שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, פרסמה הבוקר (שני) התייחסות ראשונה לשיגור הכטב"ם מלבנון לעבר בית המשפחה בקיסריה, שלו נגרם נזק, וכתבה בפוסט באינסטגרם כי "הניסיון להרוג את ראש ממשלת ישראל ואותי הוא לא ניסיון אישי בלבד, אלא פגיעה בכולנו - בעם ישראל".
חסימות סמוך למעון רה"מ בקיסריה
(צילום: אלעד גרשגורן)

2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו ב אירוע הצדעה לרבש"צים של יישובי בנימין
שרה נתניהו ב אירוע הצדעה לרבש"צים של יישובי בנימין
שרה נתניהו
(צילום: אלכס גמבורג )
נתניהו כתבה: "תודה מכל הלב על כל הדאגה וההודעות שמחממות את הלב מהארץ ומהעולם. בתקופה כל כך קשה ומטלטלת עבור כולנו, אנחנו מרגישים את החיבוק החם ואת הכוח שאתם נותנים לנו להמשיך, לעמוד זקופים מול כל איום ולחזק את ידיהם של חיילינו האמיצים".
היא הוסיפה: "ליבנו עם חיילינו ועם גיבורינו, שמגינים על המדינה ללא הפסקה, במסירות ובאומץ שאין כמותם. אנחנו יחד איתם, וכמו תמיד, נמשיך לעמוד איתנים מול כל אתגר. מאחלת לכולנו ימים שקטים וביטחון".
בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה אמש, לפני תקיפות צה"ל בביירות, התלוננו השרים על מה שהגדירו כ"תגובה רפה" של צה"ל לשיגור מלבנון של הכטב"ם שפגע בקיסריה, וגרם נזק לבית.
2 צפייה בגלריה
המתקפה לעבר קיסריה
המתקפה לעבר קיסריה
כוחות הביטחון בקיסריה, לאחר הפגיעה
( צילום: AP /Ariel Schalit)
נציגי מערכת הביטחון השיבו שצה"ל בסך הכול מיישם את מדיניות הממשלה על-פי המשימות שהוגדרו לו, כמו בקבינט. שרים מתחו ביקורת על התגובה הרפה של צה"ל למעשה שמשמעותו, להגדרתם, ניסיון התנקשות בראש ממשלה – במיוחד לאור ההערכה בישראל שהפעולה לא הייתה מבוצעת ללא אישור מפורש של איראן.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ביקר אתמול בווילה בקיסריה עם ראש רשות המיסים שי אהרנוביץ', כדי לאמוד את הנזק שנגרם בעקבות פגיעת הכטב"ם. לאהרנוביץ', שהגיע למקום במקומו של מנהל קרן הפיצויים שלא יכול היה להגיע בשל נסיבות אישיות, התלוו צוותים מקצועיים שאמדו את הנזקים ותיעדו אותם. בניגוד לדיווחים קודמים, עיקר הנזק נגרם למבנה באזור. גורמים שמעורים בנושא אומרים כי אם נתניהו היה בבית בזמן התקיפה, הוא היה בסכנה.