ביטן תוקף את רגב וסמוטריץ': "הגיע הזמן שלא תבטלו את הקשישים"
(צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ דוד ביטן מהליכוד, איים היום בישיבה מיוחדת שכינס כי "אם ההנחות על תחבורה ציבורית לקשישים יבוטלו - אני אדאג להפגנות מול הבתים של שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'". האיום מגיע על רקע ביטול התייקרות מחירי התחבורה הציבורית לפני כשבוע וחצי, בעקבות סיכום של רגב וסמוטריץ'. לשכת רגב מסרה: "ביטן מטעה את הציבור ללא קשר למציאות".
ביטן הוסיף בישיבה, שהתכנסה להמשך המעקב אחר יישום הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, כי "המתנתי בסבלנות לשרים ארבעה חודשים, ולא רק שלא הייתה הסכמה, גם לקחתם רק חלק מהרפורמה שהצענו, ועשיתם את זה על חשבון האזרחים הוותיקים". לדבריו, "אני לא מאיים, אבל בסיבוב - בסוף כולם מגיעים אלינו. בינתיים אקיים בעניין הקשישים ישיבה עם ראש הממשלה".
2 צפייה בגלריה
דוד ביטן בבית המשפט בלוד
דוד ביטן בבית המשפט בלוד
"מכרתם את הקשישים". ביטן תקף את רגב וסמוטריץ'
(צילום: שאול גולן, אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
ביטן יארגן הפגנות מחוץ לבתיהם? רגב וסמוטריץ'
(צילום: מוטי קמחי, עמית שאבי)
כיום, ניתנת הטבה של נסיעה חינם לאזרחים מגיל 75 ומעלה, בנוסף להטבת הנחה בסך 50% לאזרחים שהגיעו לגיל הפנסיה: 62 לנשים ו-67 לגברים. תוכניתה המקורית של רגב, שהוצגה בחודש פברואר, אף כללה הצערת גיל הנסיעה לכלל האזרחים הוותיקים, אך שינוי זה נזנח יחד עם שינויים נוספים מטעמי תקציב. כעת, ביטן טוען כי ההנחה שניתנת לאזרחים בגיל הפנסיה תבוטל, במסגרת הסיכום בין האוצר לרגב.
ביטן מתח ביקורת קשה על רגב וסמוטריץ', ואמר: "מכרתם את הקשישים והוותיקים וביטלתם את הרפורמה רק להם, ואני לא מסכים לכך בשום אופן". הוא הזכיר כי הוועדה ניהלה בחודשים האחרונים מספר ישיבות בעניין, וביקשה כמה שינויים ברפורמה. עוד הוסיף כי העלות הכוללת של כל הדרישות עמדה על כ-720 מיליון שקלים, אך הוקצבו לה רק 360 מיליון, וכעת בגלל ביטול ההתייקרות במחירי התחבורה הציבורית - נעשה שינוי נוסף, שלדבריו הוציא מהרפורמה את ההטבה לפנסיונרים.
מירי רגב מציגה את הרפורמה בפברואר
(צילום: גיל יוחנן)
נציגת אגף התקציבים באוצר, שחר בר, אמרה כי מימון הרפורמה בא בחלקו מהעלאת התעריף של הרכבת הקלה ב-2024, במקום התייקרות רוחבית של 12%.
ביטן סיכם את הדיון ואמר כי הוא לא מתכוון לוותר על הפטור לאזרחים הוותיקים: "הגיע הזמן שלא תבטלו את הקשישים – והדרת פני זקן. השרה עשתה מסיבת עיתונאים, זה עניין שלה באופן אישי? לכנסת אין מה להגיד פה?".
מלשכת השרה רגב נמסר: "ועדת הכלכלה הפכה לוועדה פוליטית עם קריצה לשמאל ודי לרמיזה בחכימה. ביטן טועה ומטעה את הציבור ללא קשר למציאות. עדיף לו שבמקום לחפש כותרות שיתמקד בעשייה אמיתית".