הטענות החוזרות ונשנות של שרת התחבורה לנסיעה להונגריה כדי להחזיר את טיסות החברות המסחריות לארץ - והתהיות: בחדשות קשת נאמר אמש (שני) כי רגב התעמתה עם המאבטחים שלה, ייתכן שעל רקע ניסיון להסתיר נסיעה פרטית לבירת אוסטריה.
לפי הדיווח, עם נחיתתה בבודפשט דרשה השרה מצוות האבטחה לנתק ממנה מגע, בניגוד לתוכנית הנסיעה שהוגדרה מראש, ולאפשר לה לקיים ביקור פרטי. למרות מחאות ראש צוות האבטחה, היא עלתה למכונית עם נהג ישראלי שהגיע למלון שלה, עליו - לטענת המאבטחים - לא דיווחה מראש. היא סירבה לשתף פעולה גם עם האבטחה הישראלית שיצאה מהארץ וגם עם האבטחה המקומית שתואמה לליווי הביקור.
1 צפייה בגלריה
מירי רגב בחופשה בבודפשט
מירי רגב בחופשה בבודפשט
רגב בהונגריה. התכוונה להמשיך לביקור פרטי באוסטריה?
במכתב תלונה חריף נגד התנהלות השרה, ששלח ראש החטיבה לאבטחת מגן שבמשרד ראש הממשלה, תואר כך: "באופן מפתיע, שלא בתיאום עם צוות האבטחה, הגיע למלון רכב עם נהג ישראלי (כנראה מכר של השרה) לטובת איסוף של השרה. בפועל השרה נסעה איתו כאשר אינה משתפת בלו"ז ויעד הנסיעה. יתרה מכך, השרה סירבה לעלייתו של המאבטח הצמוד לרכב ורק לאחר דין ודברים נאותה להסכים".
לפי אותו מכתב, "במשך כחצי שעה נסעה רגב כאשר רכב ליווי ישראלי נוסע אחריה מבלי לדעת לאן, עד אשר נודע כי יעד הנסיעה הוא וינה, מצב שיכול היה להעמיד את צוות האבטחה בתקלה חמורה מול האוסטרים בהיבטי כניסה עם נשק ישראלי".
בסופו של דבר, כתב ראש חטיבת האבטחה, רגב לא המשיכה לאוסטריה בגלל היבטי לו"ז ולא משיקולי תיאום אבטחה. לדבריו, גם ביום השני של הביקור דרשה השרה מאנשי האבטחה להתרחק ממנה, אולם הוא הורה למאבטחים שלא לקיים את הדרישה שלה ולהוסיף לאבטח אותה בניגוד לרצונה. הוא הדגיש כי על רקע החשש מפגיעה בסמלים ישראליים, רגב בהתנהגותה מסכנת לא רק אותה.
מהשרה רגב נמסר בתגובה: "רגב יצאה לביקור מקצועי קצר בהונגריה בן 36 שעות, ובמהלכו קיימה פגישות עם ראש הממשלה ויקטור אורבן בסוגיית הטיסות לישראל, כמו גם בסוגיות מדיניות וביטחוניות, עם שני שרים בממשל ההונגרי וכן עם יו"ר ומנכ"ל ענקית התעופה Wizz. הביקור המקצועי החל ביום שני והסתיים בשלישי בלילה. השרה שבה לישראל בלילה שבין שלישי לרביעי. כל השאר רכילות זולה".
פורסם לראשונה: 22:11, 21.10.24