חאלד ברהומה, שדרס למוות סמוך למחלף בן שמן את ריאד אבו שריקי בן ה-11 שרכב על אופניו ביום כיפור 2019, הגיע להסדר טיעון מקל עם הפרקליטות בשל קושי ראייתי. תחילה הואשם ברהומה בהמתה בקלות דעת - עבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא 12 שנות מאסר - וכן בנהיגה תחת השפעת סמים. כעת, נודע ל-ynet, כי הוא צפוי לשנתיים מאסר בלבד - לאחר שבמסגרת ההסכם הודה הבוקר (חמישי) בעבירת "גרימת מוות בנהיגה רשלנית" - שהעונש המקסימלי עליה הוא 3 שנות מאסר.
הוא הורשע גם בנהיגה תחת השפעת, ובמסגרת ההסדר סיכמו הצדדים שיבקשו מהשופט שנתיים מאסר ורישיונו ייפסל ל-8 שנים. הוא ישלם 30 אלף שקל פיצויים למשפחת המנוח. בנוסף, ייגזר עליו מאסר על תנאי לשיקול דעת השופט. גזר הדין יינתן בהמשך.
2 צפייה בגלריה
ריאד שריקי
ריאד שריקי
ריאד אבו שריקי. הסדר טיעון עם הנהג הדורס חאלד ברהומה
בפרקליטות נאלצו להגיע להסדר טיעון לאחר הליך גישור, זאת בשל קושי ראייתי. הוא נגרם מבעיה ברישיונות המעבדה הטוקסיקולוגית הנדרשים בחוק, ולכן לא ניתן היה להכיר בתוצאות בדיקת הכשרות שנערכה לנאשם. בעקבות ההסדר בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע אותו הבוקר.
במרץ 2020 פרקליטות מחוז מרכז הגישה הגישה אישום נגד ברהומה, בן 26. לפי האישום, ברהומה דרס למוות את אבו שריקי בן ה-11. בכתב האישום המקורי תואר כי ברהומה השתמש בסמים מסוג MDMA, עלה על אופנוע בשעות אחר הצהריים ביום כיפור האחרון ונסע בכביש 443. באותה העת ובמקביל, רכב על אופניו בן ה-11 בנתיב הימני של הכביש. ברהומה נאשם כי פגע בו מאחור באזור מחלף בן שמן וגרם לפציעתו הקשה. לאחר מכן, נקבע מותו של אבו שריקי בבית חולים.
עוד נטען כי בצאת הנאשם לנהוג באופנוע כשהוא נתון להשפעת הסם המסוכן, "ידע כי במועד זה חל יום הכיפורים, באופן המייצר סיכון רב יותר כלפי משתמשי דרך בשל התנועה הדלילה ואפשרות הימצאותם של ילדים הרוכבים על הכביש מאידך", נכתב באישום. "הוא יכול היה להבחין במועד בקטין ולמנוע את התאונה, אך לא עשה דבר כדי למנוע אותה".
2 צפייה בגלריה
ימין אב ההרוג, שמאל אב הנהג הדורס- סולחה בין משפחת אבו שריקי מלוד לנהג האופנוע ח'אלד ברהומה שדרס למוות את ילדם
ימין אב ההרוג, שמאל אב הנהג הדורס- סולחה בין משפחת אבו שריקי מלוד לנהג האופנוע ח'אלד ברהומה שדרס למוות את ילדם
אב ההרוג (מימין) ואב הנהג הדורס במפגש הסולחה, ימים לאחר התאונה
בכתב האישום המקורי תואר כי ברהומה המשיך בנסיעה ופגע עם האופנוע באבו שריקי, שפונה לבית חולים תוך ביצוע פעולות החייאה, שם מת כתוצאה מפגיעה רב מערכתית. עוד נטען כי הנאשם נטל סיכון בלתי סביר לאפשרות של גרימת מות אדם.
כמה ימים לאחר התאונה, נערך מפגש סולחה בין משפחתו של ברהומה לבין משפחתו של אבו שריקי. במפגש השתתפו מאות בני אדם, בהם נכבדים מלוד ורמלה. "אנחנו ממשיכים לשמור על היחסים הטובים בין שתי המשפחות, בשבילנו הילד מת שהיד", אמרו במפגש קרוביו של ריאד שנהרג בתאונה.
עורך הדין עמיר קמחי, שמייצג את ברהומה, מסר בתגובה: "בגלל שההליך טרם הסתיים אנחנו מנועים מלהגיב".