חוזרים להתחסן בירושלים: "יש היענות גבוהה"
(צילום: משי בן עמי )

החיסונים במנות ראשונות חזרו אחרי הפסקה של יממה, ובינתיים נמשכת העלייה הקלה בתחלואת הקורונה ואיתה העלייה במספר המאושפזים: 423 ישראלים אובחנו אתמול (יום א') כחיוביים לקורונה. מדובר אמנם במספר נמוך יותר מברוב הימים בשבוע שעבר, אבל מספר הבדיקות ביום ראשון נמוך משמעותית.
3 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
המנות הראשונות חזרו. חיסון בני נוער בנתניה, בסוף השבוע
(צילום: עידו ארז)
בסך הכול בוצעו אתמול כ-55 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עמד על 0.8% - הגבוה ביותר בשלושת החודשים האחרונים. בימים הקודמים שיעור החיוביים היה מעט נמוך יותר ועמד על בין 0.6% ל-0.7%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ממשיך לעלות בהדרגה והבוקר הוא עומד על 81. מצבם של 47 חולים - כך על פי משרד הבריאות - מוגדר קשה. 13 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,438 חולי קורונה – שניים מהם אתמול. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל שבעה חולי קורונה.
3 צפייה בגלריה
סגירת מחלקת הקורונה בבית החולים פוריה
סגירת מחלקת הקורונה בבית החולים פוריה
מספר המאושפזים עלה ל-81. מחלקת קורונה בבי"ח פוריה, ארכיון
(צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)
בנט: "יש מלאי, צאו להתחסן"

בישראל, כך על פי עדכון הבוקר של משרד הבריאות, ארבעה יישובים אדומים – שערי תקווה, כפר יונה, יהוד וצופים שבשומרון. בסך הכול מוגדרים 4,097 ישראלים כחולי קורונה פעילים - רובם ככולם במצב קל וקל מאוד.
408 מתושבי תל אביב מוגדרים כחולים פעילים וכך גם 198 תושבים בפתח תקווה, 183 בנתניה, 157 בכפר יונה, 155 בכפר סבא, 150 בראשון לציון, 101 בחולון, 97 בהוד השרון, 92 במודיעין מכבים רעות, 92 בירושלים, 90 בפרדס חנה כרכור, 88 ביהוד, 85 בהרצליה, 80 בשערי תקווה, 76 במעלה אדומים, 70 בחיפה, 67 ברחובות, 67 ברמת גן, 64 ברמלה, 58 ברעננה, 57 בקריית אונו, 54 בחדרה, 54 בבאר שבע, 53 באשדוד, 43 בצופים ו-40 בגבעתיים.
3 צפייה בגלריה
מתחסנים
מתחסנים
מתחסנים בחיפה, בסוף השבוע
(צילום: עידו ארז)
קופות החולים חזרו לחסן הבוקר במנות ראשונות, לאחר ההסכם שנחתם עם פייזר על הגעת חיסונים חדשים בתחילת אוגוסט. בבית החולים משגב לדך בירושלים אלו שהגיעו היו בעיקר בני נוער - לקבלת המנה השנייה.
גליה קונו, מנהלת סיעוד מרחבית מרכז ירושלים בקופת חולים מאוחדת, אמרה כי "יש היענות גבוהה להגיע ולהתחסן. אנחנו רואים בני נוער אבל גם מבוגרים שקצת חששו מתופעות הלוואי אבל עכשיו הם מגיעים להתחסן. גם זן דלתא עורר את ההיענות כי רואים שזה זן יותר מדבק. אין מחסור בחיסונים. כל מי שרוצה יכול להגיע". לדבריה, "מהיום חזרנו לחסן אחרי שמוצאי שבת היה היום האחרון. אנשים כל הזמן באים להתחסן. נאלצנו לקבל הרבה אנשים ללא תור. היה לחץ גם במוצאי שבת".
יואב ניסים בן 14 מירושלים, היה בין אלו שקיבלו את המנה השנייה: "צריך להתחסן ולנצח את הקורונה. אני קורא לכל בני הנוער - 'צאו להתחסן. זה חשוב'". גם הלל אלבוים, בת 13 מירושלים, קיבלה חיסון שני. "אני לא חוששת", הבהירה.