דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס להצהרה שהעניק אתמול לתקשורת בזירת הטבח במג'דל שמס, שם אירע האסון הקשה שבו נהרגו 12 ילדים, אז אמר כי "איש לא חשב שארגון טרור רצחני יירה טיל לעבר מגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים".
בציוץ שכתב היום (ראשון) ברשת X (טוויטר לשעבר) הבהיר הגרי: "הניסוח שבו בחרתי היה שגוי. כוונתי הייתה להמחיש את האכזריות של ארגון הטרור הרצחני חיזבאללה. בשעה הזו, כשמתקיימות הלוויות במג'דל שמס, ליבנו עם משפחות ותושבי היישוב שאיבדו את היקר מכל".
דבריו של הגרי בזירת הטבח במג'דל שמס

1 צפייה בגלריה
דובר צה"ל דניאל הגרי בזירת הנפילה במג'דל שמס
דובר צה"ל דניאל הגרי בזירת הנפילה במג'דל שמס
הגרי בזירת הפגיעה. "לא ידענו שחיזבאללה מתכנן לכאן ירי"
בהמשך הריאיון, חשף דובר צה"ל את פרטי המפקד שהכווין את הירי - עלי יחיא מוחמד, שאחראי על מתחם הירי בשבעא. "הייתה פה התרעה שהופעלה, אך לצערי היא לא הספיקה על מנת שהילדים והנערים יגיעו למקום מוגן. לא ידענו שחיזבאללה מתכנן לכאן ירי. לא היה לנו מודיעין כזה", הוא הוסיף. "נמשיך לתחקר את העניין ונציג את הממצאים לציבור".
לדבריו, "אנחנו מקיימים הערכת מצב על האופן שבו נפעל ונגיב. מה שברור בצורה חד-משמעית הוא שחיזבאללה אחראי, כפי שמאז 8 באוקטובר הוא מבצע ירי לצפון. אנחנו מגיבים בעוצמה על הירי הזה, אבל האירוע הערב קשה ביותר - ואנחנו נפעל בהתאם". הגרי מסר כי בצבא מתחקרים מדוע הרקטה לא יורטה.
יחד איתו, לזירה הגיעו גם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ומפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ששוחחו עם תושבי המקום. הרמטכ"ל הלוי הדגיש בסיום הביקור כי "תהיה תגובה קשה, ויהיה ירי תגובה. ניאלץ להיות סבלניים וקשובים. המטרות שלנו מאוד ברורות: נפגע בחיזבאללה קשה, ניקח אותו אחורה, נחזיר את התושבים לבתיהם בצפון בביטחה. אנחנו מאוד נחושים לעשות את זה".
נפתח קמפיין מימון המונים למען משפחות הנפגעים במג'דל שמס. אם ברצונכם לתרום, לחצו כאן.