ניצחון להורי התצפיתניות שנפלו במתקפת חמאס על מוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר: בעקבות עתירתם לבג"ץ הודיע הערב (חמישי) צה"ל כי יעביר למשפחות את הקלטות הקשר וצילומים מהמשמרת האחרונה של בנותיהן ומהיממה האחרונה לחייהן בכלל.
את העתירה הגישו ההורים לפני כשלושה שבועות נגד הרמטכ"ל ונגד בכירים אחרים בצה"ל. חתומים עליה הוריהן של התצפיתניות המנוחות עדי לנדמן, מיה ויאלובו פולו, שירת ים עמר, שי אשרם, הדר מרים כהן, אביב חג'ג', שחף ניסני, רוני אשל, שיראל מור וים גלס שנהרגו במוצב, וכן הוריה של התצפיתנית נועה מרציאנו ז"ל, שנחטפה ונרצחה בשבי בעזה.
2 צפייה בגלריה
משפחתו התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7.10
משפחתו התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7.10
בני משפחות התצפיתניות באנדרטה ליד המוצב
(צילום: טל שחר)
בתשובת הצבא, שהתקבלה באישור הרמטכ"ל, נכתב: "לאחר בחינה, יבקשו המשיבים להעביר לעותרים את הקלטות הקשר שבהן נשמעות בנותיהם, 'מהיממה שקדמה לטבח ו/או המשמרת האחרונה של כל אחת מהחיילות ללא קשר למועד המשמרת', כמבוקש בעתירה".
52 חיילות וחיילים נפלו במוצב נחל עוז בבוקר 7 באוקטובר באחד הקרבות הראשונים והקשים שהתנהלו באותו יום. שבע תצפיתניות נחטפו מהמיגונית בתום שעות שבהן נאלצו לצפות בחברותיהן השוכבות מתות לידן. רב"ט מרציאנו נרצחה כאמור בשבי ואורי מגידיש חולצה מעזה על-ידי כוחות הביטחון בסוף אוקטובר. חמש תצפיתניות - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - נמצאות בשבי מאז יום הטבח.
עו"ד גלעד יצחק בר-טל מייצג את משפחותיהן של תצפיתניות בעתירתן לבג"צעו"ד גלעד יצחק בר-טלצילום: DUNS 100
עו"ד גלעד יצחק בר-טל שמייצג את המשפחות מסר בתגובה: "אני מברך את מפקדי הצבא על קבלת ההחלטה הנכונה. שום הקלטה לא תחזיר את התצפיתניות הגיבורות אל הוריהן, ואולם טוב עשה הצבא שמנע את האירוע המביך של התדיינות משפטית בין הצבא למשפחות שכולות. טוב מאוחר מאשר אף פעם".