תיעוד של רכישת הגז המדמיע עבור החטיפה

שמונה תושבי אום אל פחם חטפו גבר בשנות ה-60 לחייו מאזור ראש העין, כפתו אותו ברגליו ובידיו, איימו כי ירצחו אותו באמצעות מסור חשמלי - ודרשו כופר של מאות אלפי שקלים עבור שחרורו - בשל סכסוך עסקי בין קבלנים. כך נטען בכתב האישום שהגישה היום (רביעי) פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, ובו מיוחסות לשמונה עבירות של חטיפה, סחיטה באיומים, גרימת חבלה ואיום ברצח.
לפי כתב האישום, הנחטף - עיסא סיאעאת, תושב השטחים מאזור חברון - הוא בנו של קבלן בשם מאמון סיעארה, בעל עסק בתחום הבנייה המשותף לקבלן נוסף בשם נאדי סיעארה. אחד מהנאשמים, בעלים של עסק לעבודות בנייה ושיפוצים, חתם בשנה שעברה על חוזה עבודה פיקטיבי מול חברה בשם "בן עמי", שנאדי - תושב יהודה ושומרון - שימש כקבלן הביצוע בפרויקט שלה.
4 צפייה בגלריה
עיסא סיאעאת
עיסא סיאעאת
עיסא סיאעאת
לצורך התחלת העבודה ורכישת הכלים עבורה, סוכם כי הנאשם, הבעלים של עסק הבנייה, יעביר לנאדי 188 אלף שקל, וההלוואה תוחזר לו על ידי חברת "בן עמי". מאמון, שותפו של נאדי, קיבל את הסך הכולל של ההלוואה בשתי הזדמנויות שונות. בחודש דצמבר אשתקד, עדכן נאדי את הבעלים של עסק הבנייה כי חברת "בן עמי" החליטה שלא לשכור את שירותיו - ולכן ישיבו לו את כספי ההלוואה בתשלומים.
בתגובה, איים הנאשם כי ישלח לביתו של נאדי אנשים שירצחו את ילדיו. מאמון, שותפו העסקי של נאדי, הציע לו לקבוע שיחה עם הנאשם במטרה לדון בסכסוך. בשל חששם מפגיעה, קבעו השניים כי ישלחו לפגישה כנציג מטעמם את אביו של מאמון. הם סברו כי בשל "גילו המבוגר", האב לא ייפגע. עוד סוכם כי לנוכח העבודה שנאדי הכיר נאשם נוסף בסכסוך - בעלים של חברת בנייה - אביו של מאמון יפגוש אותו תחילה, וינסה להיעזר בו לצורך פתרון הריב.
4 צפייה בגלריה
תיעוד של החשודים בחטיפת קבלן עוצרים בתחנת דלק לקנות גז מדמיע לפני החטיפה
תיעוד של החשודים בחטיפת קבלן עוצרים בתחנת דלק לקנות גז מדמיע לפני החטיפה
רכישת הגז המדמיע בתחנת דלק עבור החטיפה
בתוך כך, לפני כחודשיים התקשר מאמון לנאשם הנוסף כדי לתאם עמו פגישה. משנקבעה הפגישה ונודע מיקומה, החליטו הנאשמים כי יחטפו את נאדי ומאמון - או מי מטעמם - ורכשו עבור החטיפה גז מדמיע. סיאעאת, שהגיע למקום הפגישה, נדרש למסור את סכום ההלוואה. בשלב זה הגיעו למקום ששת הנאשמים הנוספים - אחייניו של מלווה הכספים - ריססו את הקורבן בגז מדמיע, הכניסו אותו לרכב והכו אותו בכל חלקי גופו.
הנאשמים איימו על הקורבן, שהיה כפות בידיו וברגליו, שאם לא ישלם להם ישלם סכום כופר של 250 אלף שקל - הם "יחתכו אותו באמצעות מסור". בנוסף, הכריחו אותו להתקשר לבנו ולספר לו על שאירע. במהלך החטיפה הועבר הקורבן בין כמה בתים נטושים, ולבסוף הושאר בשטח פתוח בוואדי ערה לאחר לחץ שהופעל מצד ימ"ר מרכז - ואותר על ידי עוברי אורח ארבעה ימים לאחר הדיווח על חטיפתו. הנאשמים הסגירו את עצמם לתחנת משטרת כפר קאסם, וכאמור הוגש נגדם כתב אישום.