אחרי טענות של קשות של חברי כנסת לפגיעה בחסינותם במהלך ההפגנות נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב, המשטרה תעמיד באזור קצין פיקוח מיוחד שתפקידו לוודא שהחסינות לא תיפגע. כך נודע ל-ynet. פרטי הקצין הועברו לחברי הכנסת נעמה לזימי וגלעד קריב מהעבודה, שיתריעו בפניו בזמן אמת אם שוטרים שמגיעים להפגנות מפירים את החסינות הפרלמנטרית.
שוטרים דוחפים את נעמה לזימי בהפגנה בתל אביב
(צילום: דוברות המשטרה)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החלה בבדיקה בשני מקרים שונים של אלימות מצד שוטרים כלפי שני חברי הכנסת מהאופוזיציה. המהלך להעמדת קצין משטרה מפקח התאפשר לאחר שלזימי וקריב פנו לקצין הכנסת ודרשו את התערבותו. השניים טענו להתנהגות אלימה של השוטרים כלפיהם, וביקשו ממנו לפעול בנושא מול המשטרה. בעבר אירעו מקרים נוספים שבהם נפגעה חסינות חברי כנסת, קצין הכנסת פנה למשטרה לטובת פתרונות דומים.
הטענות לאלימות מצד שוטרים התגברו לאחר התייצבותם של לזימי וקריב במוצאי השבת שעברה בהפגנה. בתיעודים מהמקום נראתה לזימי נהדפת בכוח על-ידי שוטרים. לאחר מכן, היא סיפרה בריאיון לפודקאסט הפוליטי "120 ואחת" ב-ynet כי הרגישה ששיערה כמעט נתלש מהקרקפת. לטענתה, הופעלה כלפיה אלימות בלתי סבירה, ויותר מזה, היא סבורה שבמשטרה סימנו אותה משום ש"שוררת בה רוח בנגביריסטית".
120 ואחת
נעמה לזימי: "המשטרה סימנה אותי. זה הלך הרוח הבנגביריסטי"
43:07
1 צפייה בגלריה
חצי חצי גלעד קריב, נעמה לזימי
חצי חצי גלעד קריב, נעמה לזימי
קריב ולזימי בהפנות נגד הממשלה
(צילומים: עמית שאבי וללא קרדיט מדן רבן)
"לא ייתכן שמשטרת ישראל תפר פעם אחר פעם חסינות חברי כנסת", אמרה ח"כ לזימי. "אני מגיעה להפגנות לא רק כדי למחות אלא גם כדי לוודא שהמשטרה פועלת על פי החוק. מחויבותי להגיע ולעמוד לצד המוחים לאחר אינספור תיעודים של אלימות משטרתית ברוטלית ובלתי מוצדקות כלפי מפגינים שומרי חוק, משפחות שכולות ומשפחות חטופים".
ח״כ קריב אמר: "ההימצאות של חברי כנסת בהפגנות נועדה בראש ובראשונה להגן על זכויות המפגינים שאינם נהנים מחסינות פרלמנטרית, אך גם על שלטון החוק. נמשיך לעמוד על הזכות שניתנה לנו לעשות זאת ללא הפרעה מצד המשטרה, ואנו מצפים מרשויות הכנסת לעשות הכול על מנת להבטיח את החסינות שניתנה לנו מכוח החוק".
מהכנסת נמסר בתגובה: "ככלל, אין הכנסת משתפת פומבי בנושאים הקשורים לאבטחה ובכלל זה אבטחת חברי הכנסת".