בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (א') עד ליום רביעי את מעצרו של חאלד דמראני (60), אב הבית שחשוד בהתקנת מצלמה נסתרת בשירותי מכללת תל אביב-יפו - פרשה שנחשפה ביום רביעי ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של מצלמות האבטחה שהתגלו
תיעוד של מצלמות האבטחה שהתגלו
המצלמה בחדר השירותים
שופטת בית המשפט ציפורה גז, שהאריכה את מעצרו, כתבה בין היתר בהחלטתה כי "בהתחשב בחשדות ובהיקף העבירות בהן נחשד החשוד, מצאתי כי קיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות. בנוסף, ניתן לומר כי מתעורר גם חשש לשיבוש מהלכי משפט". היא ציינה: "נציג היחידה החוקרת הציג לעיוני, במכשיר הטלפון הנייד שלו, רשימת פעולות הנדרשות לקידומה של החקירה, ואלה מלמדות כי החקירה טרם הסתיימה".
נציג המשטרה אמר בדיון כי "הסטודנטיות הקימו פורום בגלל המקרה, וכולן שם בחרדות שהן צולמו ברגעים אינטימיים. מאז הדיון האחרון ביצענו פעולות חקירה שמחזקות את החשד כנגד העצור". עוד הוסיף נציג המשטרה כי "החשוד מכחיש את המיוחס לו, והדברים שהוא אומר בחקירתו סותרים את הפעולות שביצענו".
ביום חמישי האחרון, חוקרי משטרת יפו תפסו את כל המדיה הקשיחה ממשרדו ומביתו של דמראני, והחוקרים בודקים את החומרים. בתום בדיקה מקיפה שנעשתה על ידי המשטרה נשללה הימצאות של מצלמה נוספת בשירותים במכללה.
בדיון עלה כי היחידה החוקרת טרם הצליחה "לפרוק" את החומרים של המדיה הקשיחה שנתפסה, ונציג המשטרה הוסיף בדיון כי המצלמה שאותרה על ידי אותה סטודנטית "נקנתה לבקשת החשוד".
2 צפייה בגלריה
המשרד של אב הבית
המשרד של אב הבית
הכבל בחדר אב הבית, ותמונה נוספת מתא השירותים
עו"ד רותם סרי, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, ביקש לשחרר אותו לחלופת מעצר. הוא אמר בין היתר כי הוא מתקשה להבין "איך יכול להיות שחבריי לא ביצעו את הפעולות שניתנות לשיבוש עד עכשיו, ולכן אבקש להתעלם מעילת השיבוש. נותרנו עם עילת המסוכנות, שכאשר מדובר בגבר בן 60, נעדר עבר פלילי, שהחשד הסביר הוא נסיבתי בלבד, אני מתקשה להבין איך אפשר לטעון שהוא מסוכן ברמה כזאת שאי אפשר לשחררו בתנאים מגבילים הרמטיים".
ש', סטודנטית שנה ג' למדעי המחשב, סיפרה בשבוע שעבר: "קיבלתי מייל מהמכללה על אירוע חריג שהיה, לחוג שלי זה הגיע יותר מאוחר. גיליתי שפתחו קבוצת וואטסאפ של בנות המכללה שבה דיברו ושיתפו על מה הן יודעות ועל התחושות. ניסינו להבין איך אנחנו חוזרות למכללה ביום שאחרי. אני לא הגעתי היום ועוד הרבה חברות שלי, זה חשש אמיתי".
לדבריה, הסטודנטיות במכללה ניסו להבין אם יש פרטים נוספים ובדקו את כל תאי השירותים במוסד האקדמי. "אנחנו לא יודעות מה היה עם המצלמות האלה, הוא הקליט? המצלמה הייתה מכוונת בדיוק לאיבר המין. זה היה בתא הנכים, זה קרוב לכל החוגים וכולם עושים שם מבחנים. הכי נוח להחליף בגדים בתא נכים, הוא גדול ויש שם כיור. אין לנו שום מידע אם הצילומים האלה יוצאים או לא ומי צולמה. יש תמונה שלי ברשת עכשיו שמסתובבת?", תהתה.
היא ציינה כי יש סטודנטיות שמפחדות כעת להיכנס לתאי השירותים במכללה. "יש גם מנקים גברים, שזה גם תורם לתחושת אי הנוחות. ידעתי שאם אגיע היום ללימודים לא אצליח להתאפק כל היום ולא ללכת לשירותים, אז העדפתי שלא לבוא. אנחנו מרגישות אבודות, יש לי חברה שזה עשה לה טריגר. כולנו מרגישות מחוללות".
ש' הוסיפה: "המכללה הוציאה הודעה רשמית בסביבות 18:00, הם הסבירו על המקרה ואמרו שזה בטיפול המשטרה. בלילה יצאה הודעה שקציני משטרה עשו בדיקה בכל התאים. היום כמה בנות פנו למכללה והסבירו שאנחנו מרגישות לא בטוחות, אז הם הוציאו מייל נוסף שהם מבינים את הדאגות שלנו, העמידו עבורנו טיפול פסיכולוגי ראשוני ונתנו לנו אנשי קשר שיסייעו לנו במהלך החג".