זה החשוד בפרסום סרטון ההמרדה: יומיים לאחר שנחקר באזהרה, מותר לפרסם כי האיש שהופיע בסרטון רעול פנים וכשהוא לבוש במדי צבא ואוחז בנשק הוא אופיר לוזון מהרצליה.
אופיר לוזון בסרטון ההמרדה
(צילום: ידידיה חממי)

לוזון פרסם בעבר שלל פוסטים ברשתות החברתיות שהעידו על עמדותיו הפוליטיות. עוד לפני המלחמה תקף את ההפגנות נגד הממשלה והביע תמיכה נחרצת במהפכה המשפטית. גם את המפגינים בחודשים האחרונים תקף, תוך שהוא מאשים כי הם "יוצאים לשרוף את המדינה".
את שר הביטחון יואב גלנט - שאותו תקף בסרטון ההמרדה והכריז כי לוחמי מילואים לא יישמעו לו או לרמטכ"ל הרצי הלוי אלא רק לראש הממשלה בנימין נתניהו - הוא תקף גם באחד הפוסטים האחרונים שלו, וכתב עליו: "בוגד". הסרטון שחולל סערה נחקר כעת על-ידי מצ"ח, שם איתרו את לוזון המשרת במילואים - ושלשום הוא עוכב לחקירה.
את הסרטון שיתף גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, אבל בצל הסערה שפרצה הוא הסיר את השיתוף. בסרטון אמר לוזון: "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית. לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות של חמאס, פתח או כל ישות ערבית אחרת. ראש הממשלה, חיילי המילואים מאחוריך. נישאר פה עד הסוף, עד הניצחון".
בסרטון פנה לוזון לשר גלנט: "אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר - אתה לא יכול לנצח את המלחמה ולפקד עלינו. אני מודיע לך אדון גלנט - אם לא נלך עד הניצחון, 100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה ותחת אבטחה שלנו נקשיב למנהיג אחד - לא שר הביטחון ולא הרמטכ"ל. זה ראש הממשלה".
6 צפייה בגלריה
אופיר לוזון
אופיר לוזון
אופיר לוזון. תקף ברשתות את המפגינים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות )
לוזון הוא פעיל ותומך של איש הליכוד רפי קדושים, חבר מועצת הרצליה. "קצין שהסית לסרבנות לא חקרו עד היום, זה בסדר?", אמר קדושים והתייחס לחקירתו של לוזון. "אם כבר חוקרים, אז לפני אנשי ימין שמתבטאים בצורה כזאת או אחרת, יש עוד עשרות רבות. מחאת הטייסים, מחאת הרופאים, כל אלה קראו לסירוב פקודה, לסירוב לשרת. אותם לא חקרתם. תתחיל איתם, תתחיל קודם כל עם הראשון, לא עם האחרון". על ההכרות עם החשוד אומר קדושים: "אני מכיר אותו, הוא תושב הרצליה. זה מסוג הבחורים שאני מאוד מעריך אותם. כשאדם עוזב הכל והולך להילחם למען מדינת ישראל הוא ראוי לשבח. וכל שכן, אם כתוצאה מזה הוא מפסיד את כספו, מפסיד את משפחתו, מפסיד עוד הרבה דברים. אז כן, ראוי לשבח. וזה לא שייך לאיזה צד של המפה הוא שייך. הוא תמך בי, בוודאי. ואם הוא לא היה תומך בי אז לא היינו מדברים".
במוצאי שבת פרסמה לשכת נתניהו הודעה נגד סרבנות בצבא, ללא התייחסות ספציפית לסרטון שפורסם: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני". לשכת רה"מ לא התייחסה גם לעובדה שהסרטון שותף על-ידי בנו של נתניהו.
6 צפייה בגלריה
אופיר לוזון
אופיר לוזון
אופיר לוזון ליד השר מיקי זוהר. קרוב לחברי ליכוד
גם השר בני גנץ הגיב לסרטון ומסר: "בצה"ל כצבא העם משרתים חיילים מכל חלקי החברה הישראלית, עם מגוון השקפות ואמונות - אבל יש רק דרג פיקודי עליון אחד: הרמטכ"ל. הבעת תמיכה בקריאה להמרדה בזמן מלחמה ובכלל, כמו בסרטון שפורסם אתמול - פוגעת בביטחון ישראל. אני קורא לראש הממשלה, לגנות באופן חד וברור את סרטון ההמרדה ולא להתחבא מאחורי מכבסת מילים. כך ראוי שתעשה כל ההנהגה בישראל".
