תיעוד: צעירים יהודים דוקרים צעיר ערבי בשוק מחנה יהודה בירושלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד תומר זקן (22) ובראל גולן (19) מירושלים, נגד ניר כולני (20) ויקיר זעירי (20) מחדרה ונגד נער נוסף בן 17, בגין תקיפת צעיר ערבי בירושלים לפני כשבוע וחצי. עם זאת, אף אחד מהם לא הואשם בכך שעשה זאת על רקע לאומני, למרות שהמשטרה ייחסה להם סעיף כזה בבקשות להארכת מעצרם. בפתח הכתבה - תיעוד התקיפה.
על פי כתב האישום, הנאשמים כולני, זעירי והנער, ששמו לא פורסם מפאת גילו, נסעו לפני כשבוע וחצי לירושלים ביחד עם הוריו ומשפחתו של זעירי כדי לטייל בשוק מחנה יהודה ולאחר מכן ללכת לסליחות בכותל המערבי. לאחר שהגיעו לשוק, השלושה נפרדו מבני המשפחה האחרים ופגשו את שני הנאשמים האחרים, זקן וגולן תושבי העיר, טיילו יחד בשוק, ישבו בפאב ושתו אלכוהול.
הדיון בבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן)

מכתב האישום עולה כי בשעות הצהריים החמישה צעדו ברחוב אגריפס וחלפו על פני מסעדת סימה, שמחוצה לה ישב צעיר ערבי בשם אחמד שסיים את עבודתו במסעדה והמתין למונית שתיקח אותו הביתה. שני עובדים אחרים של המסעדה אמרו לאחמד שהם מתכוונים להישאר ולנוח קצת לפני שיילכו לביתם, ואחמד השיב להם: "לכו הביתה, חאלס מספיק, מה נעשה חאפלה?". הנאשמים, שבדיוק עברו במקום, שמעו את דבריו של אחמד, וזקן אמר לו בכעס: "איזה חאפלה אתה רוצה?", והתקדם אליו בצורה מאיימת.
אחמד קם על רגליו ונעמד, בעוד זקן נצמד אליו, קירב את ראשו בצורה מאיימת והכה אותו בפניו. אחמד הצליח להתחמק מזקן, השליך לעבר החבורה עפר שהרים מהרצפה ונמלט בריצה מהמקום לכיוון השוק, בעוד הנאשמים רצים אחריו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: צעירים יהודים דוקרים צעיר ערבי בשוק מחנה יהודה בירושלים
תיעוד: צעירים יהודים דוקרים צעיר ערבי בשוק מחנה יהודה בירושלים
מתוך תיעוד תקיפת הצעיר הערבי
2 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה בירושלים ריק בעקבות הקורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים ריק בעקבות הקורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים
(צילום: שירה הרשקופ, TPS)
לאחר מרדף כולני השיג את אחמד סמוך למסעדת ג'קו סטריט, תפס בחולצתו והכה אותו באגרופים בכל חלקי גופו. זקן הצטרף אל כולני, בעט באחמד ואף דקר אותו כמה פעמים בראשו, בירכו ובישבנו עם סכין מתקפלת. שלושת האחרים הצטרפו אף הם, הכו את אחמד ולאחר מכן נמלטו מהמקום. אחמד אושפז עם חבלות קשות בבית החולים שערי צדק בעיר, ואף עבר ניתוח לעצירת הדימום.
זקן מואשם בחבלה בכוונה מחמירה ובהחזקת סכין, והשאר מואשמים בתקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות. מעצרם של ארבעת הנאשמים הבגירים הוארך עד לדיון שיתקיים ביום רביעי, וגם הנער יישאר במעצר עד לדיון בעניינו שיתקיים בעוד שבוע. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.
"כתב האישום שהוגש היום מכיל בתוכו עבירות שהן פתוחות הרבה בחומרתן מאשר החשדות שהיו בתחילת הדרך", אמר עו"ד גבי טרונשווילי, שמייצג את תומר זקן. "המניע הגזעני ירד, וכך גם עבירת ניסיון הרצח. לא כל אירוע שבו שני צדדים רבים אחד עם השני מחייב בתוכו מניע גזעני, וזה מה שהפרקליטות הבינה בסופו של דבר. כתב האישום מתאר קטטה שגרתית לחלוטין. זה לא שהנאשמים הלכו במטרה לפגוע בערבים וזה לא שהם חיפשו במי לפגוע". ארבעת הסנגורים האחרים לא רצו להגיב.