דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, עדכן אמש (שבת) על חיסול שניים מהמחבלים שהחזיקו במנהרה באזור רפיח את ששת החטופים שנרצחו שם - הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב.
2 צפייה בגלריה
המחבלים במנהרה בה נמצאו ששת החטופים
המחבלים במנהרה בה נמצאו ששת החטופים
המחבלים במנהרה שבה נמצאו ששת החטופים
(צילום: דובר צה"ל)
התיעוד המזעזע מהמנהרה
(צילום: דובר צה"ל)

"הערב עדכנו את המשפחות שחיסלנו שני מחבלים שהחזיקו את החטופים במנהרה במרחב רפיח", אמר הגרי. "יום לאחר הירצחם, כוח מאוגדה 162 זיהה שני מחבלים שיצאו מפיר תת-קרקעי סמוך לתל א-סולטאן וחיסל אותם בהיתקלות". נזכיר כי החטופים נמצאו במנהרה ב-31 באוגוסט, ולפי התחקיר נרצחו כיממה לפני כן. לפי גורמים בצה"ל, ההיתקלות שבה חוסלו שני המחבלים הייתה לפני שחיילים איתרו את פיר המנהרה ומצאו את גופות השישה.
לדברי הגרי, "לאחר שחקרנו את הממצאים מתוך המנהרה וציוד שהיה למחבלים, מצאנו ממצאי DNA ומספר פריטים שהיו שייכים למחבלים שחיסלנו. בהתאם לממצאים ולמידע העומד לרשותנו, עולה כי אותם המחבלים שחיסלנו היו בתוואי שבו אותרו גופות ששת החטופים עת שנרצחו, ואנחנו בודקים את המעורבות שלהם במעשה הרצח. אנחנו נרדוף ונגיע לכל מי שביצע את הרצח המתועב הזה ולא נעצור עד שנגיע לכולם".

"לא סיפוק או נחמה"

ליאל אברהם, זוגתו של אורי דנינו, אמרה בתגובה: "לא היה לנו ספק שצה"ל יבוא בחשבון עם הרוצחים. סגירת המעגל הזו לא גורמת לתחושת סיפוק או נחמה. הם היו צריכים לחזור בחיים. חיסולם הוא החובה המוסרית והמובנת מאליה".
2 צפייה בגלריה
מימין למעלה: הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
בן דודה של כרמל גת, גיל דיקמן, הוסיף: "תודה לחיילי צה"ל שעושים הכול כדי לשמור על הביטחון שלנו, אבל הדרג המדיני צריך לדעת: כרמל לא הייתה מתנחמת בכך שרוצחיה חוסלו. היא הייתה רוצה לדעת שהחטופים חזרו הביתה בחיים. אין נחמה בנקמה. התשובה לרצח של כרמל היא לא נקמה ברוצחים. התשובה למוות היא לא עוד מוות. היא חיים. התשובה היחידה לרצח של כרמל חייבת להיות עסקה שתחזיר את החטופים הביתה לפני שיהיה מאוחר מדי. זה ההבדל בינינו לבין האויבים שלנו. הם מקדשים מוות. אנחנו מקדשים חיים. הניצחון של ישראל לא יימדד בכמה מחבלים נחסל, אלא בכמה חטופים נחזיר הביתה - החיים בחיים, והנרצחים לקבורה".

התנאים הקשים במנהרה

לפני כשבועיים חשף צה"ל תיעוד מהמנהרה ושפיר הכניסה שלה הוחבא בחדר ילדים. הגרי הציג שלולית דם יבשה בנקודה שבה נרצחו החטופים: "זו מנהרת מעבר, זו מנהרה שאי-אפשר לעמוד בה עם גב זקוף", תיאר בעודו מכופף, והדגיש כי גם תנאי הלחות שם קשים מאוד. הוא גם הראה בקבוקי שתן ומה שלדבריו עשוי להיות בור ספיגה לעשיית צרכים.
גופות השישה נמצאו ב-31 באוגוסט. מתחקיר צה"ל עלה כי כיממה לפני כן, תצפיתנים של חמאס צפו בחיילים מתקרבים למנהרה, והורו למחבלים לרצוח את ששת החטופים. המחבלים ירו בששת החטופים למוות מטווח קצר.
פורסם לראשונה: 20:46, 21.09.24