2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי )
קבינט הקורונה אימץ היום (ד') חלק מהמלצות משרד הבריאות, ובתום דיון של שלוש שעות בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, הוחלט על שורת צעדים לצמצום התחלואה ועצירת התפשטות זן הדלתא, בהם בין היתר חובת בידוד לכל השבים מחו"ל עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת קורונה שיבצעו עם נחיתתם.
מי יצטרך לשהות בבידוד? לכמה זמן? ומדוע התקבלה ההחלטה? מדריך לנוחתים בישראל.

האם יש לבצע בדיקות קורונה לפני ההגעה לישראל?

בשהייה של יותר מ-72 שעות בחו"ל יש לבצע בדיקת PCR במהלך 72 השעות שלפני ההמראה לישראל. העלייה למטוס היא רק בהצגת תוצאה שלילית הכתובה באנגלית ובה יצוין מספר הדרכון של הנוסע.

האם גם מחוסנים מחויבים בבדיקת קורונה?

הוראה זו מחייבת את כלל הנכנסים לארץ, בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים.

אם מדובר בטיסת קונקשן, מתי יש לערוך את הבדיקה?

אם זמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לטיסה שנוחתת בישראל הוא יותר מ-24 שעות, יש לבצע את הבדיקה במהלך 72 השעות שלפני המראת הטיסה לישראל.

מה עליי לעשות אם לא הצלחתי לבצע בדיקת PCR לפני ההמראה?

אפשר להגיש בקשה לוועדת חריגים לכניסה לישראל ללא ביצוע בדיקה, רק מסיבה הומניטרית או אם קיים קושי ממשי בנגישות לבדיקות.
רה"מ בנט בפתח קבינט הקורונה
(צילום: עומר מירון, לע"מ, סאונד: בן פרץ , לע"מ)

חוץ מבדיקת PCR, יש עוד הנחיות?

יש למלא טופס הצהרת כניסה לישראל. חשוב למלא את הטופס במהלך 24 השעות שלפני ההמראה לישראל. בטופס יש למלא פרטים אישיים של הנוסע ושל הנוסעים הנלווים אליך, הצהרת בריאות, מידע על התחסנות או החלמה ופרטי הבידוד, אם הדבר נדרש.

אילו מסמכים יש להציג בעלייה למטוס לישראל?

יש להציג את תוצאת בדיקת ה-PCR השלילית לנציגי חברת התעופה לפני ההמראה לישראל. אם נדרש, יש להציג אותה גם לרשויות האכיפה לאחר ההגעה לישראל. בנוסף, יש להציג אישור על מילוי טופס הצהרת כניסה לנציגי חברת התעופה לפני ההמראה לישראל. יש לשמור את האישור עד לאחר המעבר בביקורת הגבולות בישראל, ולהציגו גם בכניסה לישראל ולהציגו לגורמים הרלוונטיים, אם יעלה הצורך.

מה דינו של מי שמפר את ההנחיות?

הפרה של החובות הללו מהווה עבירה פלילית שבגינה ניתן להטיל עונש קנס בסך 14,000 שקל לאחר משפט פלילי מלא, וכן ניתן לאכוף את העבירה באמצעות קנס מנהלי שניתן על ידי שוטר או מפקח שהוסמך לכך בשיעורים הבאים: מי שנכנס לישראל ללא תוצאת בדיקה שלילית מ-72 השעות שקדמו לכניסה, עלול לקבל קנס בגובה של 2,500 שקל.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי )

מי צריך לבצע בדיקת קורונה עם הנחיתה בישראל?

עם הכניסה לישראל יש לבצע בדיקת PCR. בדיקה זו נדרשת בנוסף לבדיקה שבוצעה לפני ההמראה לישראל והיא כרוכה בתשלום. הוראה זו מחייבת את כלל הנכנסים לארץ, כולל מחוסנים ומחלימים.

מה העלות של בדיקת קורונה בנתב"ג?

לאחר מילוי הטופס אפשר לשלם עבור בדיקת PCR שתתבצע בשדה התעופה עם הנחיתה בארץ. מדובר בבדיקה נוספת לבדיקה שלפני ההמראה. חשוב לדעת שתשלום מראש על הבדיקה מזכה בהנחה של 20%. עלות הבדיקה למשלמים מראש היא 80 שקל ועלות הבדיקה למשלמים בשדה התעופה היא 100 שקל.

האם אזרחים זרים יכולים להיכנס לישראל?

אזרחים זרים נדרשים לקבל אישור כניסה מיוחד מטעם רשות האוכלוסין וההגירה. ללא אישור זה לא יורשו להמריא לישראל.

מי חייב בבידוד בחזרה לישראל?

קבינט הקורונה החליט היום כי חובת הבידוד היא לכל השבים מחו"ל כולל מחוסנים ומחלימים, עד לקבלת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה שיבצעו עם נחיתתם.

מתי ההחלטה תיכנס לתוקף?

החלטות הקבינט ייכנסו לתוקף בעוד כשבוע עד 10 ימים.

מדוע התקבלה ההחלטה?

ראש הממשלה בנט אמר בפתח הדיון: "העולם כרגע מתמודד עם גל עצום של זן הדלתא שמכה במדינות שונות. המטרה שלנו בממשלה היא להמשיך לנהל, ברוגע ועל בסיס מידע ועובדות, את המשך ההתמודדות מול הקורונה בכלל, וזן הדלתא בפרט.
"לאור הנתונים שיש לנו, אנחנו שואפים למקסימום הגנה על תושבי ישראל ועל בריאותם, לצד מינימום פגיעה כלכלית והפרעה לשגרת החיים".

מה דינו של מי שיסרב לעבור בדיקת קורונה?

לפי התקנות, מי שלא יבצע את הבדיקה צפוי לקנס של 3,500 שקל בגין הסירוב.

מה דינו של קטין שהוריו מסרבים שיעבור בדיקת קורונה?

אדם הנכנס לישראל יחד עם קטין מתחת לגיל 12 שנמצא באחריותו ומונע ביצוע בדיקה בקטין, עובר עבירה פלילית שניתן להטיל עליה קנס בסך 3,500 שקל. התיקון נועד להתמודד עם החשש כי אדם "ינצל" את העובדה שאין אפשרות להטיל את הקנס על קטין מתחת לגיל האחריות הפלילית, יימנע מביצוע בדיקה של קטין שהוא אחראי עליו ויחסוך את עלות הבדיקה.