחימה, הם כנראה לא מבינים, אני מזמין אותם לבוא לראות את הלחימה שיש פה לאורך כל גבול הצפון".
אזולאי הוסיף כי "יש ברירה אחרת לחלוטין. במקום לעשות רצועת ביטחון 4 ק"מ דרומה, צריך לעשות 4 ק"מ צפונה ואז אנחנו נוכל לחיות פה". לדבריו, "אנחנו מתריעים כבר שנים רבות, המדינה כל הזמן מתחמקת ואומרת 'הכול בסדר', 'יהיה בסדר'. אני אומר, עכשיו במצב הזה, במקום לקבל החלטה שתוקפים בדרום ובצפון מתגוננים, אז מקבלים החלטה, תוקפים בדרום ויוצרים רצועת ביטחון צפונה לנו, קטנה, נגד ירי הטילים, נגד המחבלים של רדואן שרוצים להיכנס לבתי התושבים שלנו, ומאפשרים לתושבי מטולה וכל הצפון לחיות בשלום. אני לא מצליח להבין את התפיסה הזו שאנחנו עושים רצועת ביטחון אחורה ולא קדימה. זאת תפיסה של תבוסתנות".
פורסם לראשונה: 11:44, 21.11.23