2 צפייה בגלריה
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל שהתמוטטה בבסיס האימונים במכמש
לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל שהתמוטטה בבסיס האימונים במכמש
רש"ט מאיה אלוני. "הם לא הקשיבו לה"
(צילום: דוברות המשטרה)
"המפקדים לא הקשיבו לאחותי, הכריחו אותה להמשיך, והיא התמוטטה. הייתה פה רשלנות ענקית". כך כתבה בפוסט באינסטגרם אחותה של רש"ט מאיה אלוני, לוחמת מג"ב בת 18 משער אפרים, שהתמוטטה ומתה אתמול (שני) באימון בבסיס ההכשרה של מג"ב.
"אחותי הקטנה התגייסה למג"ב במרץ, אחרי שקיבלה שיבוץ לפלח"ץ ונלחמה כדי לשנות את השיבוץ שלה", כתבה האחות בפוסט. "היה בוחן מסלול בעומס חום כבד ואחותי סבלה מקוצר נשימה ואמרה למפק"צים שלה שהיא לא מסוגלת יותר והיא חייבת להפסיק. הם לא הקשיבו לה והכריחו אותה להמשיך".
2 צפייה בגלריה
הסטורי שנועה אלוני פרסמה על בוחן המסלול שביצעה אחותה מאיה ז"ל
הסטורי שנועה אלוני פרסמה על בוחן המסלול שביצעה אחותה מאיה ז"ל
הפוסט שפרסמה אחותה של הלוחמת
"מאיה התמוטטה אחרי הבוחן ולקח להם חמש דקות עד שהם הואילו בטובם לעשות החייאה וזה היה מאוחר מדי", האשימה האחות. "הייתה פה רשלנות ענקית וזה היה מוות מיותר. מגיע לאחותי צדק".
בוחן המסלול התקיים אתמול בסביבות השעה 18:00 בבסיס האימונים של מג"ב במכמש. אלוני פונתה למרפאה כשמצבה הרפואי מידרדר במהירות, וכבר שם החלו בהחייאה והזעיקו ניידת טיפול נמרץ. בסופו של דבר פונתה אלוני במסוק, אך ניסיונות ההחייאה לא צלחו.
אלוני למדה בקריית החינוך דרור במועצה האזורית לב השרון. בבית הספר סיפרו על "ילדה עדינה שמכבדת את כולם, ילדה רגישה, טובת לב וחכמה. תלמידה יצירתית ואמנותית בנשמתה. היה לה עולם קסום של אמנות ודמיון מפותח, היא ידעה להתבונן על הפרטים הקטנים, הייתה פיוטית ומוכשרת בתחומה". אלוני, שהתגייסה רק לפני חודשיים למג"ב, הותירה אחריה את ההורים אילנה ואוליק, שני אחים תאומים בני 27 ואחות בת 19.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנחנו משתתפים בצער המשפחה ונמשיך ללוותה ולתמוך בה באבלה הכבד. כמקובל באירועים אלה יש להתייחס להודעות רשמיות בנושא ולהמתין לממצאי התחקיר. מפקד מג"ב הנחה על עוצר אימונים מיידי בכל החיל ובמקביל מינה צוות בדיקה פיקודי ומקצועי בראשות קצין בדרגת נצ"מ לתחקור ובדיקת נסיבות המקרה".בעקבות הנחיית מפקד מג"ב לברר את נסיבות התמוטטותה של אלוני, החל צוות הבדיקה לפעול מול כלל הגורמים המקצועיים והפיקודיים.