על עמדותיו של האיש שנראה בסרטון ניתן ללמוד מפרסומים שלו ברשתות החברתיות. לאחרונה, אחרי הצהרת גלנט שבה הזהיר מפני כוונה להטיל משטר צבאי ישראלי בעזה, פרסם פוסט עם תמונת שר הביטחון ועליה הכיתוב "לך", וכתב: "אתה לא שר הביטחון שלי. לך, ומהר. בוגד".
בדצמבר, בתגובה לתחקיר שפורסם ברשת ולפיו הגדוד שירה בשוגג בשלושת החטופים "הוציא להורג 4 נכנעים נוספים" - כתב: "אתם תרשמו מה שבא לכם, איך שבא לכם ותנסחו את זה כראות עיניכם. אנחנו בשטח, נירה במה שנחליט מתי שנחליט ואיך. בינתיים תשמרו על עצמכם שלא תקבלו כווייה מהמפזר חום בסלון".
6 צפייה בגלריה
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
(מתוך פייסבוק)
6 צפייה בגלריה
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
(מתוך X (טוויטר))
במרץ, בתגובה להפגנות שקראו להקדמת הבחירות, הוא פרסם פוסט ובו כתב: "לא יכול להתאפק. לכל אנשי השמאל שיוצאים לרחובות ושורפים את המדינה שאנחנו נלחמים עליה וקוברים את החברים שלנו, יש לי משהו להגיד לכם: אתם בסוף תקרעו את החבל, תגיעו לנקודת האל חזור שבה לא נוכל לשתוק. עם כל הכבוד ללוחמי יום כיפור ושאר הפנסיונרים שמפגינים, אתם בסוף תפגשו אותנו. אותנו החיילים הפצועים בראש, בגוף ובנפש, אותנו אנשי המילואים שנשרפים כשאנחנו רואים מה אתם עושים, אותנו המזרחים הדפוקים בראש, אותנו האסירים לשעבר, אותנו ילדי השכונות הבעייתיים, אותנו הפועלים השחורים, אותנו המתוסכלים ממערכת המשפט. ואז מה? מספיק לקרוע את המדינה, הרסתם אותנו".
בתחילת אפריל, כשברקע השיח סביב השאלה אם צה"ל יפעל ברפיח, הוא כתב: "אהלן וסהלן רפיח לא שכחנו אתכם. אנחנו באים. רציתם מלחמה? תכינו טוב את הגרון. הולכים להאכיל אתכם ח** עם כפית. ידע כל העולם וישמע: לפגיעה ביהודים יש מחיר כבד כבד. רפיח, אנחנו באים".
6 צפייה בגלריה
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
(מתוך פייסבוק)
6 צפייה בגלריה
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
חייל קורא למרד מול יואב גלנט
(מתוך פייסבוק)
מעו״ד שי גלילי המייצג את לוזון נמסר: "מרשי שוחרר כאמור לביתו, ללא תנאים מגבילים - ואין בדבר כל תימה, הואיל ותוכן דבריו בסרטון המדובר, לא הכליל כל קריאה לסרבנות אלא דווקא קריאה להקפדה ולציות להוראות החוק (קרי: להוראות חוק יסוד:הצבא - שלפיהן, הממשלה היא הסמכות העליונה בעניין הצבא, ומקום שתתקיים עתידית מחלוקת פנימית בין הממשלה לשר הבטחון, כי אז על חיילי צה"ל לציית להוראות הממשלה בלבד); בשלב זה מרשי, לאחר שרות של שמונה חודשי מילואים ברציפות בהיותו לוחם, מנסה להתאושש כלכלית ואף נפשית, מהנזקים שנגרמו לעסקו (שקרס בינתיים עת ששירת במילואים), ומהנזקים שהוסבו למשפחתו ולחמשת ילדיו; קשה לקבל את כל ההשמצות המופנות כלפיו, עת שסיכון, וכמעט הקריב, את חייו כדי להגן על חייהם של אותם אלו המשמיצים אותו כיום ברשתות החברתיות".