שלושה ימים אחרי נפילת הטיל במג'דל שמס שגרם למותם של 12 ילדים ובני נוער, מתפרסם תיעוד חדש של רגע הפגיעה במגרש הכדורגל. באירוע הקטלני נפצעו גם יותר מ-30 בני אדם, שחלקם עדיין מאושפזים בבתי החולים.
רגע נפילת הטיל במג'דל שמס

בתיעוד החדש נשמעת אישה שנוכחת בגן שעשועים סמוך למגרש הכדורגל, כשבחברתה כמה ילדים. הנוכחים מביעים את חששם לנוכח אזעקה שנשמעת ברקע, ולאחר כמה רגעים נראית פגיעת הטיל ביישוב. התיעוד תואם את תיאור האירוע של כמה מהתושבים, שסיפרו כי חששם התעורר עקב הפעלת אזעקה ביישוב סמוך, בעוד שההתרעה המיועדת למג'דל שמס הופעלה באיחור - רק אחרי פגיעת הטיל.
במקביל, גורם בחיזבאללה אמר הערב כי ארגון הטרור דחה את בקשתם של נציגים בינלאומיים להימנע מתגובה למתקפה ישראלית בלבנון, כתגובה לטבח במג'דל שמס. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שהוסיפה כי הגורם לא ציין אילו מדינות פנו לחיזבאללה בבקשה, שנועדה למנוע "מלחמה כוללת". "הנציגים פנו אלינו בעקיפין", אמר הגורם, והצהיר פעם נוספת כי חיזבאללה "הודיע על דחייה מפורשת לבקשה". בנוסף, הוא אמר כי לדברי הנציגים נעשים במקביל מאמצים דיפלומטיים גם מול ישראל: "אנחנו לא סומכים על האויב", אמר. עוד נמסר כי בחיזבאללה לא חוששים לפלישה קרקעית של כוחות צה"ל, אך ערוכים לקראת תקיפה משמעותית.
1 צפייה בגלריה
רגע נפילת הטיל במג'דל שמס
רגע נפילת הטיל במג'דל שמס
רגע נפילת הטיל במג'דל שמס
באירוע הקשה נהרגו כאמור 12 ילדים ונערים שנכחו במגרש הכדורגל בעת פיצוץ הטיל, ששוגר על-ידי חיזבאללה. נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום במרכז הרפואי לגליל את אדם אלשאער בן ה-12, אחד מעשרות הפצועים שנפגעו בפיצוץ. מלשכתו של הרצוג נמסר כי הוא שוחח עם אדם ושאל לשלומו ולשלום בני משפחתו, וכן ייחל להחלמתו המהירה ולהחלמת כל הפצועים.
עוד נמסר כי הוריו של אדם שיתפו את הנשיא ברגעי האימה הקשים, ובהתמודדותם. האב, חאלד, אמר: ״שלוש שניות אחרי שהופעלה האזעקה במגרש הכדורגל הייתה נפילה. אני ידעתי שאדם במגרש, וקיבלתי הודעה שהנפילה הייתה שם. הגעתי לשם בלי שהיה לי מושג. התחלתי לחפש את החולצה עם המספר שלו, 10. לא מצאתי, התחלתי להפוך את הגופות שהיו שם, התחלתי לחשוב שזה הסוף, אמרתי לעצמי שזהו, הבן שלי אבוד. הלך. עד שמישהו תפס אותו ואמר לי 'שמע, הנה הבן שלך'". אימו של אדם, אמאל, הוסיפה: ״אנחנו רוצים שלום, לא מלחמה. כל המדינה רוצה שלום. כואב לי מאוד על מה שקרה".