מיד לאחר מרחץ הדמים בזולינגן ביום שישי, שבו פליט סורי בן 26 דקר למוות שלושה בני אדם, הבטיחו הקנצלר אולף שולץ ופוליטיקאים מרחבי הקשת הפוליטית לאחד כוחות - כדי לחזק את ביטחונם של אזרחי גרמניה ולהבטיח שמקרים כאלה לא יקרו בעתיד.
היום (חמישי) שולץ והפוליטיקאים התחילו לקיים: ממשלת גרמניה הודיעה על אכיפה גדולה והדוקה יותר בנושא הפליטים ובקשות המקלט וחוקי נשק קפדניים יותר, ולצד אלו גם תוכנית ללימוד איסלאם בבתי הספר – כתגובה לדומיננטיות של ארגונים איסלאמיסטיים בקרב צעירים מוסלמים.
2 צפייה בגלריה
גרמניה מבקש מקלט סורי מ סוריה בן 26 ש נעצר הוא ה מחבל מ פיגוע זולינגן
גרמניה מבקש מקלט סורי מ סוריה בן 26 ש נעצר הוא ה מחבל מ פיגוע זולינגן
המחבל מפיגוע הדקירה בזולינגן אחרי המעצר
(מתוך רשת X)
במסגרת שינוי התקנות, מעתה רק בעל מקצוע שזקוק לסכין מתקפלת יהיה רשאי להסתובב איתה. חל איסור כולל להגיע עם אולרים וסכינים למקומות הומים כמו פסטיבלים, תערוכות, תחרויות ספורט ושווקים. חוץ ממקרים מיוחדים של בעלי מקצוע הזקוקים לסכינים, או העברה לוגיסטית של סכינים למטרות שיווק ומכירה, חל איסור על נשיאת סכינים באורך של יותר מארבעה סנטימטר בטרמינלים של אוטובוסים ורכבות, וכן באוטובוסים והרכבות עצמן.
כדי לאכוף את התקנות הללו תינתן לשירותי הבטחון הגרמניים רשות לעצור ולחפש בחפציהם של אזרחים גם ללא חשד מבוסס, אלא על סמך חשד סביר.
2 צפייה בגלריה
קנצלר גרמניה אולף שולץ זירת ה פיגוע ב זולינגן
קנצלר גרמניה אולף שולץ זירת ה פיגוע ב זולינגן
הקנצלר שולץ בזירת הפיגוע
(צילום: Sascha Schuermann / Getty Images)
בנוסף לכך, ובגלל שהדוקר עיסא אל ה' היה אמור להיות בבולגריה לפי אמנת דבלין, הודיעה שרת הפנים ננסי פייזר כי גרמניה תאכוף ביתר שאת את שליחתם של מבקשי המקלט לארץ המוצא שלהם באירופה (במקרה של עיסא – בולגריה). ברגע שאותה ארץ תאשר את קבלתם הם יפסיקו לקבל הטבות סוציאליות מגרמניה.
עוד הודיעה השרה פייזר - שנחשבת לאחת הלוחמות העקביות ביותר באיסלאם הקיצוני, בעיקר לאחר 7 באוקטובר - כי פליטים שיחזרו לבקר בארצות שמהן נמלטו מסיבה שאינה דחופה יאבדו את המעמד שלהם בגרמניה. היא ציינה כי החוק המדובר לא יחול על פליטים מאוקראינה.
הקנצלר שולץ אמנם הודיע כי ישתף פעולה עם כל המפלגות בפרלמנט כדי להילחם בטרור הסכינים – מלבד "אלטרנטיבה לגרמניה" מהימין הקיצוני – אך דחה על הסף את ההצעה של פרידריך מרץ, ראש האופוזיציה מהשמרנים, להכריז על מצב חירום ולמנוע את כניסתם לגרמניה של פליטים מסוריה ואפגניסטן.