מנהיגים בעולם מברכים בשעות האחרונות על חילוץ ארבעת החטופים מרצועת עזה, ומייחלים לחזרתם של כל החטופים הישראלים מהשבי. חלקם גם שיבחו את פעילות כוחות הביטחון.
"אני רוצה לברך על חילוצם בבטחה של ארבעה חטופים והחזרתם למשפחותיהם בישראל", אמר היום (שבת) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "נמשיך לפעול להחזרתם של כל החטופים הביתה, ולהשגת הפסקת אש. חיוני שזה יקרה", הדגיש הנשיא האמריקני שמבקר בצרפת, בהצהרה משותפת עם עמנואל מקרון. גם הנשיא הצרפתי בירך על חילוצם של ארבעת החטופים מהשבי בעזה.
נועה ארגמני נפגשת עם אביה
(צילום: מתוך ערוץ 13)

6 צפייה בגלריה
המחולצים, מימין: שלומי זיו, אנדריי קוזלוב, נועה ארגמני ואלמוג מאיר ג'אן
המחולצים, מימין: שלומי זיו, אנדריי קוזלוב, נועה ארגמני ואלמוג מאיר ג'אן
המחולצים, מימין: שלומי זיו, אנדריי קוזלוב, נועה ארגמני ואלמוג מאיר ג'אן
(צילום: דובר צה"ל)
מהבית הלבן נמסר: "כוחות הביטחון הישראליים ביצעו היום מבצע מוצלח לחילוץ ארבעה חטופים מידי החמאס בעזה. כולם נחטפו מפסטיבל 'נובה' ב-7 באוקטובר. החמאס תיעד את החטיפה המזעזעת של נועה ארגמני כדי שהעולם יראה. עכשיו כולם בטוחים והתאחדו עם משפחותיהם, אנחנו משבחים את עבודת שירותי הביטחון הישראליים שביצעו את המבצע הנועז הזה".
"ארה"ב תומכת בכל המאמצים לחילוץ החטופים שעדיין נמצאים בידי חמאס – כולל אזרחים אמריקנים", מסר הממשל האמריקני, והצהיר כי עסקת החטופים והסכם הפסקת האש שנמצאים כעת על הפרק יבטיחו את שחרורם של כל החטופים שעדיין מוחזקים בעזה. בהמשך הגיב גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: "אנו מברכים על חילוצם של ארבעה חטופים, שאחרי שמונה חודשי בשבי התאחדו סוף סוף עם משפחותיהם בישראל. ארה"ב לא תנוח עד שכל בן ערובה יוחזר הביתה. בלינקן הוסיף: "ההצעה שהציג הנשיא ביידן תביא הקלה הן לתושבי עזה והן לבני הערובה הנותרים ולמשפחותיהם. הדבר היחיד שעומד בדרך להשגת הפסקת האש הזו הוא חמאס".
6 צפייה בגלריה
ביידן ומקרון
ביידן ומקרון
ביידן ומקרון, היום בצרפת
(צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)
קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי חילוץ החטופים הוא "סימן חשוב של תקווה – במיוחד למשפחות ישראליות שממשיכות לחשוש לגורל יקיריהן. ארבעה חטופים עכשיו חופשיים".
"איזה יופי, חדשות נהדרות", בירך המנהיג ההולנדי חירט וילדרס. "ארבעה חטופים חולצו על-ידי הגיבורים של צה"ל". קנצלר אוסטריה, קארל נהאמר, אמר היום: "אנחנו שמחים מאוד על כך שארבעה חטופים חולצו על-ידי כוחות הביטחון ושותפים לשמחה של משפחותיהם. עם זאת, הרבה יותר מדי עדיין מוחזקים באכזריות על-ידי החמאס. כולם צריכים להשתחרר מיד".
הקנצלר התייחס לחטוף טל שוהם, שמחזיק באזרחות אוסטרית: "צריך להמשיך לעשות את כל המאמצים כדי להחזיר גם את החטוף הישראלי/אוסטרי שלנו, טל שוהם, בחזרה למשפחתו".
6 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם קנצלר אוסטריה קארל נהאמר
קנצלר אוסטריה בפגישה עם הנשיא יצחק הרצוג באוקטובר
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
אלמוג מאיר ג'אן, אחד מארבעת החטופים ששוחררו במבצע החילוץ ברצועת עזה, הוא בעל אזרחות פולנית. שר החוץ הפולני, רדוסלב סיקורסקי, אמר היום על המבצע: "כל הכבוד לצה"ל. מי ייתן וכל בני הערובה יחזרו הביתה, ויהיה שלום צודק בין ישראל לפלסטין".
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בירך על חילוץ הארבעה, שיתף מחדש פוסט ברשת X (טוויטר לשעבר) עם תמונותיהם, וכתב "VIVA LA LIBERTAD CARAJO" - "יחי החופש, לעזאזל".
שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב התייחס לחילוץ החטופים, בהם אנדריי קוזלוב - בעל אזרחות רוסית: "ללא ידיעה מלאה של פרטי מבצע החילוץ שבוצע על ידי צה"ל, ראשית ברצוני לחלוק עם קרובים וחבריהם של החטופים לשעבר את השמחה לאור חילוץ בטוח של קרוביהם משמונה חודשי שבי ואיחוד עם משפחותיהם. אני מברך במיוחד את יבגניה קוזלובה על שובו של בנה אנדריי".
"מתחילת ההסלמה חסרת התקדים באזור הסכסוך הפלסטיני-ישראלי, נושא שחרור בני הערובה נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר השגריר. "נזכיר כי בשל העבודה הממוקדת של הצד הרוסי, ניתן היה בעבר להשיג את שחרורם של שלושה אזרחים רוסים וכן של אזרחים ישראלים. משרד החוץ של רוסיה, דיפלומטים רוסים ואנשי צבא ימשיכו לעשות מאמצים עקביים לחזרתם המוקדמת של בני ארצנו אלכסנדר טרופנוב ואלכסנדר לובנוב שנותרו ברצועת עזה".
במקביל, במצרים בחרו לגנות את ישראל בגלל "התקיפות בנוסייראת שהביאו למותם של יותר מ-150 אזרחים פלסטינים ופציעתם של מאות", לשון ההודעה. במשרד החוץ בקהיר האשימו כי "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי ההומניטרי וזכויות האדם. ישראל האחראית משפטית ומוסרית לתקיפה. מצרים קוראת לגורמים הבינלאומיים להתערב כדי לעצור את המלחמה הישראלית ברצועת עזה".
6 צפייה בגלריה
הריסות בנוסייראת
הריסות בנוסייראת
ההרס בנוסייראת אחרי מבצע החילוץ
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
6 צפייה בגלריה
הריסות בנוסייראת
הריסות בנוסייראת
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
6 צפייה בגלריה
הריסות בנוסייראת
הריסות בנוסייראת
(צילום: Bashar TALEB / AFP)
גינוי נשמע כמובן גם מטהרן. דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעאני, אמר: "אנו מגנים את הפשע הנורא שביצעה ישראל בנוסייראת. לאור חוסר היכולת של מוסדות בינלאומיים להגן על זכויות האזרחים החפים מפשע בעזה, גוברת האחריות של מדינות האיסלאם לעמוד מול פשעי ישראל".