הזמר שריף מופיע בעיירה יטא ליד חברון

הופעה של הזמר הישראלי-דרוזי שריף, מחוללת מהומה ברשתות החברתיות הפלסטיניות. אתמול (חמישי) הופיע שריף בחתונה רבת משתתפים בעיירה הפלסטינית יטא שנמצאת מדרום לחברון. במהלך ההופעה שר שריף כמה שירים בעברית והקהל הפלסטיני, לא רק שלא התנגד לכך - אלא אף ליווה זאת במחיאות כפיים וריקודים.
חלקים מההופעה צולמו על ידי המשתתפים ובאחד מהם נראה שריף כשהוא מבצע את שירו הקלאסי של הזמר איציק קלה - "למה לא?". בתיעוד נראה הקהל משולהב ושר יחד עם שריף את מילות השיר בעברית.
3 צפייה בגלריה
הזמר שריף מופיע בעיירה יטא ליד חברון
הזמר שריף מופיע בעיירה יטא ליד חברון
רבבות רוקדים בחתונה
הקטע הפך תוך שעות אחדות לוויראלי ברשתות הפלסטיניות כאשר גולשים רבים, מרביתם פלסטינים, החלו לתקוף את המשתתפים בחתונה ואת העובדה שהסכימו לכך שזמר ישראלי ישיר להם בשפה העברית תוך שהם משתפים פעולה ושרים איתו. מדובר בעיקר בפלסטינים המתנגדים לכל סממן של נורמליזציה עם ישראל ומחרימים אותה ואת תוצרתה. חלק מהפלסטינים תקפו ישירות את המשפחה שערכה את החתונה.
"תמיד עשיתם לנו פדיחות, תתביישו!'' כתב פלסטיני ממזרח ירושלים בחשבון הטוויטר שלו. גולש אחר כתב בפייסבוק: "כל ההקרבה שעשינו עם השהידים, הפצועים והאסירים שיושבים בכלא, והדבר הזה הפך להיות סטנדרט? הדבר הכי מסוכן זה להפוך את העניין הזה לנורמלי".
3 צפייה בגלריה
הזמר שריף מופיע בעיירה יטא ליד חברון
הזמר שריף מופיע בעיירה יטא ליד חברון
הזמר שריף, שר בערבית ובעברית
מצד שני היו פלסטינים שלא היססו לומר את שעל ליבם ברשתות ולצדד באירוע. העיתונאי הפלסטיני דיא חושיה מערוץ "אל-רד" כתב בפייסבוק שלו בעקבות מתקפה שהחלה בפיד הפלסטיני נגד העיירה. "אני לא רואה כאן משהו בעייתי. זמר דרוזי שר בערבית ועברית. לפני יומיים ביקרה משלחת ישראלית ברמאללה, אבו מאזן השתתף בלוויות של בכירים ישראלים. המתקפה (ברשתות) על יטא אינה מקובלת".
מוזיקה מזרחית ישראלית פופולרית מאוד ברשות הפלסטינית וניתן לשמוע אותה בחתונות או בכלי רכב פרטיים ברחובות. עם זאת, ערוצי טלוויזיה ורדיו פלסטיניים לעולם לא ישדרו שירים של זמרים ישראלים בשל התנגדותם לנורמליזציה עם ישראל.