אחרי טיסת ניסיון מוצלחת, הערב (שני) המריא מטוס עם מאות מבקשי מקלט אריתריאים שיעזבו מרצון את ישראל לטובת קנדה. "המהגרים מחכים לפרק חדש בחייהם", אמר שר הפנים משה ארבל, שליווה את מבקשי המקלט בנמל התעופה.
2 צפייה בגלריה
טיסת מבקשי טיסה אריתראים מישראל לקנדה
טיסת מבקשי טיסה אריתראים מישראל לקנדה
טיסת מבקשי מקלט אריתריאים מישראל לקנדה
317 מבקשי מקלט, רובם מאריתריאה, המריאו הערב לקנדה בשעה 19:00, בטיסה שישראל חכרה במסגרת הסכם מיוחד עם המדינה. תמהיל מבקשי המקלט מורכב ממשפחות ומנוסעים בודדים, ועיתוי הטיסה תואם עימם. תהליך יציאתם מישראל נעשה במסגרת הליך מרצון, שבמהלכו הגישו בקשה לטוס לקנדה.
כמו כן, כל מבקש מקלט שנמצא על המטוס, קיבל מהמדינה מענק של 3,500 דולרים – נוסף על כספי הפיקדון שיוכלו למשוך בהמשך, בסך עשרות אלפי שקלים. מדובר בכספים שנשמרו על ידי המעסיקים וניתנים למשיכה רק לאחר עזיבת הארץ.
2 צפייה בגלריה
טיסת מבקשי טיסה אריתראים מישראל לקנדה
טיסת מבקשי טיסה אריתראים מישראל לקנדה
השר ארבל בשדה התעופה
כאמור, טיסת הענק הגיעה לראשונה אחרי טיסת ניסיון קטנה בהרבה, שיצאה לפני כארבעה חודשים עם פחות ממאה מבקשי מקלט. הטיסה הנוכחית נדחתה כמה פעמים בשל אילוצים שונים וכאמור תמריא הערב. מי שעזבו הערב את ישראל הצטרפו ל-2533 זרים שהיחידה לסיוע ליציאה מרצון עזרה להם לצאת מהארץ מתחילת שנת 2024 – חלקם למדינות מוצאם וחלקם למדינות שלישיות.
ארבל, המוביל את המדיניות, הגיע לשדה התעופה עם מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו כדי ללוות את ההליך. "הגעתי לכאן לראות מקרוב את העבודה הנפלאה שעושה רשות האוכלוסין וההגירה להגירה מרצון. הליך זה הוא האמצעי הטוב ביותר ליציאת אוכלוסיות ברות הגנה מישראל, אל עתיד חדש ומבטיח", אמר ארבל. "ההליך נעשה כאמור בהסכמה מלאה עם המהגרים המצפים לפרק החדש בחייהם. אני מאחל להם ולנו הצלחה גדולה ושנה טובה".