2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס, יפה בן דויד
שרון אלרעי פרייס, יפה בן דויד
שרון אלרעי פרייס ויפה בן דויד
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שוחחה בימים האחרונים עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כדי ליצור לחץ שיוביל לדחיית מתווה הבידודים בבתי הספר בניגוד למדיניות של ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים ניצן הורוביץ ויפעת שאשא ביטון. כך נודע הערב (רביעי) ל-ynet.
לפי גורמים המעורים בפרטים, אלרעי-פרייס פנתה לבן דויד ללא תיאום עם משרד החינוך, כשלמעשה בקשתה של אלרעי-פרייס נענתה - שכן היום פרסמה בן דויד עמדה נחרצת שתומכת בדחיית הבידודים וקראה למורים ולגננות שלא להגיע מחר לעבודה. "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה", אמרה בן דויד שהבהירה כי המתווה לא כולל את החינוך המיוחד. "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים", כתבה.
"הופעלו לחצים על בן דויד מצד משרד הבריאות", אמר ל-ynet גורם המעורה בפרטים, וגורמים אחרים במשרד הבריאות אישרו כי אכן התקיימו שיחות בין השתיים. כאמור, מאמציה של אלרעי-פרייס נשאו פרי ובן דויד אכן פרסמה היום מכתב שבו הודיעה כי היא תומכת בדחייה – אך המהלך נבלם על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ שתמכו ביישום הביטול במועד המקורי.
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בכנס היסוד של מפלגת תקווה חדשה במודיעין
יפעת שאשא ביטון בכנס היסוד של מפלגת תקווה חדשה במודיעין
לא ידעה על המגעים בין אלרעי-פרייס לבן דויד. השרה יפעת שאשא ביטון
(צילום: מוטי קמחי)
"הסתדרות המורים קוראת לכם לדחות את מתווה הבידודים במערכת החינוך שאמור להיכנס לתוקפו מחר לאור התבטאויות של בכירים במערכת הבריאות", נכתב בהודעה שפורסמה מוקדם יותר על ידי מזכ"לית הסתדרות המורים. "המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה ואין לאיש דרך לדעת על כך. ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה, תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים. אנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על מערכת החינוך פתוחה, המנהלים וכל עובדי ההוראה נרתמים לכך למרות כל הקשיים והנטל הכבד המוטל על כתפיהם וכל זאת למען ילדי ישראל לאור מצבם הנפשי והרגשי ועל כך יש להוקיר להם תודה. אני קוראת לכם להתעשת ולבטל את החלטתכם ליישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים".
במשרד הבריאות הכחישו את הדיווח, אך אישרו כי הייתה שיחה בין השתיים. מטעמה של אלרעי-פרייס נמסר כי "מזכ"לית ההסתדרות התקשרה הבוקר לד"ר אלרעי פרייס להבין מה עמדת בכירי המשרד לגבי ביטול הבידודים. ד"ר אלרעי פרייס אמרה את עמדתה כפי שהובעה גם לדרג מקבלי ההחלטות".
בהנהגת ההורים זעמו על בן דויד. היו"ר מירום שיף פנה למזכ"לית ההסתדרות ומסר כי "במדינת ישראל, חיילים לא בורחים משדה המערכה, במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים. במדינת ישראל, מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם. את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות, האגו וכיפופי הידיים, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד אחרי שנתיים מזוויעות".
בהסתדרות המורים טרם מסרו תגובה.