אדם בעל תפקיד בכיר יחסית במערכת המשפטית מעורב בפרשה רגישה, בעקבות תלונה על עבירות חמורות שהוגשה אתמול (יום ה') נגדו במשטרה. האישור לטיפול בנושא בפרשה ניתן למשטרה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן. הבכיר, שלכאורה ביצע את העבירות במשך שנים, צפוי להיחקר בקרוב.
מתלוננת מסרה באמצעות עורך דין בכתב את גרסתה לדברים הקשים לכאורה, והאיש עצמו טרם נחקר. את פרטי התלונה לא ניתן לפרסם בעקבות צו איסור פרסום שביקשה המשטרה ואושר בבית משפט. הנושא הובא לידיעת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים גדעון סער, אך המערכת מסרבת להגיב בינתיים.
פרסום הפרשה תחת איסור הפרסום הובילה לחרושת שמועות במערכת המשפט, וגורמים המכירים את האדם הוכו בהלם. הם התקשו להאמין כי האיש מסביר הפנים, אותו הם מכירים שנים ארוכות, מעורב בפרשה החמורה.
אחד מגורמי המשפט שמכיר את האיש אמר: "הדבר הזה מזעזע אותי. אני שומע את השם שאני מכיר מצוין ושומע את הפרטים שמדברים עליהם, והדבר הזה בלתי נתפס. קשה לי להאמין שהאדם הזה מסוגל למעשים כפי שכרגע מדברים עליהם".
גורם אחר ציין כי "גם אותו אדם יודע היטב שאם הדברים אכן נעשו, ובתום חקירה, ומשפט, ובמקרה של הרשעה - הרי מדובר בשנות מאסר רבות".
פורסם לראשונה: 21:01, 02.09.21